13.Bölüm

6 4 0
                                    

- Anın Tadını Çıkarmak -

Biz insanlar hep geçmişin pişmanlıkları ve geleceğin kaygıları yüzünden, anın tadını çıkarmadan, sürekli bir stres ile yaşıyoruz hayatı.

Oysa ne geçmişe takılmak, ne de gelecek için kaygılanmak, sadece anı yaşamak gerekiyormuş. Giden hiçbir saniyeyi geri alamayız. O halde anı yaşamak varken neden sürekli bir takıntıyla, bir daha hiçbir anını geri alamayacağımız kadar değerli bir yaşamın tadını çıkarmayalım.

Kendime hep şunu söylüyorum, " Anın tadını çıkar, çünkü bir daha böyle bir zamanda burada olmayacaksın."

Güzel bir an geçirirken bile, geçmişteki pişmanlıklarımız aklımıza gelince gereksiz bir stres ve üzüntüye kapılıyoruz. Ama bakın geçmiş diyorum. Ya da geleceğimizle ilgili olan kaygılarımız. Bu da bir o kadar saçma. Çünkü henüz yaşanmamış bir an için endişelenmeyi gereksiz buluyorum açıkçası.

Toplumdaki mutsuz insanların hepsinin sorunu aynı. Geçmişteki pişmanlıkları çok fazla abartmak, fazla gelecek kaygısı ve endişesi ve anın tadını çıkarmamak.

Mutlu insanlara bakarsak da, geçmişteki pişmanlıklarından tecrübe edip yollarına devam eden, gelecekle ilgili planları olan ama kaygı ve endişeye yer vermeyen ve anın tadını çıkaran, hayata daima pozitif bakan insanlar.

Umarım ki sizler de hayattan zevk alarak yaşayan insanlardansınızdır. Hayatı ufak sorunlar yüzünden kendine zindan edenlerden olmayın.

Hayat yaşamaya değer güzellikler sunuyor bizlere. Her mevsimin kendine özgü bir güzelliği, her günün kendine has bir havası var. Ağaçlar, çiçekler, kuşlar, güneş ve benim en sevdiğim gökyüzü...
Bu eşsiz güzelliklerle, olumlu düşünceler ve pozitif bakışlarla sen de anın tadını çıkar. Hayatı yaşamaya değer görenlerden ol. Çokça güzel anı biriktir. Çünkü anılar bizi gelecekte geçmişe gülümseterek götüreceklerdir. Zaman varken anın tadını çıkar bir gün her şey biter.

Ne de güzel özetlemiş Goethe;

" Hayattan keyif almak için beklemeye gerek yok, bulunduğumuz her anın tadını çıkarmak yeterlidir."
(Goethe)

" Dünü ya da bugünü değil, anı yaşamalısınız. Çünkü şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz, yarına kalacaksa eğer bugün olmaz. "
(William Shakespeare)

 SEN KENDİN BİR MUCİZESİN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin