-Hugo-

3.5K 379 127
                                    

9:Hugo

...

❤️ 30

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

❤️ 30.2m 💬 562.8k

tsundokubookshop " Beni dinleyin; size bir öğüt vereceğim: Yapmacık yakınmalar­ da bulunmadan doğrudan hedefe gideceğim, mutlu olun. Dünyanın en bilge yaratıkları kumrulardır. Filozoflar neşe­nizde ölçülü olun derler. Bense neşenizin dizginini bırakın diyorum. Birbirinize delice tutkun olun. Çılgınlıklar yapın. Filozoflar saçmalıyorlar. Felsefelerini gırtlaklarına sokmak isterdim. Hayatta güzel kokunun, gül goncasının, öten bülbüllerin, yeşil yaprakların, şafağın fazlası olur mu hiç? Fazla sevmek diye bir şey olabilir mi? Birbirinden hoşlanmanın fazlası olur mu? Estelle dikkat et, fazla güzelsin! Nemorin dikkat et, fazla yakışıklısın! Zırvalık! İnsanın büyülenme­sinin, sevilmesinin, kendinden geçmesinin fazlası olur mu? Yaşamanın fazlası olur mu? Mutluluğun fazlası olur mu? Neşenizde ölçülü olun. Hadi canım! Kahrolsun filozoflar! Bilgelik neşedir. Neşelenin, neşelenelim.."

-Sefiller, Victor Hugo

Selamlar güzel insanlar!

Umarım hepiniz iyisinizdir, bu kez biraz erken bir öneri oldu, değil mi? 🤭 Sefiller'i sanmıyorum birinizin bile duymadığını, Fransız Edebiyatı'nın güzide yazarlarından Victor Hugo'nun üzerinde çokça emek harcadığı ederlerinden biridir. Kimi kaynaklara göre Hugo, bu roman üzerinde tam on yedi yıl çalışmıştır. Ayrıca Sefiller, Victor Hugo'nun en çok okunmuş eseridir. Fransız Edebiyatı'ndan Voltaire, Rousseau, Montesquieu, Diderot ve benzeri pek çok yazarın benimsemiş olduğu "toplum için sanat" anlayışını Victor Hugo bu eserinde romantizm akımı ile birlikte uygular. Victor Hugo'nun romantizm akımını seçmiş olması yine dönem koşullarına göre değerlendirilmelidir; 19. yüzyıl Fransa'sında özellikle Fransız İhtilali  sonrasında verilen ölümler ve yaşanan politik karışıklıklar halkın genelini büyük bir yasa sürüklemiştir; bu sebeple de insanlar kendilerini bu şartlardan uzaklaştıracak, duygu yüklü eserlere ihtiyaç duymuşlardır. Kısaca bahsetmek gerekirse Sefiller, ailesine ekmek götürebilmek için hırsızlık yapan ve bu yüzden kürek mahkûmiyetine çarptırılan bir adamın hikâyesidir. Aldığı ağır cezanın bedelini ömrü boyunca ödeyen Jean Valjean'ı merkezine alan roman, yoksulluğu, toplumsal adaleti ve dayanışmayı anlatıyor. Çok ağır ve Hugo'nun gerçek yaşantısında tanıştığı insanlardan ve yaşadığı olaylardan esinlenerek, bazen tamamen aynılarını yazarak, yazdığı bu roman dönem Fransa'sına pek çok eleştiride de bulunur. Sefiller, bir nevi toplum aynası görevi görür. Jean Valjean üzerinden ölüm cezasının yanlışlığı gösterilir; Cosette, çocukların işçi olarak çalıştırılmalarını eleştirmek için yaratılmış bir karakterdir; Fantine ise kadınların yaşayışını, ahlaksızlığa itilişini insanlara gösteren karakterdir.

Okuyacaklara şimdiden iyi okumalar diliyorum, esen kalın. 

-Vincent

...

Bookshop×Taekook ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin