Bölüm şarkı önerileri;
Küçük Kuğuların Dansı op:20
______________________________
Harika ve bol kahkahalı bir kahvaltının ardından Yusuf bizi kursa bırakıp şirkete geçti. Ders başlamak üzereydi o yüzden üzerimizi hızla değiştirip salona girdik. Duru arkadaşlarının yanına koşarken ben de karşılarına geçtim. Bu gün toplu ders yapacaktık. Yani yaş ve yeteneklere göre gruplandırılan 4 takım da aynı anda ders alacak.
-Günaydın çocuklar.
-Günaydın eğitmenim. Dediler hep bir ağızdan.
-Isınmalarını yaptınız mı?
-Evet!!!!
-Peki o halde barın başına geçin bakalım. Battement Tendu* hareketini yaparak başlayalım. Dedim.
(Battement Tendu* : hareketi bale bar hareketleri arasında yer alan basit bir harekettir. Tek elinizle barı tutarken çaprazda kalan ayağınızı dizinizden gererek gergin bir şekilde tutmanızı, ayak parmak ucuyla yere dokunmanızı ve yerden kaldırmamanızı, bacağınızı açılı bir şekilde dışarı germenizi ifade eder.) ( Kaynakça: baleakademisi.com.tr)
Küçük yetenekli balenin ve baletlerim bu hareketi de başarı ile yaparken yavaşça onlara yaklaştım ve,
-Çok iyi gidiyorsunuz. Bu sıkı çalışmanız karşılığında size bir sürprizim var. Amerika'da ki Bir arkadaşımla görüştüm bir kaç hafta önce. Kendisi Noel arifesinde Londra'da gerçekleşecek olan uluslar arası bale resitali yarışmasında jüri. Benim minik kuğularım, birlikte gidip o yarışmanın tüm kategorilerinde başarılı olmaya ne dersiniz?
Gözleri anında ışıldayan miniklerimin heyecanı çok net görülebiliyordu. İlk tepkeleri şaşkınlık oldu. Yaşı daha küçük olan bunun nasıl bir fırsat olduğunu henüz fark etmemişti ama biraz daha büyük olanlar çoktan yerinde zıplamaya başlamıştı.
-Eğitmenim gerçekten gidebilir miyiz? Diye sordu 3. gurupta ki Ece.
-Elbette. Dedim gülümseyerek. Sonra ekledim.
-Tabi sıkı çalışırsanız.
-Peki hangi resitali oynayacağız. Dedi baletlerden biri.
-İyi soru. Benim aklımda final dansı olarak kuğu gölü balesi var. Her biriniz bu resitalde rol alabilirsiniz. Tabi yaş kategorilerinde yarışıp finale kalırsanız.
-Eğitmenim. Kuğu gölü balesi ne? Diye sordu en küçük balerinlerimden biri. Gülümseyerek öğrencilerimin yüzüne baktım.
-Size hikayeyi anlatmamı ister misiniz?
-Evet!! Dediler hep bir ağızdan.
-O halde oturun bakalım etrafıma. Dedim.
Hepsi heyecanla etrafımı sararken Duru aralarından sıyrılıp kucağıma oturdu. Bir elimle ona sarılırken diğer elime telefonumu alıp kuğu gölü müziğini açtım.
-Bundan çok öncelerinde uzak bir krallığın prensi Siegfried'ın 21. doğum günü kutlamaları ile hikayemiz başlar. Prensin onuruna düzenlenen kutlamaya hem saraydan hem de köylerden herkes davet edilir. Gece boyunca danslar edilir. Ve kraliçe oğluna doğum günü için bir tatar yayı hediye eder ve bu kutlama esnasında prense, evlilik zamanının geldiğini ve kendisine uygun bir eş bulunması için balo düzenleneceğini duyurur. Avrupa'nın dört bir yanından tüm prensesler bu baloya davet edilir. Prens Siegfried, annesinin seçtiği bir kişiyle evlenmek istemiyordur aslında. Ve nihayet kutlamanın sonuna gelindiğinde prensin dikkatini gölün orada bir kuğu sürüsü çeker. İşte tam buradan itibaren hikayemizin en can alıcı ve romantik sahneleri başlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUĞU GÖLÜ BALESİ
ChickLitAcının geri de kaldığı sıcacık bir aile hikayesine var mısınız? Bir baba, Dansa aşık bir kız çocuğu, Ve bir balerin... Yusuf, Duru, Ve Güneş... Huzur nedir bilir misiniz? Huzur Bir adam... Bir kadın... Bir çocuktur. Huzur derin bir nefes aldı...