Chapter 2 🌹

17 6 0
                                    

Seawal 6 pagi lagi aku dah bangun . Jangan kau pelik pula sebab aku bangun ha . Aku dah terbiasa bangun awal yela student Uni katakan haih .

" ehh ju anak mummy bila sampai ? soal mummyku yang entah dari mana ".

" Tengahari semalam , abang yang ambi ju ngan ana semalam ".

" Lahh asal tak call mummy yang ju dah sampai semalam ".

" taknakla ju ganggu mummy , abang kata mummy tergesa-gesa keluar sebab busy sangat semalam ". kataku sambil menyiram bunga .

" ju marah mummy ye ? sorry mummy semalam memang busy gila , daddy lagila terpaksa pergi busan semalam sebab ada urusan yang memang tak boleh tinggal ".

" It's okay ju faham " . balasku pendek .

" ju jangan camni mummy rasa serba salah ngan ju , ju kena faham yang mummy ngan daddy busy , kan ada abang kamu temankan lepastu ada ana ada ahjumma kim , maafkan mmy ye sayang ".

" Kalau ikutkan ju memang taknak balik asal ada cuti semester , sebab ju tau semua orang busy , ha bila time ju call je semua serbu call suh ju ni balik konon lepastu bila ju balik semua takder kat rumah , bukan sekali je dah banyak kali orang buat kat ju camtu tapi ju buat tak kesah sebab ju tau semuanya busy bekerja , ju tengok parents orang lain busy ii pun boleh jer jemput anak diorang kat Uni sana..tapi ju ? tu pun abang aja yang ambi " . Bebelku .

" I'm sorry baby , mummy bukan sengaja taknak ambi baby dekat sana tapi- ". Ayatnya terpotong .

"Kalau ju tau benda ni akan jadi lagi lebih baik lepasni ju takyah balik time cuti semester dahla " kataku sambil pergi dari situ meninggalkan mummy yang berdiri kaku .

Junkyu yang baru lalu disitu ku hiraukan

" kenapa tu mmy ? "

mmy mengeluh

"merajokla tu "

Junkyu berkerut

" Kenapa pula ? "

" Dia marah sebab mmy tak jemput dia kat sana semalam "

" Lahh ingatkan apala tadi..takpela mmy nanti okayla dia tu ".

🌹.🌹.🌹


" Ana , jom keluar boring dok rumah "

" Lah semalam kan dah keluar "

" taknak sudah "

" ihh yela ii "

Shopping mall~

Aku terus masuk ke kedai OOTD . Buat apa ? Mestila beli baju takkanla beli kereta lak dah nama shopping mall aih . Aku terus pergi ke bahagian baju . Ya aku beli baju and seluar aku , apapun aku beli all black and white hurm aku just minat dua colour ni je . So jangan pelik eh ?

" Banyak kau borong ? Kata sayang duit "

" Aku stress ". Balasku pendek .

" Wait " Ana tergelak . " Kau stress sampai borong banyak baju ? seriously kau beb ? Orang stress pergi makan ni tak kau pergi borong baju , pelik juga kau ni "

" ish diamla kau . Sukahati akula ni duit aku . Daripada kau gelak dari tadi lebih baik kau keluar dulu sebelum aku sendiri tendang kau keluar "

" eihh ada hati nak tendang orang , aku taula keluar , garang "

Julie hanya jeling sekilas .

Lepas habis membuat pembayaran Julie dan ariana pun pergi ke SUSHI KING . Ana cakap dia tetiba craving sushi lak so diaorang pun pergila situ .

LET ME LOVE YOU || PJW Where stories live. Discover now