Part 1:Tertinggal Dompet

201 13 0
                                    

"Sandara, ireona dah lewat ni!!!".Ommanya menjerit dari dapur untuk mengejutkan Sandara dari tidurnya.Sandara terus bangun sambil mencapai tualanya dan berlari masuk ke dalam bilik mandi.

Setelah bersiap, Sandara bergegas menuruni tangga lalu menikmati sarapan yang telah disediakan oleh ommanya dengan tergesa-gesa. Walaupun dia sudah mengunci jam tetapi tetap juga bangun lewat. Tanpa sebarang kata, dia terus minum susu dan bangun dari kerusi. Dia kelam-kabut sehingga terlupa untuk mengambil dompetnya di atas meja makan.
"Omma Sandara pergi dulu".Sandara meminta izin daripada ommanya.
"Keurae, hati-hati ya". Kata Ommanya.
"Ne". Jawab Sandara sambil berlari keluar dari rumah lalu ke KTX.
****KTX = stesen kereta api di korea******

Kebetulan pula, ada Jungkook di situ. Baru dia sedar, dia tertinggal dompetnya di rumah. Dengan langkah yang agak lemah, Sandara berjalan ke arah Jungkook yang beratur menunggu giliran untuk membeli token.

Sandara: Jungkook, kau ada duit lebih tak? Aku nak pinjam.
Jungkook: Kau nak buat apa dengan duit ni?
Sandara: Nak beli tokenlah......takkan nak beli harimau...
Jungkook: Kau tak bawa duit ke? Ke kau dah lapar sangat sampai telan dompet kau? Hahahaha.....
Sandara: Ish kau ni...Daripada kau.. (Jungkook terus memotong)
Jungkook: Daripada kau apa hah? Dahlah, pergi balik and then take your purse!
Sandara: Okey fine, kedekut!!! (sambil tolak Jungkook.)

Sandara terus berlari keluar tanpa menoleh ke belakang semula.Jungkook yang berasa bersalah terus mengejar Sandara. Tiba-tiba sebuah kereta meluncur laju ke arah Sandara......

Jungkook: Sandara!!!!!!!

I Hate You, But I Love You ><Where stories live. Discover now