A mézesfalásban rengeteg gyerek és felnőtt tolongott, így a plusz két fő semmiből való felbukkanása nem keltette fel senki figyelmét. Harry és Myron elbúcsúztak egymástól és két különböző irányba indultak.
- Trouver Hermione – motyogta kilépve a hidegbe.
Magyal pálcája kettőt pördült tenyerén, majd a Három seprű kirakatára mutatva állt meg. Ahogy közeledett a mindenféle színekben pompázó üzlethez, megpillantotta az ablaknál ülő, egyedül olvasgató lányt. Úgy döntött megvicceli. Visszavette magára láthatatlanná tevő köpenyét, így tért be a meleg helyiségbe. Halkan megközelítette a hollóhátast, aztán egy gyengébb fújó bűbájjal ellapozta a könyvét. A boszorkány fejrázva pörgette vissza a lapokat oda, ahol tartott, de ekkor szeme sarkából meglátta, hogy üres korsója elmozdul a helyéről. Összehúzott szemekkel hátradőlt, közben gyorsan körülnézett. Sehol senki.
- Csak nem szellemeket látunk, Mione? – kérdezte meg ekkor Harry, mire a lány kicsit megugrott ültében.
- Harry?
A mardekáros ekkor letelepedett mellé és lehúzta magáról a köpenyt.
- Fhu, te. A szívbajt hoztad rám – sopánkodott Hermione.
- Bocsánat, de kihagyhatatlan lehetőség volt – nevetett halkan a fiú, és barátnője arcára is mosoly kúszott.
Ekkor hűvös légvonat csapott az arcukba, ami azt jelentette, hogy a Három Seprű ajtaja kinyílt. Harry csak egy nemtörődöm pillantást vetett abba az irányba, de utána azonnal köpenyéért kapott. A kinti hóförgetegből McGalagony alakja bontakozott ki. Nyomában Flitwick professzor lépett a kocsmába, őt pedig Hagrid követte, aki élénk beszélgetésbe merült egy neonzöld keménykalapot és hajszálcsíkos köpenyt viselő, pocakos férfival. Ez utóbbiban a két gyerek nyomban felismerte Cornelius Caramel mágiaügyi minisztert.
Nem mintha tilosban járt volna, de Harrynek furcsa érzése támadt, és inkább elfedte magát az érkezők elől. A miniszter jelenléte már magában kérdésekért kiáltott, a három beszédes kedvében lévő tanár – főleg Hagrid – pedig még egy lapáttal rátettek a helyzetre. Egy kifejezetten érdekes beszélgetésre számított a különös társaságtól.
- Mobiliarbus! – hallotta maga mellől az elsuttogott varázsigét, s a közelükben álló, feldíszített karácsonyfa pár centire elemelkedett a talajtól, hogy aztán az asztaluk mellett halk puffanással lezuttyanjon.
- Köszi – motyogta Harry.
A szomszédos asztalnál szék húzogatás hallatszott, majd halk sóhajtások jelezték, hogy a három tanár és a miniszter kényelembe helyezte magát. Kisvártatva egy tűsarkú egyre közeledő kopogása hangzott fel, és Harry meghallotta a kocsmárosnő hangját:
- Egy kis pohár violalikőr...
- Én kérem – szólt McGalagony.
- Két liter forralt mézbor...
- Ide nekem, Rosmerta! – hallatszott Hagrid hangja.
- Meggyszörp és szódavíz jéggel és ernyővel...
- Mmmm! – Flitwick professzor sóvárogva cuppogott.
- Ezek szerint a ribizlirum az öné, miniszter úr.
- Köszönöm, Rosmerta kedves – fuvolázta Caramel. – Mindig nagy öröm számomra, ha láthatom magácskát. Meghívhatjuk egy italra? Üljön le hozzánk, ha van ideje...
- Köszönöm, miniszter úr.
A türkizkék tűsarkak eltipegtek, majd nemsokára visszatértek. Harry egyre izgatottabb lett. A fenyő tűlevelei közt átlesve végigmérte a jelenlévőket. Hermione közben kinyitotta könyvét és a sorok fölé hajolt. A sebhelyes biztos volt benne, hogy a lány is a beszélgetésre akart koncentrálni, az olvasmány csak a külső szemlélőknek volt ott – mégis csak az ablak mellett ültek...
YOU ARE READING
What if...? - A másik út
Fanfiction1. tanév: "- Ollivander úr! - szólított meg a pálcást - Lehetséges volna, hogy az emberek ne tudjanak anyám varázspálcájáról? Az ilyesfajta titkok később még jól jöhetnek..." 2. tanév: "- Mit keres Ginnynél T. R. Denem, ma ismert nevén Voldemort füz...