Memandangkan hari ni takda kelas . So aku ambil keputusan untuk duduk rumah ja .
Nak hilangkan bosan aku pun pergi ke rak yang ada pelbagai novel yang aku dengan ana beli dulu . Banyak novel pelbagai bahasa yang ada . Tapi kali ni aku nak baca novel bi pula . Novel Dia Milikku . Eh ada ? lah biarla .
Tiba ii ada satu sampul coklat jatuh dari celah novel tu .
Kertas apa ni ? Aku pun ambil sampul tu sebab nak tengok isi dalamnya . Sebelum aku buka sampul depan tu ada tarikh .
5 mei 2022 ? Tarikh apa ni siot ?
Bila aku ingat balik . Wait . Ni bukan tarikh perjumpaan pertama aku dengan jake ke ?
Dia tak sama semester dengan aku . Dia tua tiga tahun dari aku . Bermakna dia tu dulu seniorla .
Eh banyak cerita lak kau ni Julie . So aku ambil satu kertas dalam tu . Dalam tu ada . 5 kertas . So aku ambil satu dulu .
Kertas pertama .
Hi . Dah dapat kek coklat and susu strawberi ? Aku
From boyfriend to be : jakeHuh boyfriend to be ? My god . Pleasela . Dahla malas nak buang masa aku ambil kertas kedua . Kali ni benda yang sama juga . Huh boring . Tapi aku baca juga .
Kertas kedua .
So dah dapat kek strawberi dengan susu coklat . Selamat menikmati .
Your love to be : jake
ihh kali ni love pula . euw .
Aku keluarkan lagi kertas ketiga . So sekarang tinggal dua kertas yang masih belum dibaca .
Kertas ketiga .
Yeah now i know what's your name . Amanda Julie kim ? I'm right ? So kali ni aku tak hantar benda yang sama cam haritu . But harini aku hantar bunga Daisy putih dengan coklat . Aku harap kau suka . Maybe dalam beberapa hari lagi aku dah tak hantar semua tu . Sebab aku akan ajak kau berjumpa . Well . Semoga kau suka .
From your abang kacak : jake
HAAA ?? abang kacak . Bluek . Siot . Ele nak geli ii lak . tu pun kau terima juga .
Aku rasa malas nak buka lagi . Tapi aku nak habiskan cepat sebelum si Ana tu balik . Kang kecoh habis .
Aku pun dengan malas keluarkan kertas keempat .
Kertas keempat .
Aku rasa ni paper terakhir sebelum kita bertemu . Dah dapat sampul kecil dengan gelang ? kalau dah buka sampul dan pakai gelang tu . Harap kau suka .
Eh ii yang kau tersenyum tu dah kenapa ? mak ai mamat ni belum jumpa dah bagi gelang bagai . Ya ada satu sampul kecil dalam sampul coklat tadi aku keluarkan .
Isi dia ? hm gambar aku dia tangkap senyap ii . Ada gambar aku dengan ana balik naik kereta . Aku tak tau apa function dia tangkap . So polaroid tu ada 5 keping .
Aku terdiam . Tiba ii kenangan tu bermain di fikiran aku .
Flashback ~
Harini 5 mei 2022 dimana dia ajak jumpa buat kali pertama .
Aku just duduk tunggu dia . Aih .
Selang beberapa minit ada bunyi kaki seseorang dekat belakang aku .
Julie ?
Dia panggil aku . Aku pun pandang dia . Terbeliak biji mata aku . Wait . Tu bukan senior yang aku minat dalam diam ke ? Ehh joel ? Jadi nama dia joel ? AH OMG ! aku pun pusing ke arah dia .
YOU ARE READING
LET ME LOVE YOU || PJW
Novela JuvenilMengisahkan tentang seorang lelaki yang telah lama pendam perasaan pada seorang gadis yang dia cintai . Tapi perasaan tu telah direbut kawan baiknya sendiri walaupun kawannya telah mengetahui bahawa gadis itu adalah gadis yang amat dia cintai sehing...