{First Day in class}

330 10 1
                                    

"Yoko! Opstaan!" Brult mijn moeder luid.
"Jahh, ik kom al." Roep ik terug. Langzaam ga ik zitten en open ik mijn ogen. Eerst is het licht fel maar na een tijdje vermindert het licht. Ik kijk mijn kamer rond. De kamer is nog volledig wit en er staan nog allemaal dozen. We zijn pas verhuist dus eigenlijk is dat redelijk normaal. Zuchtend stap ik het bed uit. In de kast graai ik een setje kleren en een handdoek. Snel spring ik onder de douche. Na de douche droog ik mezelf snel af en spring ik in mijn kleren. Ik heb een mintgroen bloesje aan en een blauwe jeans. Ik bind mijn lange zwarte haren samen in een staart en kijk even in de spiegel. Twee vermoeide blauwe ogen op een gezicht met lichte sproetjes staren terug. Ik trek mijn allstars aan en grijp mijn boekentas. Daarna strompel ik de trap af. Aan de ontbijttafel zitten mijn stiefzus en mijn stiefbroer, ze hebben een andere vader. Ik geef de allebei een goeiemorgen. Ik ga aan tafel zitten en neem een pannenkoek van de stapel. Ik smeer er nutella op. Langzaam eet ik de pannenkoek op. Ik drink nog een glas fruitsap en maak mijn lunch klaar. We hadden nog stokbrood over dus ik eet vanmiddag een mini smos. Daarna komt mijn moeder binnen.
"Klaar voor school?"
Alle drie zuchten we tegelijkertijd. Ze grijnst en geeft ons een knuffel daarna gaan we naar de fietsen. Ik en mijn zus, Rosie, zitten op dezelfde school. Mijn broer, Leo, zit nog op de basisschool. We zetten hem af en fietsen daarna door naar onze school. Als we daar aankomen zien we een groot gebouw. Rond dat gebouw staan allemaal leerlingen.
"Yoko, ik denk dat dit een lange dag gaat worden.
"Zeg dat wel Rose, zeg dat wel."
We zetten onze fietsen in het rek en lopen tezamen naar het secretariaat waar we onze klassenlijst krijgen en ons rooster. Ik zit in klas 3WB en Rosie in 4ec5.
Rosie is een jaar ouder als mij en doet economie, ze is er zeer goed in. Dan gaat de bel. Samen lopen de het gebouw in maar op het tweede verdiep moet zij een andere kant op. Ik moet nog helemaal naar het vierde verdiep lopen. Daar aangekomen zie ik een hele hoop mensen voor een deur staan. Ik bekijk mijn rooster, ik moet hier ook zijn. Ik zucht en bekijk de klas. We zijn met 24, zeventien jongens en zeven meisjes. Even later komen er twee leerkrachten afgelopen. Ze doen de deur open en iedereen stormt naar binnen. Daar beginnen we luid te praten. Ik sta er maar wat bij.
"Hallo allemaal, ik ben mevrouw Swijsen. En dit is mevrouw Willen. Wij zijn jullie klastitularissen voor dit jaar."
"We hopen dat het een leuk jaar voor iedereen zal zijn. Zeg maar eens allemaal jullie namen."
Een redelijk grote jongen met bruine haren en een bril op zijn neus stelt zich voor als Walter Wide. De jongen die daarna komt heeft zwarte haren en donkere ogen, hij heet Marco. Ik bestudeer zo iedereen. Dan beginnen de meisjes. Een kleiner meisje met lange donkere haren ging door het leven met de naam Jessica. Een groter meisje met bruine haren heet Zoë. Daarna kwam een meisje met donkere lange haren en mooie bruine ogen, zij stelde zich voor als Lora. Meteen daarna kwam een meisje met blonde korte haren, Marissa en tenslotte had je Alice, een meisje met halflange haren, en Lara, een meisje met blonde haren tot haar schouders. We speelden nog een kennismakings spel tot de bel ging. Het is pauze. We lopen de 4 verdiepen af. Ik struikel en bots tegen iemand aan. Oeps, een jongen van mijn klas.
"Sorry." Zeg ik.
"Is niks." Zegt hij. Hij had blonde haren en een bril. Wat was zijn naam ook alweer... ah ja, Henk.
Daarna wandel ik snel naar Alice. Met haar praat ik nog even tot de bel aanduidt dat de pauze gedaan is. De hele drukte verplaatst zich weer naar binnen. Nu nog hopen op leuke leerkrachten.

Dit is deel één opnieuw, het is aangepast. Het oude deel vind je nog terug verder. Luf ya xxx

DragonBloodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu