Selam. Hazırsan başlayalım mı?
Merhaba! Hazırım sanırım. Yada değilim. Hazırsamda bilmiyorum şuan. Başlarsak hazır olup olmadığımı anlayabilirim. :)
Tabii :) Bize biraz kendinden bahsedebilir misin?
Kendimden bahsetmek? Bunun üzerine biraz düşünmeme izin ver. Bir kaç detayı çıkarırsam, kimine göre harika bir hayatım var. Ama o çıkarılan detayları ile anlatırsam kendini pıçaklarsın. :)
Anladım göreceli kavramlar diyorsun. Peki klasik soru. Yazmaya ne zaman başladın?
Yazmak... Sanırım yıllar önce. Hikaye değildi tabi ki yazdıklarım. O zamanlar bir çok parçayı birleştirip karakterler yaratabilecek zihne sahip değildim. Masumca şiirler yazardım. Sonra malum ergenlik. Depresif şeyler oldu yazdıklarım. O dönemden sonra değişti herşey. Hüsnüyü buldum.
Hüsnü aslında çoğumuzun içinde olan bir ses. Peki Gözlük'ü neyden esinlenerek yazmaya başladın? Birkaç kişi hariç kimse bilmiyor sanırım.(Bilenlerin içinde olmak gurur verici tabii :))
Harika bir soru! Bende ciddilikten ne zaman kurtulacağız diyordum :) Finies ve Ferb isimli çizgi filmden. Ablamlarda kalıyordum, küçük bir oğlu var ablamın Poyraz adında. Poyraz çizgi film izlerken, kötü bir doktor tarafından kafese kapatılan bir ornitorenk var filmde. Herneyse, bizim ufaklık mavi gözlerini büyüterek üzülüyor gözlüklünün durumuna. Zaten elimde olan ve Wattpadin açık olduğu laptopa oluştur kısmında, yeni hikaye bölümüne tıkladım ve hikayeye Gözlük ismini verdim. Hikayenin ismi bu şekilde ortaya çıktı. Ama karakterlerin hikayesi bambaşka.
Sanırım Poyraz'a teşekkür etmemiz lazım. :) Çoğu kişinin merak ettiği şey şu: Karakterlerinle arandaki bağ nasıl? Yani karakterlerine kendi özelliklerini katıyor musun?
Bunu yapmayan yazar yoktur. Yaşamadan yazamaz insanlar. Tabiki bu hikayelerdeki gibi abartılı şeyler olmaz hiç bir zaman yaşananlar. Bölümlerin bazılarında şarkılar vardır okumuşsunuzdur muhakkak sözleri.yada dinlemişsinizdir belki. Müzikle yaşayan bir insan oldum her zaman. Her karaktere de kendimden bir parça ekledim hali ile. Egenin benzetmelerini günlük hayatta çok kullanıyorum. Tuğçe'nin asiliği de var üzerimde belki. Yağız'ın umursamazlığı, Berçin'in kulaklıkları. Ege'nin kürdanı. Heiley17'nin çekingeliği aynı zamanda. Hüsnü den bahsetmeyececeğim o çok ayrı konu. ^^
Sende Ege gibi sigarana aşık insanlardansın sanırım? Hayır saçmalama dikkat etmedim fotoğraflarına falan.
Şu ciddiyetten kurtulabilir miyiz artık. Nolorson. Beynim götüme kaçtı ciddi konuşucam diye :D Olmuyor yapamıyorum yani.. Soruya gelecek olursak sanırım evet. Sigarayı severm. O da beni sever.
Agdhtg ciddiyeti bozalım o zaman.Hikayeyi ilk yazdığın zamanlar Heiley17 belirli miydi yoksa zamanla mı belli oldu? Yani şuan çoğumuz Heiley17 olmak istiyoruz ama çok şey yapmayalım orayı.
