Cześć!
Piszę od małego, a czytam nałogowo. Na co dzień jestem humanistką, która uwielbia matematykę i biologię, a wieczorami zamykam się w świecie stworzonym przez czyjąś wyobraźnię. Lubię analizować to, co czytam, w szczególności zwracam uwagę na wszystko, co związane z emocjami oraz budową świata przedstawionego. W swojej ocenie staram się też wziąć pod lupę estetykę wizualną tekstu oraz realistyczność bohaterów. Mam już pewne doświadczenie w pisaniu recenzji, ale wciąż się uczę - jestem otwarta na konstruktywną krytykę i współpracę z autorami ;)
Najlepiej czuję się w opowiadaniach fantasy, akcji, sci-fi, fanfiction* oraz wszystkim, co związane z psychologią. Pozostałe gatunki również chętnie przyjmę - jestem otwarta na niemal wszystko.
Natomiast nie czuję się zbyt dobrze w recenzowaniu poezji - jest cudowna, ale ja nie potrafię jej oceniać. Nie przepadam za romansami (szczególnie erotykami). Oczywiście, w drodze wyjątku mogę przyjąć takowe, bo nie przeszkadzają mi oczywiście wątki miłosne, jednak nadmiar i zepchnięcie na pierwszy plan problemów sercowych bohaterów po prostu mnie drażni.
*w przypadku fanfiction chciałabym, by autor najpierw zapytał się, czy znam dany fandom. Przyjmę każdy fanfic, jednak wychodzę z założenia, że jeśli autor świadomie zgłasza swoje opowiadanie recenzentowi, który nie zna kanonu, decyduje się na to, by w ocenie jego dzieła zostało wzięte pod uwagę przedstawienie fabuły w sposób zrozumiały dla grupy odbiorców nie obracających się w danym fandomie.
Podobnie wygląda sprawa z pracami historycznymi - przyjmuję je bardzo chętnie, jednak nie mam wystarczającej wiedzy, by właściwie ocenić poprawność i realistyczność historyczną. Oceniam wszystkie pozostałe aspekty, ale jeśli szukasz kogoś, kto sprawdzi twoją pracę pod tym kątem, niestety, ale nie będę mogła spełnić twoich oczekiwań.
CZYTASZ
Koliberkowe recenzje
RandomChcesz wiedzieć, jak dobrze piszesz? Szukasz kogoś, kto przeanalizuje twój tekst i odkryje jego mocne oraz słabe strony? A może szukasz godnej polecenia historii? Zapraszam ;)