Dhia duduk berkurung di dalam bilik selama seminggu.
"Aku takde anak yang suka memalukan aku!! Berambus!!" Teringat beberapa hari lepas dia dihalau oleh ayahnya akibat dia terlanjur dengan kekasihnya.
"Astu kau nak nganga je ke?" Tegur satu suara. Dhia menoleh ke arah pintu bilik.
"Maksud kau?" Tanya Dhia pada kawannya.
"Dhia, member tu dah perkosa kau tahu ak? And kau bila-bila masa je boleh pregnant. Aku sebagai kawan kau belum tentu mampu nak tanggung kau. Aku nak tanggung diri sendiri pun belum cukup mampu. Aku kerja buat air je nok." Kata gadis itu sambil duduk dibirai katil.
"Habis aku nak kena buat apa bel?" Kata Dhia. Seketul Isabella Ezzrene menarik nafas lalu hembus.
"Apa kau kena buat? Kau tanam jagung. Kerja lah bodoh. Ya aku tahu kau takde semangat, but maybe dengan cara ni kau ada semangat hidup balik." Kata Isabella. Dhia diam.
"Tapi kat mana?" Kata Dhia.
"Kenapa lah bengap sangat? Dah nama pun cari kerja. Jadi kau kena lah berjalan sikit cari kerja. Aduhh stress lah aku." Kata Isabella lalu keluar dari bilik itu. Dhia hanya tertawa kecil.
"Okey cari kerja. Esok yes." Kata Dhia.
Yusof berada dihadapan komputernya. Dia amat fokus.
"Kau buat apa?" Tanya Eldian sambil memandang komputer Yusof.
"Ouh ni aku tengah cari eh-
Yusof memusing tubuh. Terpampar wajah Eldian. Pantas komputer itu ditutup.
"Dhia?" Eldian bersuara.
"Dhia? Siapa Dhia? Anak siapa tu?" Tanya Yusof pura-pura tidak tahu.
"Kau nak tipu aku ke ni?" Tanya Eldian. Yusof menunduk.
"Tell me the truth." Kata Eldian dengan dingin.
"Ishh aku tak sengaja jumpa dia hari tuu. Dia menangis astu dia nangis kat bahu aku." Jujur Yusof. Eldian mengepal penumbuk.
"Dia nangis kat bahu kau?" Tanya Eldian. Yusof mengangguk.
"Alah kau ni jangan lah macam tuu." Jata Yusof.
"Cari dia." Kata Eldian.
"El, move on lah. Dia dah tak ingat kau lah." Kata Yusof. Eldian berhenti langkahnya.
"Move on? No way and macam mana kau tahu dia tak ingat aku?" Tanya Eldian.
"Kalau aku pun dia dah tak ingat apa tah lagi kau." Kata Yusof.
"Sebab kau tak penting buat apa nak ingat. Aku mesti dia ingat." Kata Eldian. Yusof menjeling.
"Cari dia." Kata Eldian lalu melangkah keluar dari bilik Yusof.
"Dasar lelaki jahanam." Kata Yusof.
.
.
.
Hari ini Dhia berhasrat ingin keluar mencari kerja untuk teruskan hidup.Jika dulu kekasihnya Qaf yang menanggung dirinya, sekarang dia harus menyara dirinya.
"Fighting Dhia!" Kata-kata semangat terpancul dari bibirnya.
Dhia menuruni anak tangga lalu bergerak ke meja makan.
"Cieee mulakan hidup baru." Kata Isabella. Dhia menjeling.
"Sekarang fokus kat diri sendiri jangan sibuk bercinta. Lelaki sekarang takde yang baik faham? Hati-hati. Aku nasihat sebab sayang kau." Kata Isabella sambil menuang air kopi ke dalam cawan. Dhia mengangguk sambil mengunyah roti ditangan.
YOU ARE READING
HIS PAST:ELDIAN AMIR(COMPLETE)
Random[C O M P L E T E] "you're my first love and you always win in my heart." Eldian Amir, seorang jejaka dingin, tidak melayani wanita. Bekerja keras dalam syarikatnya sendiri. Nur Dhia Zafira, gadis yang dulunya playgirl dan mampu mematahkan hati Eldi...