Heiley17 belirliydi evet. Yani karakter olarak. Ama siz bunu öğrenmek için biraz bekleyeceksiniz sanırım..
Senin için hayatta ki en önemli şey nedir?
Müzik demeliyim sanırım buna. Tabii bunu bu şekilde algıladım ben. Manevi yönden bende ailem derdim tabii ki.
Genelde ne tür müzik dinler, kitap okursun?
Kitapta ayrımcılık yapmam, her şeyi okurum demeyeceğim. Çok yaparım kitap konusunda. Gerilim seviyorum sanırım. Müzik ise ruh halime göre değişir. Tabi ki bu ruh halim hiç bir zaman arabesk ve arabesk rap dinleyecek kadar kötü olmadı. :)
Dua edelim de kimsenin ruh hali o kadar kötü olmasın(Dinimiz amin.)Sayfaları hissederek okumayı mı seversin yoksa sanal kitapları mı seversin?
Kocaman kütüphanesi olan biriyim ben. Hissederek okumak kitabı elinde hissetmekse eğer hayır. Kitaptan okumak her zaman iyidir tabi ki. Seçim yapacak olsam kitapları seçerdim. Ama, mobil veya internet üzerinden okumanın da kötü bir yanı yok. Okumak iyidir.
Resmen kamu spotu yaptım. Hjhhse.
Evet biraz kamu spotu oldu bu fnfjfh. Kendine idol gördüğün biri var mı?
in to the wild. Christopher. Olabilir sanırım. Onun dışında hayatına özendiğim bir insan olmadı bu güne kadar.
Okurlardan bir kaçının merak ettiği soruları soracağım şimdi. Çiğköfte mi Lahmacun mu? Aşk mı Sevgi mi? Wattpad kullanıcı adının anlamı ne? Kendi kendine konuşur musun? Hangi burçsun? Nerelisin?
Sırasıyla yanıtlayayım o halde. Lahmacun. Sevgisiz bir dünyaa, yaşanabilecek bir yer olmaz bu yüzden sevgi. Kendi kendime konuşurum. Balık burcuyum ve Tekirdağlıyım. Wattpad kullanıcı ismimin anlamı Google da bile yanlış yazıyor. Bu sebepe söyleyemem ^^
Anladım. Hüsnü için ayrı bir kitap yazacak mısın? O mütüşlü küfürlerden uzak kalmak istemiyoruz.
Çok zor.. Gözlükle bile baş edemiyorum. Üstelik Hastalık var :)
Anladım ama ne demişler ''Zor başarılır, imkansız zaman alır.'' Biz yine de bekleyelim ne olur ne olmaz. Bize verdiğin bu röportaj için teşekkür ederiz. Okurlarına söylemek istediğin son şeyler neler?
Ege karakteri aslında akıl hastahanesinde yazan şizofreni hastası biri. Hüsnü egenin sürekli tartıştığı doktoru. Yağız, egenin her zaman olmak istediği kişilik. Heiley17 ise aslında var olmayan ama sürekli onunla konuştuğu sandığı kız. Tuğçe, akıl hastahanesinin yemekhanesinde asılı bir poster ve ege o postere bayılıyor. Berçin ise egenin asi yani. Ege akıl hastahanesini yaz kampı olduğunu sanıyor ve henüz bunun farkında değil. Şaka yapıyorum yahu bırakın şaşırmayı. (Bunu yapmasam olmazdı. Fbsldn)
Diyeceğim o ki; insanı insan diye sevsinler. Kimse birbirinden üstün değildir. Eğer yaşadığımız bu dünya daha iyi bir yer olacaksa, bunun ilk adımlarını neden biz atmayalım? Sizi seviyorum.
Evet bu yürek hoplatan şaka ve bu güzel röportaj için Koray'a teşekkür ediyorum.
Koray seni çok seviyoruz. (Eklediğim video tam olarak Koray'ın şakasını okurken iç sesinizin bağırışları olacaktır. :))