Kapitel 1

258 13 8
                                    

*Bellas perspektiv*
Bella: Vilhelm, snälla gå inte!
Jag såg hur Vilhelm gick iväg bara, han tittade inte bak, jag fanns inte för honom.
Jag fattar inte, jag har inte gjort något men ändå e han super sur på mig!
*Vilhelms perspektiv*
Seriöst Bella är bara för mycket! Ena dagen är hon super snäll och allt men andra dagen super taskig och allt.
Men sån tur man har så ska jag äntligen flytta från Sollentuna till Stockholm.
"ex antal timmar senare"
Jag höll på att packa ner mina saker i flyttlådorna som stod på golvet.
Min mobil vibrerade och vibrerade men jag orkade inte bry mig för det var Bella...
Hon smsade mig fler och flera gånger, kan hon inte sluta snart!? Vi har varit bästa vänner i flera år, och så händer detta!?
Det kan inte vara sant.

*Bellas perspektiv*
Jag satt inlåst på toan och tårarna rann ner för mina kinder.
Jag ringde och smsade till Vilhelm för att jag skulle berätta att det inte va jag, det var min gamla bästis. hon ville sabba min och Vilhelms vänskap, varför ska allt hända mig?
""Nästa Dag""

*Vilhelms Perspektiv*
Idag skulle vi flytta till Stockholm, det kommer bli skönt, slippa Bella och alla problem med henne..
Nina (Vilhelms Mamma): Vilhelm kan inte du över till Bella och hennes familj och lämna de här?
Vilhelm: måste jag!?
Nina: Ja, gå nu!
Blää fan va tråk! Varför måste jag!? Jag hatar Bella!
Jag gick till hallen och drog på mig mina Nike skor på mig Och jag började gå mot Bellas hus.
""Efter 3 min""
Jag stod utanför deras hus och tänkte ifall jag skulle knacka eller bara lämna lådan och sticka, fast jag tog beslutet att knacka.

*Bellas perspektiv*
Jag var påväg ner för trappan när jag hörde det knacka på dörren, jag kollade ut genom fönstret och såg Vilhelm stå där.
Ska jag öppna eller inte?
Jag gick vidare och hörde min morsa skrika "ÖPPNA DÖRREN BELLA!""
Suck!
Jag gick tillbaka till dörren och öppnade dörren.
Bella: hej...
Vilhelm: Här är era grejer.
Bella: eh okey?
Jag tog lådan och ställde den innan för dörren
Vilhelm: eehm ja hej då
Bella: hej då
Jag stängde dörren och sprang upp till mitt rum, för jag kände tårarna rinna.
--------------------------
Ja detta var den nya boken jag gjorde som heter "Mer än en vän?" Så jag hoppas ni gillar den.
-
Skulle ni vilka ha en Flashback och få veta varför dom e så sura på varandra?💞

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 31, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mer än en vän? (Skyscraper)Where stories live. Discover now