Fredag-Tvillinger

20 0 2
                                    

Emilie's POV
Jeg stod utenfor hoveddøra på skolen og ventet på Tuva. Vi hadde bestemt oss for å møtes tidlig på skolen for å planlegge PPPen.

Etter noen minutter kom Tuva småløpende bortover veien.

"Hei!"

"Hei!"

"Jeg måtte vente litt med å gå! Jeg så Mats på veien!"

"Lurer på hva han skal så tidlig!?"

Jeg fortsatte å lure på det en stund. Jeg tenkte også på diktet. Hadde han noe å gjøre med det?

"Så... Em?? Er du i enhjørningland eller noe?"

"Hm? Hæ? Å.. Sorry!!!"

Jeg smilte flaut til Tuva som stod og så rart på meg. "Skal vi begynne? Folk begynner å komme snart!" sa jeg og gikk mot det ene Ping Pong bordet i skolegården. "Ja!" Tuva gikk etter meg.

Vi hadde planlagt masse da de første folke begynte å komme. Vi pakket raskt sammen og gikk bort til Emma og Nina som er noen venner av Tuva.

---
"Dere trenger ikke å pakke ut noen ting! Vi skal rett opp på datarommet!"
Knut åpnet døra og alle elevene braste ut av klasserommet og gikk mot datarommet.

Jeg og Tuva kom først inn og tok den beste plassen. Den i hjørnet. Etter noen minutter kom Mats slentrende inn.

"Sen igjen Mister Mats!" Knut så strengt på Mats. "Ja! Beklager, måtte gå tur med hunden..." "Mhm.."

Knut pekte på meg og Tuva, og Mats kom mot oss. "Halla gurls!" Jeg så bekymret på Tuva.

Gjennom hele timen hadde Mats sittet og babla om hvis KOOOOSELIG det var å jobbe med oss.

Når timen endelig var ferdig hadde jeg og Tuva (Mats var ikke mye til hjelp-.-) bare fått laget ferdig tre lysbilder.

---

Jeg fortet meg hjemover. Tuva skulle til bestemoren sin etter skolen så jeg gikk alene.

"Emmigurl!! Hey You!" Jeg gikk fortere. "Hvorfor ignorerer du og Tuva meg'a?"

Jeg syntes litt synd på han men jeg valgte å gå enda fortere.

---
Jeg satt ved kjøkkenbordet og gjorde lekser da mamma kom inn på kjøkkenet og satte seg ved siden av meg. Man kunne fortsatt ikke se at hun var gravid.

"Gjett hvem som var på ultralyd i dag!" Hun smilte.
"Eeh..... Kan man se noe som helst før man kan se magen??" Jeg smilte tilbake. "Ja, vil du vite hvilket kjønn det er?" Før jeg rakk å svare ja sa hun: "Det er tvillinger, en jente og en gutt!"

Jeg ble helt sjokka. Jeg klarte ikke å få frem et smil før mamma klemte meg hardt.

Dagbok
Kjære dagbok igjen!!!

Jeg er helt i himmelen nå!! Vet du hva som skjedde i stad! Mamma kom inn til meg mens jeg gjorde lekser og sa at det var TVILLINGER! En jente og en gutt!

Men nå skal jeg, mamma og pappa til matbutikken og kjøpe ingredienser til taco og muffins!

Hade:3

***
Jaaaaa!! Ny del!! Jeg vil først si TUSEN TUSEN TUUUUSEN TAKK for så mange lesere! Dere er helt supre! Jeg håper virkelig denne historien blir noe stort!!

Hva syntes du om at det blir tvillinger?

Drømmeprins? (Diary)Where stories live. Discover now