RE 40 - Aku dan Rina

2.3K 25 1
                                    

“Kau free tak?" tiba-tiba aku menerima mesej dari Rina.

Aku terasa mahu membuat lawak loyar buruk, tetapi nanti tak pasal-pasal je kena maki dengan minah kasar ni.

Terus aku membalas, “free je...kenapa?”

Dia menyuruhku bersiap dan menunggunya di pagar sekolah. Agak pelik kerana sekolah masih lagi ditutup kerana cuti hujung tahun. Tetapi, aku mengikutkan sahaja kerana paling-paling teruk pun mungkin aku akan dirogol oleh Rina je.

Tidak lama kemudian, dia tiba di hadapanku dengan menunggang motosikal RX-Znya.

Mulutku terus berkata, “perghh...gempaklah motor”.

Setelah menolak visornya ke atas, Rina berkata, “ikut aku pergi Ipoh kejap”.

Sekiranya aku banyak tanya, pasti akan menimbulkan kemarahan Rina. Terus sahaja aku mengambil topi keledar yang dihulurkannya dan memakainya. Seterusnya aku terus duduk membonceng di belakangnya.

Dia bertanya, “tak kisah ke awek yang bawak motor?”

“Nak kisah apa...? Lagi best adalah...” jawabku sambil memeluk badannya dari belakang.

Rina sempat tersenyum sebelum menutup visornya kembali dan menghidupkan enjin motosikal. Dia terus sahaja memacu motosikalnya memasuki lebuhraya menuju ke arah utara.

Sewaktu di atas lebuhraya, Rina memecut laju motosikalnya sehinggakan kami tiba dengan cepat di Bandaraya Ipoh.

Dia memberhentikan serta mematikan enjin motosikalnya di hadapan sebuah rumah. Sebaik sahaja aku menjejakkan kaki di atas tanah, aku terus menepuk-nepuk kakiku yang masih lagi menggeletar kerana nyaris-nyaris kehilangan nyawa kedua.

Tanpa berkata apa-apa, Rina terus menarik tanganku masuk ke dalam rumah tersebut. Terdapat tiga orang perempuan di dalamnya. Perhatian mereka tertumpu kepada aku dan Rina.

“Dia ni balak aku! Korang tak habis-habis kutuk cakap tak ada siapa yang nak kat aku. Ni aku tunjuk dekat korang," kata Rina dengan meninggikan suaranya.

Kenyataannya itu benar-benar mengejutkan aku, kerana dia tidak pernah pun berkata yang dia sebenarnya minat kepadaku. Tahu-tahu sahaja aku sudah menjadi teman lelakinya.

“Blahlah, kau! Entah siapa-siapa kau bawak, tiba-tiba cakap balak kau,” kata salah gadis yang bernama Jenny sambil melantangkan suaranya.

Seorang lagi gadis bernama Alia bertanya, “apa buktinya dia ni balak kau?”

Rina terdiam tidak tahu apa yang patut dibalasnya. Melihat dia terdiam sahaja, aku terus mengambil peluang tersebut dengan merapatkan tubuhnya denganku serta mencium bibirnya.

Mata Rina seperti terkejut, tetapi dia mengikutkan sahaja apa yang kulakukan itu sambil memejamkan matanya.

“Hah, macam mana sekarang?” tanya Rina sambil tangannya masih lagi memegang tanganku.

“Eleh...kalau setakat commolot, aku pun boleh cium adik dia ni” balas Jenny sambil menunjukkan jari telunjuknya kepada Alia.

“Woi, perempuan! Kenapa pulak adik aku yang kena jadi mangsa?” Alia melenting.

Rina tidak sabar terus mencelah, “habis tu, korang nak aku buktikan macam mana?”

Gadis bernama Dania pula membuat isyarat mengulum batang dengan tangannya. Rina agak terkejut, terus dia memandang ke arahku.

Sekali lagi aku mencium bibirnya sambil melucutkan seluar yang kupakai. Lalu aku meletakkan tangannya pada batang pelirku. Dia memegangnya dengan teragak-agak, mungkin kerana tidak biasa.

RE: Semula - A New Beginning... [Complete]Where stories live. Discover now