Part 3: Berita Tersebar

127 9 1
                                    

---------------Di sekolah---------------

"Jungkook!"
"Eh Bom ada apa?" Tanya Jungkook.
"Kenapa awak dengan Jin tak datang semalam?"Tanya Bom balik.
"Oh... Sandara accident masa nak balik ambil dompet." Jawab Jungkook dengan riak sedih.
"Mwo!." Kepoh Sungjae yang tetiba muncul.
"Haish... budak kepoh dah tahu. Habislah, habis." Keluh Bom.

BERITA TERSEBAR SATU SEKOLAH

---------------di taman------------

"Weyh korang ada dengar cerita tak?" Kata TaeYang. "Cerita apa?" Kata SungJong dengan selamba. TaeYang mula berbisik ke SungJong. Ahli lain hanya menunggu...... "jadi?" Kata SungJong tidak kisah sambil buat muka -_- "Haish kau ni memang hati sejuk beku ais batu betullah. TaeYang memang gelar SungJong macam tu kerana SungJong seorang yang dingin tapi bila dicabar dia akan senang panas baran. Sebab penat cakap dengan SungJong, TaeYang bebisik kepada DaeSung.... "kau biar betul???" Kata DaeSung dengan terkejut.

"Kenapa?" Tanya Kristal, Min, CL dan Choa serentak ingin tahu. "Sandara dia accident semalam kena langgar kereta dekat KTX" DaeSung cerita dengan bersungguh-sungguh. "Betul??" Sekali lagi Kristal, Min, Cl dan Choa sehati sejiwa seretak bertanya. DaeSung dan TaeYang hanya mengangguk. "Hahaha padan muka perempuan sial tu" kata mulut jahat Kristal.
AMARAN!!!
JANGAN TERIKUT-IKUT PERKATAAN SIAL TU

"Dengar ceritakan Jin dan Jungkook nak bawak GD, J-Hope, TOP, Leo, TaeHyung, Bam Bam, Ren, Kim Woo Bin, Min Hyuk, Sungjae, Bitna, Eunjee ngan Bom pergi hospital nak buat surprise untuk Sandara" cerita DongWoo. "Wah ramainya!" Kata Choa. "Aku pon ada dengar jugak fan2 dorang cakap" kata TaeYang. "Heh! Tak guna kenapa semua orang nak kawan ngan budak macam tu? Macam bagus sangat budak tu." Kutuk kristal. "Tak ape biar dia seronok dulu, nanti tahulah dia langit tu tinggi atau rendah."

I Hate You, But I Love You ><Where stories live. Discover now