Pagi hari saat Boy eh maksudku Boboiboy baru datang kesekolah ia disambut bertahan oleh teman temannya.
Ada apa ini?? Kenapa ia diperlakukan seperti ini?? Kenapa tiba-tiba mereka berubah setelah pulang dari Tapops?? Haihh.. Mungkin sebab setelah aku pengsan selama 13 hari dari Tapops.Sorry Aku nistain Boy dulu:)
Maapin Author ya🙃"Dey Boboiboy kau buat apa kat sini Hah??!!!!! Dasar pengkhianat, ada hati nak datang kesekolah kat sini!!!!! " Kata si gempal dengan kasar.
"Pengkhianat?? Apa maksud.. "
. . .
Kini Gopal menarik kerah Boboiboy.
Hampir sobek dibuatnya."Ish.. Ape ni??!!!! Kenape korang percaya kat Alien tu?? Korang benar-benar dah beruah"
Kini Boboiboy menepis dengan kasar tangan Gopal dari kerahnya. Dan jalan mengabaikan tentang apapun yang dikatakan teman temannya.
...
S
K
I
PT
I
M
ESaat pulang sekolah ia cepat cepat kekamar nya.
Untuk apa??? Ya untuk berpecah 7 lah
Meluapkan segala isi hatinya, kekesalan nya, emosinya, pokoknya itu lah:)"Bob.. Bob.. Boboiboy kuasa tu.. Tujuh"
Keluarlah semua para elementalnya, gempa langsung rebahkan dirinya di kasur dan menangis dengan sejadi jadinya. Karena pengalaman yang ia rasakan sangatlah pedih, sangat sangat sakit, dimana semua orang memakainya, melempari nya dengan batu, melempari nya dengan kotoran, bukan itu je mereka bahkan pernah membuat tuduhan palsu.
Hampir masuk penjara dia.
Dimana teman temannya tidak adap yang peduli. Bahkan mereka menganggap nya musuh atau bahkan tiada.
Lebih tepatnya 'LENYAP'
Gempa elemental yang sangat penyayang merasa dirinya sudah tidak dibutuhkan lagi, ia merasa harus pergi
Namun semua element nya melarang nya."Aku memang tak berguna, aku bahkan tak bisa lindungi tuan akuu.. Hisk.. Hisk..
Ini yang mereka nak kan hisk.. Hisk..
Lebih baik aku pergi " Isak gempa.Hup
"Hey, kita kan masih ada, kak gem jangan sedih.
Masih ada yang perlukan kita, betul kan kak Hali😊" Kata Duri."Haah, betul cakap.. "
"Ehh"
"Ni betul Duri kan??" Lirih Taufan
"Buat apa kita risaukan diorang kalau diorang tak risaukan kite??
Ingat tak masa kita cedera teruk tu?? Yang kita kalahkan 3 Trio Evil tu??
Kita cedera teruk kan" Kesal blaze."BLAZE!!!!!!!!!! "
KAMU SEDANG MEMBACA
Why??!!??
Short StoryTentang seseorang yang dulunya ceria kini menjadi lonely🥀🥀