Chapter 32🌹

1.4K 37 0
                                    

Seminggu sudah berlalu,dan selama itu juga lah aisy tidak berjumpa dengan lessvina.Sudah berkali kali dia cuba untuk menghubungi gadis itu tapi semua itu hanya sia sia.Dia sudah mengetahui segalanya tentang hubungan vina dengan luwis dan juga punca kematian ayah vina.

Dia rasa bersalah terhadap vina berkenaan dengan kematian kamal walau pun itu berpunca dari the devil blood's.Dia adalah isteri ketua the devil blood's semestinya dia rasa bersalah sudah laa mereka rapat dan sudah dianggap macam adik beradik.

Baru sahaja dia ingin membuat panggilan tiba tiba dia terasa kepalanya berpusing bagai nak pitam,tekaknya juga berasa loya dengan tiba tiba.Aisy bergegas ke toilet dan memuntah segala isi perutnya..

"uwerkk!! "

selepas selesai memuntahkan segalanya,badannya terasa lemah dan tidak berdaya untuk berjalan..sudah laa tiada orang dirumah luth sudah berangkat ke kerja.Aisy cuba mengagahkan dirinya untuk bangun dia berpaut pada mangkuk tandas itu untuk membantu dirinya untuk bangun.

dengan perlahan lahan ia bangun dan berjalan menghampiri katil,tiba tiba kepalanya berpusing kembali..dia cuba untuk melawan sakit itu tapi apakan daya dia juga sudah tidak bertenaga..Aisy tidak dapat menahan lagi..penglihatannya makin lama makin kabur dan dengan sekelip mata dia pengsan disitu tanpa pengetahuan siapa siapa.




" hello..ray..tolong bagitahu yang lain untuk berkumpul selepas urusan pejabat selesai,dan aku ada meeting sekejap lagi kau suruh mangkuk tu masuk awal !! "

" orait bro !! nanti aku bagitahu yang lain !! "

" luth ke? " tanya fareel

" haah,luth suruh kita berkumpul lepas urusan pejabat selesai nanti dan dia suruh  kau dengan jack masuk awal pejabat harini..sebab ada meeting kejap lagi"

" adoi !! macam mana dia tahu aku dekat sini !! " celah jack

" dah tu mana lagi tempat korang menyorok kalau bukan office aku" jeling rayden

" yela yela..nanti aku pergi laa"

" eh jap ni luth ada mesej aku,dia minta korang pergi rumah dia..luth tertinggal fail katanya fail tu ada dekat meja makan..dia dah cuba mesej aisy tapi tak balas mungkin aisy tak perasan"

" yela yela sekarang ke?" soal jack

" eh tak tahun depan !! " perli rayden

" dah laa jom jack kita pergi nanti mengamuk pula bapak harimau tu !! " kata fareel

Rayden hanya mengelengkan kepala melihat telatah sahabatnya itu,nasib laa mereka berdua tu sahabat kalau tidak rasanya dah lama kena buang kerja oleh luth kalau begitu lah perangainya..


"assalamualaikum..Aisyy.. abang fareel datang ni !! " laung fareel sambil menekan loceng rumah

" huish !! sejak bila kau pandai bagi salam ni?" perli jack

" kau ni asal? salah ke aku bagi salam.Kita bila datang rumah orang kena laa beradab kau tahu apa !! " jeling fareel

" hek eleh banyak laa kau punya adab..selama ni  kau main terjah aje rumah luth !! "

" heh !! itu dulu masa aisy takde sekarang dah ada aisy..aisy isteri luth buatnya aisy tengah mandi ke apa mati aku kena bunuh dengan si luth nanti !! " balas fareel lagi

" yelaa yela ..dah laa cepat nanti luth marah pula " gesa jack

" kau sabar boleh tak? kita kena tunggu depan ni selagi aisy tak keluar..tak baik do ceroboh privasi orang" marah fareel lagi

" kau sedar tak kita dah 30minit berdiri dekat sini,apa salah nya kalau kita masuk tengok aisy..mana tahu ada something yang berlaku " balas jack dengan geram

THE DEVIL BLOOD'S   (COMPLETED)Where stories live. Discover now