Kapal terbang yang aku naiki sekarang selamat mendarat di negara kesayanganku . Seoul Korea . Ya negara yang amatku cintai .
Tapi bukan aku seorang sahaja . Aku datang dengan seorang cousin aku . Ana atau lebih jelas Ariana Lee . Hm . Dia ni orang yang memang tak reti nak duduk diam . Kadang ii aku sendiri pun rimas . Terlebih minum gula dengan garam kot .
oho sebelum terlupa aku nak juga kenalkan diri aku . Just call me julie ya ya Julie kim that's my name haha erk- tu jela .
" Wahh akhirnya dapat juga balik " . kata ariana .
" hurm syukur kita berdua selamat sampai " . ucapku .
" so kau dah call abang kau ? " soal ariana .
" haah camna boleh lupa siot ".
" Lahh ku pikir kau suda call ternyata belum . ha tula kau berangan je lebih ".
" Hehe ala sorryla bukan sengaja takkan kau tak tau yang aku ni ada anemsia teruk ".
" hurm..kalau aku tak ingatkan kau sampai esok un still kat airport ".
" ishh diamla kau , aku nak call la ni ".
oncall
Hello ?
Hello ? Ya cari siapa ?
bang kau dah lupa aku ker apeni .
Lupa ? jap eh- julie lahh ingatkan siapa tadi .
hehe tula kau kuat sangat halu sampai tak ingat kat adik sendiri .
ada apa call abang ni ?
hurm ju ngan ana dah kat airport ni . Abang busy ker tu ?
Ha dah kat airport ?? Lahh asal tak call awal , abang baru balik dari airport la tadi hantar si shinna sebab ada urusan kat amerika .
Bang..ambikla kitaorang sekarang dah lama kitaorang tunggu kat sini lenguh kaki .
Hurm yela kalau camtu ju tunggu abang gi ambi sekarang .
Hurm yela..
End call
Well yang baru aku call tadi tu abang baha-eh tak baik tho kau julie , hehe gurau ii tu abang aku yang acah macho hurm kim junkyu . Abang aku ni sumpah sporting gila , aku sayang gila kat dia eh tiber hurm betul ii hehe .
" Ha camna abang kau datang tak ambi kita berdua ?"
" hurm otw katanya . Tunggu jela ".
Selang beberapa jam....
Junkyu menurunkan cermin kereta
" Jomla masuk "
" Lambatla kau bang hampir give up aku tunggu ".
" Ala kau taula jalan jem tadi sekarang dah tengahari semua sibuk keluar lunch . Sorryla eh "
" Hurm it's okay dahla jom balik ".
Mereka bertiga pun balik ke rumah .
Setelah sampai di rumah mereka pun masuk membawa segala bagasi yang berat nak mampus . Aku tak tahu apa yang dibawa dua ekor ni .
" Berat naw bagasi korang dua ni . Korang bawa apa tho ? ".
" Ala cam biasa baju , seluar , hoodie bukannya nipis semua tebal-tebal ".
" Aihh apa-apa jela "
" Ehh mana orang dalam rumah ni bang ? "
" Hurm cam biasa jadual dah padat semua busy , mummy ngan daddy un baru keluar tadi ".
Sedih ? Hurm siapa je tak sedih kau balik takde orang un kat rumah ingatkan nak suprise bagai tapi lain lak jadi .
" Hoi " Kejut ariana .
" ihh kau ni kejut ii orang lak ".
" Yang kau termenung jauh tu dah kenapa ".
" Takde papela jom naik . Aku nak rehat ni ".
So diaorang dua un pergi masuk bilik manakala junkyu masih mengambil barang ii julie ngan ariana dalam kereta .
" Kemas betul bilik kau . Sejak bila jadi pengemas kau ni ? "
" aku ni nampak sangat ker cam rupa orang pemalas ? " kataku sambil menjeling sekilas .
" Takla bukan apa tau aku agak terkejut dengan perubahan kau ni tiba ii jadi rajin bagai ".
" aihh kau ni dahla pergi mandi jap lagi aku nak keluar boring ah dok rumah dah takde orang ". keluhku .
ana yang perasan tadi terus terbatal niat nak masuk bilik mandi .
" ala kau jangan sedih aku ada je teman kau ".
" yela dahla kau mandi sekarang ".
Cafe ~
" kau taknak order ke ju ? "
" takde selera takpela kau makan nanti aku bayar ".
ana terus tutup senarai makanan yang dibelek tadi .
" kau kenapa ni hurm ? "
" aku tak taula ana..setiap kali aku balik cuti memang orang takde kat rumah..haritu beria suh orang balik bagai lepastu bila aku balik takde sorang kat rumah jemput aku kat airport pun tkde ". Bebelku .
" Ala kau ni cam tak biasa kau kena faham parents kau bekerja sebab nak tanggung kau yang sorang ni".
" baru balik sebab cuti semester belum lagi kalau aku balik sebab dah habis semester maybe orang time tu memang tak balik langsung " bebelku lagi .
" ihh kau ni tak baik tau cakap macam tu kau sabar tau , aku faham sebab kau sorang aja cousin perempuan yang aku ada yang lain semua jantan hurm . Hurm dahla jangan sedih lagi . Kau kata nak happy ii je rini so kita jangan fikir lain arraseo ? "
Aku hanya mengangguk .
Tbc...
YOU ARE READING
LET ME LOVE YOU || PJW
Fiksi RemajaMengisahkan tentang seorang lelaki yang telah lama pendam perasaan pada seorang gadis yang dia cintai . Tapi perasaan tu telah direbut kawan baiknya sendiri walaupun kawannya telah mengetahui bahawa gadis itu adalah gadis yang amat dia cintai sehing...