Alla kvällar jag inte kunde sova, alla de dagarna jag inte kunde äta och så fort jag ser honom blir jag helt till mig. Blir alldeles nostalgisk och tänker på gamla minnen. På hur glad jag var. På hur förälskad jag var i honom. Istället för att tänka på hur mycket han sårade mig. Jag drogs till honom trots all sorg jag har utstått..Minna hade gett mig en rejäl utskällning om hon var här. Jag biter ihop och byter frustrerat om till de gröna basketkläderna med Uppsala kings trycket på. Sedan sätter jag upp mitt hår i en så tajt hästsvans att alla tankar dämpas. Det enda jag känner är smärtan från hårbotten och ingeting annat. Inget mer.
Han är inte där när jag kommer ut igen och jag andas lättat ut. Han får inte vara här. Inte i min värld. Han hör hemma i Stockholm eller Göteborg. Men inte här. Absolut inte här. Det är det sista jag tänker på innan jag går in i den lilla baskethallen där alla juniorerna är. Barnen ser hoppfullt upp på mig och jag ler stort. Det här är det enda som spelar någon roll. Ingenting annat. Ingen annan.
Jag kommer inte krångla till mitt liv. Inte igen.
***
"Kom igen! Tänk på att vara snabba men inte så att ni tappar fokus!" Ropar jag högt och blåser i visselpipan.
Hela hallen brister ut i energi när barnen skrattandes dribblar med bollarna. De ger aldrig upp. De bara fortsätter.
Vi har fan mycket att lära oss av barn.
"Ni är så duktiga!" Utbrister jag med ett stort leende.
"Leyla jag blir bara arg" säger den lilla blondhåriga tjejen Melissa som har avlägsnat sig från bolleken och ställt sig bredvid mig. Jag vänder mig mot henne och tittar uppmuntrande. Smälter nästan när hon ser så upprörd ut i sina små tofsar.
"Det är inte fel att bli arg. Det betyder bara att du verkligen bryr dig om basketen. Men basketen blir mycket roligare om man väljer att skratta och ha kul istället"
"Så det gör inget att jag tappar bollen"
"Nej, det är exakt det vi ska göra. Sen ska vi vinna tillbaka den"
KAMU SEDANG MEMBACA
Full fart och titta inte bak (+18)
Fiksi Remaja"Jag är inte din tjej Adam" klargör jag bara så att han vet att vi inte är exklusiva eller något. Men Adam ler djärvt, "Du kommer alltid vara min tjej Leyla" Två motstående basketlag. Leyla är en flamma och Adam är den som älskar att leka med elden...