16.05.2023
Dzień dobry, dość długo mnie nie było, ale nie bijcie, plis. Jako że wakacje już za progiem, zacząłem planować coming out do taty, bo nie wytrzymam dłużej w ukryciu. Deadname, zaimki, przypisywanie do ról płciowych i standardowy tekst: „jesteś kobietą, więc powinnaś to wiedzieć/znać/umieć", chyba rozumiecie... Może i jestem cienki, ale za nic w świecie nie przeprowadzę tej rozmowy w cztery oczy, stąd tytuł tego rozdziału - „list". Na pewno zejdzie mi nie mało czasu, zanim uzbieram wszystkie informacje oraz myśli i przeleję je na papier, ale prace już trwają (właściwie od majówki, ale dopiero się rozkręcam xD). Dodatkowo zamierzam poszukać jakichś filmików, gdzie ktoś mądrzejszy ode mnie, tłumaczy całe zjawisko, w sposób bardziej zrozumiały i przejrzysty dla niewtajemniczonych (czytaj: ojciec, który jedyne co kojarzy, to transwestytyzm). Ponadto myślę o zakupie i dołączeniu książki „My, trans", gdyż na różnych grupach wsparciach jest bardzo polecana na sam początek zaznajamiania się z tematem.
Co tam właściwie napiszę? Prawie wszystko, co leży mi na sercu, żebym jak najmniej musiał później tłumaczyć ustnie. Na początek podstawy - co w ogóle oznacza transpłciowość, kiedy odkryłem siebie, jak się tego domyśliłem itp; a reszta jakoś chyba poleci. Dysforia, lekarze, cały proces, hormony, preferowane imię, zaimki, chociaż wiem, że zanim się przestawi, minie w chuj czasu (jeżeli w ogóle...). Miałem pomysł, żeby na potwierdzenie tego co mówię, dołączyć opinię od seksuologa lub psychiatry (której aktualnie nie posiadam), więc porozmawiam jeszcze z mamą i może coś załatwię (bo w przeciwnym razie usłyszę zapewne, że to choroba).
Będę aktualizował na jakim etapie pisania jestem i co zamierzam dalej.
Pamiętajcie, że jutro premiera filmu!37 dni do wakacji, pozdrawiam,
Maciek
CZYTASZ
Who am I? 🏳️⚧️
Ficção AdolescenteLuźna lekturka o rzeczywistości z perspektywy osoby transpłciowej, gdzie mówię o swoich doświadczeniach i postępach, a także przytaczam różne historie z życia. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do czytania ;)