Flame 37 | Ambrosia

379 48 30
                                    

Eryl tersentak daripada lena. Tubuhnya mengigil tanpa sebab. Air matanya mengalir tanpa sempat dia menghalang.

"A-apa yang.."

BAMMM!

Alvarez dan Seth muncul tanpa mengetuk pintu. Seperti Eryl, air mata mengalir menuruni pipi mereka. Eryl keliru namun apa yang diluahkan Alvarez, berjaya menghilangkan warna wajahnya.

"Yggdrasil.. Y-Yggdrasil.. Dah musnah. Akira! Macam mana dengan Akira?! Nenek jugak, macam mana-"

Eryl terdiam apabila anaknya memeluk tubuhnya. Sangat erat. Bahunya terasa basah dengan titisan jernih daripada mata Alvarez. Seth hanya berdiri ditempatnya sahaja bersama tubuh yang menggigil menahan tangis.

"I don't know dad.. I-I don't know.."

Eryl mengetap gigi. Tanganya menggigil sebelum membalas pelukan Alvarez. Kedua-duanya melepaskan tangisan pilu yang jelas dapat didengari oleh Elder Jiao.

Arielle yang mendengar juga, hanya mampu berdiri di luar biliknya. Senyuman, langsung tidak menghiasi bibirnya.

"Weston."

Weston muncul disebalik bayang dalam bentuk serigalanya. Kepalanya mendekat. Tangan Arielle automatik mengusapnya.

"I don't think Yggdrasil is gone. Mother will never let that happen."

"And you want to say that she's take a risk and help them?"

"Bonda kan?" Arielle tersenyum tipis.

"Aku akan cuba hubungi dia."Weston mengeluh panjang lalu hilang daripada pandangan.

Arielle tersenyum tipis apabila dia kembali berseorangan. Matanya menatap awan yang kini jauh lebih gelap. Salju juga turun dengan lebih lebat.

"You've gone too far dad.."

Dan air matanya mengalir.

"What will uncle choose now? Is he still want to save you? Or will he kill you?"

Arielle menutup matanya.

"Why can we just be.. Happy?"

***

"Jeneral!" Gadis berambut merah jambu merempuh pintu ketuanya. Matanya tidak terarah. Tubuhnya menggigil.

"I know. I hear about it." Sean Tempests membalas. Peluh menuruni wajahnya. Otaknya ligat memikirkan apa langkah yang perlu diambil.

"Dammit. Everything going downhill at this point!"

"Of course it will."

BOOMMM!!

Mata Sean terbutang sebelum tubuh orang kanannya ditarik kebelakang badan. Abelle terkejut dengan serangan tidak diduga itu. Sean mendakapnya erat seraya matanya mencerlu tajam pada August yang datang bersama beberapa tenteranya.

"Especially for you traitor."

Sean diam membisu. Matanya mengkerling pada orang-orangnya yang turut sama menghala senjata pada dirinya. Sengihan sinis terukir pada wajah datarnya.

"Aku tertangkap huh?"

August menatap kosong pada Sean.

"Kenapa kau buat begitu?" Soalnya setelah lama berdiam diri.

"Maaf, aku tak faham apa kau maksudkan."

"Aku tahu kau yang beri laluan kepada puak Bellvania untuk selamatkan puak Yggdrasil. Apa kau rancangkan?" Gigit diketap. Jelas kemarahanya membuak-buak pada adik kandung Lord mereka.

ERYL , NAGA BERMATA SATU (BOOK 2) Where stories live. Discover now