HAII GUYSS !! SAYA INGIN MEMPERKENALKAN CERITA SAYA IAITU " DIA BUKAN MILIKKU " , SAYA MASIH BAHARU DAN MAAF JIKA ADA KESILAPAN .
****
CERITA INI SAYA AKAN UPDATE LAMBAT SEDIKIT KERANA SAYA MASIH BAHARU HA HA HA . SAYA AKAN BERUSAHA UNTUK MENYIAPKAN CERITA INI SEBELUM TAHUN DEPAN , INSHAALLAH . SAYA HARAP KORANG SEMUA AKAN SENTIASA SUPPORT SAYA HIHI , TERIMA KASIHH READER READER TERCINTAHH !****
SUDAH tiga hari dia tidak pulang ke rumah keluarga nya kerana masih marah kepada mama nya itu ."Hm ... salah ke ea kalau aku tak balik rumah mama dan ayah " ujarnya di dalam hati .
Setelah berpikir , Chaya mengambil keputusan untuk bersiap dan balik ke rumah keluarga nya . Chaya hanya memakai sweatshirt hitam dan jeans biru tidak lupa juga tudung sarung berwarna cream . Ya , dia tidak suka bersiap berlebihan .
****
Setelah menghadap kesesakan di jalan raya , Chaya tiba di rumah keluarga nya . Dia menenangkan fikirannya sebelum masuk ke rumah ." Ok I'm ready " ujarnya untuk kelihatan lebih yakin .
Baru sahaja dia memasuki rumah , Chaya terdengar perbualan mama dan papa nya .
" Abang , patut ke kita kahwinkan Chaya ? " tanya Cik Elena kepada suami nya .
" Abang rasa tak perlu kerana Jodoh di tangan Allah SWT , biarlah Allah yang menentukan siapa jodohnya , sayang janganlah risau pada masa yang tepat anak kita tu akan berkahwin juga " balas Encik Amien kepada isteri nya .
Chaya bersorak di dalam hati kerana papa nya membalas begitu kepada mama nya . Jadi dia tidak perlu berkahwin atas paksaan mama nya .
" Asalammualikum mama papa ... borak ape tuu hehehe ? " sengaja dia buat buat tanya padahal sudah tahu .
" Waalikumusalam " jawab Encik Amien dan Cik Elena .
Mereka menoleh memandang Chaya yang sedang tersenyum itu .
" Haa Chaya baru ingat nak balik rumah " Perli Cik Elena terhadap anak perempuannya itu . Alah sekali sekala bergurau dengan anak apa salah nya ? Nak gado ke yang kata salah ni ?
Chaya yang tersedar mama nya sedang memerli nya lekas membalas pertanyaan mama nya itu .
" Bukan taknak balik mama tapi kan Chaya masih marah mama takutlah terlepas marah kepada mama sebab itu lah tak mahu balik lagi . I'm sorry okay mama ku ? Kan Chaya dah balik ni . " balasnya kepada mama nya .
Melihat mama nya masih diam , Chaya mula berjalan ke mama nya dann ....
" muahh ... haa mama jangan marah dah tauu nanti lekas tuaa " Chaya mencium pipi mama nya ituu dan memujuk mama nya .
" Ehh bertuah punya budak nasiblaa mama ni sayang kamu . Kalau tak sayang mahu mama campak je kamu dalam sungai . " ucap Cik Elena kepada anaknya
" Ehem seronok nampak bercium cium kat sini dah lupa ke yang papa kamu masih hidup ? " Tanya Encik Amien dengan nada yang cemburu .
Chaya yang tersedar itu mula pergi ke papa nya yang sedang membaca surat khabar itu .
" Alah papa ni mana mungkin Chaya lupa dekat hero Chaya ni " Balas Chaya kepada papa nya itu .
YOU ARE READING
Dia Bukan Milikku
RandomChaya Amelia seorang perempuan yang cantik , berdikari & diminati ramai lelaki tetapi dia menolak semua lelaki yang meminati nya demi seorang lelaki yang dia cintai iaitu Abraham Luthfi yang bukan miliknya . Tetapi dia akan terus berusaha untuk mend...