11.Bölüm

8 4 0
                                    

                        " Hayatın Anlamı"

Sizin için hayatın anlamı nedir? Bunu bir düşünün. Benim için hayatın anlamı nedir diye bir sorgulayın kendinizi. Gelin size bununla ilgili çok etkilendiğim bir hikaye anlatayım;

Bir gün hayatın amacını, anlamını merak eden biri bu soru aklına geldiğinde etrafındakilerle bu konuyu konuşmaya başlamış, sohbetler etmiş. Fakat ne yazık ki aldığı cevaplar onu tatmin etmemiş. Belki farklı kişilerle bu konuyu konuşursam cevap bulurum umuduyla, köy köy, kasaba kasaba, şehir şehir gezmiş. Oralardaki insanlarla sohbetler etmiş. Fakat yaptığı sohbetlerden bir sonuç alamamış. Artık umutsuzluğa düşmüş. Ama yine hayatın anlamını aramaktan vazgeçmemiş.

Bir gün gittiği kasabalardan birinde bir bilgenin adını duymuş. Belki ondan öğrenirim hayatın amacını diyerek hemen yola koyulmuş, yol onu bahçeli bir eve çıkarmış. Bilge onu güler yüzle karşılamış. Sohbet etmeye başlamışlar. Ve bilge gitmiş bir kaşık yağ ile geri gelmiş. Bilge "Kaşığın içinde yağ var, evin etrafında yağı dökmeden çevreni izleyerek gezip gelmeni istiyorum" demiş. Bizimki Bilge'nin dediğini hemen yapmış. Ve evin etrafını dolanıp gelmiş. Bilgi "Evin etrafında neler gördün?" diye sorduğunda, bizimki "Sadece kaşığa dikkat ettim. Yağı dökmemek için bakınmadım ki çevreme" demiş.

Bunun üzerine bilge tekrar kaşıkla beraber bahçeyi de izleyerek gezmesini istemiş. Bilgenin istediğini hemen yerine getirmiş. Ve bahçeyi de izleyerek gezmeye başlamış. Fakat bahçe o kadar güzelmiş ki, insan kendini unuturmuş, sadece kaşığı değil. Bilgenin yanına gittiğinde, bilge kaşığa bakmış ve konuşmaya başlamış; " Hayat senin ona bakış açına göre şekillenir. Ya bir bir noktayı görür başka hiç bir şeye bakmazsın ve yaşamın akıp gider, farkına varmazsın. Ya da görebildiğin tüm güzellikleri görmeye çalışır hayatını yaşarsın ve akıp giden zamanda hayatın anlam kazanır.
Hayatın anlamı senin bakış açında, gördüklerinde ortaya çıkar." demiş.

Yaşamın anlamı bizim ona bakışımızda gizli. Hayat tek başına anlamsız. Ona anlam verecek olan ise bizleriz, yaptıklarımız ve yapacaklarımız.

Bende dünya gerçeklerine oldukları gibi değil de, olmalarını istediğim gibi bakıyorum. Bakış açımıza göre şekillenen hayatımız bize ya en güzel hayatı yaşatır, ya da ölümü kurtuluş olarak gösterir. Bu da bizim elimizde.

Her insan kendi hayat evinin mimarıdır. Hayatınızın anlamını bulmanız dileğiyle.. :)

 SEN KENDİN BİR MUCİZESİN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin