SAYA KAI9DARK9KID..SAYA MINTA MAAF SEBAB lupa password..mian...
to my friend@kakanda@adinda@unnie@saeng aq ikut cakap jia...support aq tau..aq wat waktu ade internet...hihihi..
maybe saya akn ubah sikit ff saya..
..love u kai oppa..
Seorang pompuan tua sedang mengangkat beberapa kotak ...kotak-kotak itu la punca rezeki dia..kotak-kotak itu terjatuh sebab samseng jalanan yg hanya tau membuat kacau..
"hyung!!!!!! klo hyung nk crik psal jangan kt sini..!!hyung xder kerja lain ke???" soal Kai kepada smua samseng a.k.a seniornye di River High School...
"ohh....nk jadi hero..la ni..ko tu junior, budak2..budak2 xtau ape2..jdi, baik ko senyap..blah dari sini.." kata Dong Joon salah seorg dri senior Kai
"hyung..jebal..jgan crik psal kt sini..saya xnk marah..jebal.." pinta Kai dengan lembut..(maaf klo korg marah bab aq jdikn Kai nerd..sabr ye..tunggu die jadi jahat..hehe..)
Kai anak yg baik kerana die telah didik sejak kecil..menghormati org tua..x kuang ajar..
"ko ni..!!!memang nak kena ke??" mereka meluru ke arah Kai sambil menunjukkan penumbuk..
mereka bergaduh hingga brdarah-darah, Kai terpukul kaki Dong Joon hingga patah..mereka beredar dari tempat itu..
"ahjumma...awak x ape2??" soal Kai kepada pompuan tua itu tadi..
"saya x ape2..gomawo........"
"Kai..ahjumma.."
"oh..gomawo Kai..awak budak yg baik.." ucap ahjumma itu...
ahjumma itu cuba mengangkat kotak-kotak itu balik..tapi dihalang oleh Kai..
"xpe ahjumma..biar saya yg angkat..kesian ahjumma saya tgok..nak hantar dekat mne ni??"
"baiknya kamu..hantar dekat tempat pelupusan sampah..biar ahjumma yg tunjukkn jalan..
setelah sampai di tempat pelupusan sampah..
"ahjumma..kotak2 ni nk ltak kt mne??" soal Kai..
"awak ltakkn di situ..nnt ade yg angkat.." ahjumma menujukkn satu troli kepada Kai(sebnarnye aq x tau nk ltak kt mne..mian..)
"beruntung omma awak..ade anak yg baik macam ni.." kata ahjumma itu..
Kai hanya tersenyum..
"ni cucu awak ke??" soal seorg pekerja di situ..
"ehh..xlah..budak ni tolong aq tadi..tadi ade samseng jalanan.." balas ahjumma
"ooo..skrang ni susah btol la nak wat kerja..sana sini..menakutkn..haish!!! tapi knape tetiba ade budak yg baik ni?? die nak ambik kesempatan ke??" kata pekerja itu..
"ehh..ko ni..x baik tuduh org mcam tu..die baik..die sanggup pukul samseng tu sampai ade yg patah kaki..aq kenal samseng yg patah kaki tu..sape yg dduk umah hujung..mulut kecoh tu??" balas ahjumma itu..(aq wat ahjumma ni jadi gangster plak..hihi..)
"ohh..anak mak cik ckap besar tu??!! gila..nnt mknye bgitau satu dunia..ank beranak terok la.." bebel pekerja itu
'bebel plak..ahjumma sorg ni..' kata Kai dalam hati..
"saya balik dulu la ye ahjumma2..nnt omma crik..ahjumma cpat balik..da malam ni..jalja.." ucap Kai
"ha..ye la..hati2.." balas ahjumma