2023 - 11. fejezet - Négy bajnok

82 6 3
                                    

Amikor elérkezett a vacsoraidő, a nagyterem már tömve volt az izgatott diáksereggel. A Tűz Serlege a tanári asztalon állt, Fred és George pedig már frissen, szakállmentesen ültek köreinkben. A serleg felől csak halkan búgott a suttogás, most a sok-sok diák nevét mormolta felváltva.

- Basil Lafaiiille...! Cedric Diggoryyy...! Iwan Koperskiii...! Viktor Kruuum...! Angelina Johnsooon...! Marina Bacheleeet...! Harry Potteeer...!

Vacsora közben rászegeztem a tekintetemet a serlegre, ami egyre csak ismételgette a neveket, és minél többször hallottam Harry nevét, annál jobban borsózott a hátam.

- Harry! – Szóltam oda az asztal túloldalán nevetgélő fiúnak. – Ti ugye nem próbáltátok meg kijátszani a serleget?

- Nem. Fred és George sikerét mérlegelve... köszi, nem kérek a szakállból.

- Az fura... - Motyogtam.

Dumbledore látszólag már befejezte a vacsorát, hisz evőeszközei szépen egyenesen feküdtek üres tányérján, már csak arra várt, hogy kollégái is befejezzék a lakomát, amit Madam Maxime nem sietett el.

- Mindjárt jövök. – Motyogtam szomszédaimnak, azzal felálltam, és sietős léptekkel közelítettem meg az igazgatót. – Dumbledore professzor úr, elnézést a zavarásért, de...

- Áh, kedves Bridgette, már te is nagyon izgatott vagy a bajnokválasztás miatt, igaz?

- Igen, de nem erről lenne szó... Van egy kis probléma...

- Probléma? Ugyan már, ezen a csodás estén ugyan miért lenne bármi probléma?

- Kérem, uram, ez nem tűr halasztást!

- Sajnos az a helyzet, hogy igen szűkös időbeosztásban van az esténk. Ülj kérlek vissza a helyedre, és majd a bajnokválasztás után megbeszéljük.

- Hát... Rendben.

Követtem az utasításokat és leültem a helyemre, alig egy másodperccel később Dumbledore felállt, és a nagyteremben síri csend kerekedett.

- Nos, a serleg már majdnem készen áll rá, hogy meghozza döntését. – Szólt Dumbledore. – Becslésem szerint még egy percre van szüksége. Addig is megkérem a leendő bajnokokat, hogy nevük kihirdetése után fáradjanak ide a terem végébe, haladjanak el a tanári asztal előtt, és menjenek át a szomszéd helyiségbe, ahol megkapják majd az első utasításokat.

Dumbledore most elővette pálcáját, és széles mozdulatot tett vele. Erre a töklámpásokba helyezett mécsesek kivételével az összes gyertya elaludt, és a teremre félhomály ereszkedett. A legerősebb fényforrás a Tűz Serlege volt. Mindenki dermedten, némán várt. A bennem rejlő izgalom most idegességgé vált. A serleg tüze hirtelen vörösre színeződött és szikrázni kezdett, a következő pillanatban egy magas lángnyelv csapott ki belőle, és kiköpött magából egy megperzselt pergamendarabot. Dumbledore elkapta a pergament, a serleg ezzel párhuzamosan visszaváltott a kékes színre.

- Az idei Trimágus Tusán a Durmstrang bajnoka... Viktor Krum lesz!

Kitörő tapsvihar uralta el a termet, Krum felállt a Mardekár asztalától, és esetlenül elkacsázott a korábbi utasításokban szereplő teremhez. Az ajtó becsukódott mögötte, és a taps hamar elült. Ismét csend lett. A figyelem középpontjába ismét a serleg került. Néhány pillanattal később a láng újra pirosra változott, majd kiköpött egy második pergamendarabot.

Az Elfeledett Erők... 2.rész - LátomásokWo Geschichten leben. Entdecke jetzt