Alla hjälptes åt att bära in alla flyttlådor. Jag fattar inte ännu att jag ska flytta in i ett hus där jag inte kommer vara ända tonåringen numera. De verkar ju trevliga åtminstone. Fast jag inte lärt känna dem så bra ännu. Jag började få sjukt i armarna av allt bärande. Jag gick upp för trappan och gick in i mitt nya rum och lutade mig mot väggen och sjönk sakta ner mot golvet. Allt är så spännande nu då jag flyttat till Kalifornien. Allt är så himla fint.
Då knackade det på dörren. Det var Conrad, min nya bonusbrorsa. Ljus brunt hår, fina blåa ögon och ett perfekt leende. Han klev in i rummet och satte sig på golvet bredvid mig.
-"Hur känns det nu, alltså det här med flytten?" Frågade han.
-"Känns underligt men på ett bra sätt." Svarade jag med ett leende.
-"Bra!" Sade han och gav mig en kram.
Conrad steg upp och gick ut ur mitt rum. Jag steg upp och började packa upp några av mina grejer. Jag tog upp en bild ur ena lådan, det var en bild på mamma. En tår rann ner för kinden från ena ögat till ner på bilden. Jag saknar dig så mycket, Mamma. Tänkte jag för mig själv. Jag slutade packa upp och gick ner för trappan. Jag gick till köket och tog ett snack. Jag gick tillbaka upp till mitt rum medans jag tuggade på ett äpple. Då mötte jag på Conrad. Han stannade mig.
-"Du har något där". Sade han medans han pekade på min kind.
Jag försökte torka bort det med ärmen. Conrad skrattade åt mig. Han satte sin hand mot min hud och torkade bort äppelsaften på min kind. Mina kinder blev röda, det gick inte att gömma. Conrad log åt mig, sedan gick han iväg. Gud va han är snygg. Jag gick in i mitt rum och tog upp min macbook och satte mig ner på golvet och började spela Sims 4 för att jag var uttråkad.
Då knackade det på dörren, det var pappa som kom in med min nya säng. Han satte sig ner på golvet och började bygga ihop min nya säng. Han kunde inte göra det själv så jag satte undan min macbook och hjälpte honom. Pappa var glad när jag hjälpte honom. Efter nån timme blev vi äntligen klar med min säng. Jag ville testa min säng så jag vände mig med ryggen mot sängen och föll ner på sängen. Den var så mjuk och skön. Då tog jag fram lakan och började bädda min nya säng.
När jag var klar satte jag mig i sängen och fortsatte spela Sims 4. Då ropade bonusmamma från köket.
-"Maten är klar!" ropade hon.
Jag pausade spelet och stängde skärmen lite och gick ner till köket. Bonusmamma var jättebra på att laga mat. Hon hade faktiskt studerat till kock men sen ville hon börja med nå nytt så hon gick bort från kockkarriären. Till mat blev det lasagne. Det var jätte gott.
Efter maten gick jag upp till mitt rum och började se på en film. Pappa, bonusmamma och bonussyster Nellie hade åkt till deras mormor som bor 1 och en halvtimme bort. Så jag och Conrad var hemma helt ensamma. När filmen var klar bestämde jag mig för att gå ut och gå. Jag tog på mig ett par mjukis byxor och hoodie. Då gick jag ner och tog på mig skona och gick ut på promenad. När jag kom tillbaka gick jag upp till badrummet och klädde av mig och tog en dusch. Sen satte jag på mig pyjamas shorts och ett vit linne. Jag tog bort mitt smink och gjorde min hudvårdsrutin. Sen var jag så trött så jag bestämde mig för att gå och sova. Då hörde jag nån som stog i dörren. Det var Conrad.
-Gonatt! Sade Conrad.
-Godnatt! Svarade jag.Då somnade jag.
————————————————————————
Tack för att du läste❤️❤️
YOU ARE READING
Förbjudet
Romance16-åriga Lovisa har just flyttat ihop med sin pappa och hans nya flickväns familj. Lovisa börjar i 10:an i en helt ny skola, hon har just lämnat allt sitt förflutna bakom sig och flyttat över atlanten till storstan Los Angeles i kalifornien.