Part 2:Kemalangan

143 11 0
                                    


Ahhhhhh!!!! Sandara terlantar di atas jalan raya dengan berlumuran darah...Langkah Jungkook terhenti kerana terkejut lalu pengsan.....

Jin yang berada di situ berlari mendapatkan Sandara yang berlumuran darah. (Jin dan Jungkook berjanji untuk ke sekolah bersama-sama tetapi Jin terlambat). "Sandara, Sandara!!!"
Ambulans sampai...... (orang yang melanggar Sandara yang panggil ambulans tu.)

DI HOSPITAL
Jin dan Jungkook menunggu di ruang menunggu
Jin terpaksa menyedarkan Jungkook yang pengsan ternampak darah. Ish ish ish.....

"Sandara kehilangan banyak darah akibat pendarahan tadi dan mengalami amnesia". Beritahu doktor yang merawat Sandara. Jin dan jungkook terkejut. "Di mana omma dan appa Sandara?". Tanya doktor, namun Jin dan jungkook hanya berdiam diri. "Kamu mesti beritahu mereka dan pihak sekolah". Kata doktor itu lagi. "Araso. Kamsahamnida, Sosengnim.Jawab mereka berdua...

----------Di wad-----------

Omma Sandara duduk di sebelah katil Sandara sambil mengusap tangan dan menyisir rambut Sandara dalam keadaan menangis."Dara macam mana boleh jadi macam ni".

Nurse datang untuk memanggil appa Sandara kerana doktor ingin berjumpa. Nurse pon menunjukkan appa Sandara ke bilik Dr. Lee Jong Suk.

"Silakan" kata Dr. Lee JongSuk. Appa Sandara pon duduk di kerusi berhadapan doktor. "Encik Park, maafkan saya, saya ada berita buruk tentang Sandara dan saya harap encik bertenang dan menerimanya dengan baik". Dr. Lee cuba menenangkan Appa Sandara.

"Sandara mengalami amnesia. Sindrom amnesic, adalah defisit dalam ingatan disebabkan oleh kerosakan otak, penyakit, atau trauma psikologi. Sandara juga boleh diserang sakit kepala akibat tertekan untuk mengingati memorinya semula jadi jangan terlalu memberi tekanan padanya. Tapi jangan risau sakit kepalanya cuma sementara."Terang Dr. Lee panjang. Kelihatan appa Sandara terkejut dan sedih.....
"Takde cara lain ke untuk menyembuhkan anak saya." Tanya Appa Sandara. Namun Dr. Lee hanya menggeleng dan berkata "Sandara memerlukan masa untuk mendapatkan kembali memorinya. Kita hanya boleh menunggu dan berdoa agar Sandara cepat sembuh." Jawab Dr. Lee tenang.

TBC

Kesian Sandara dia amnesia....

I Hate You, But I Love You ><Where stories live. Discover now