4. Bölüm

472 108 15
                                    

"Kalk, kalksana öküz!" gözlerimi aralayıp üzerime eğilmiş bağıran Umay'a diktim bakışlarımı.

"Uyandın sonunda, saat on." dedi Umay ben yatakta oturur pozisyona gelirken.

"Ne zaman uyandın sen?" diye sordum Umay'a.

"Beş dakika önce. Abim uyandırdı zaten uyuyordum yoksa." dedi Umay dizini yasladığı yataktan çekerken. "Abim bizi bekliyor, kahvaltı hazırlamış 'Şu çocuğu uyandır gel.' dedi.

Yataktan kalktım ve ikimizde odadan çıktık. Ben lavaboya Umay mutfağa geçti.

İşimi halledip aynadan kendime baktım. Saçlarım dağılmış ve kabarmıştı. Elimle düzeltebildiğim kadar düzelttim ve bende mutfağa geçtim.

Alphan abi masanın en başına oturmuş telefonla uğraşıyordu. Umayda ondan farksızdı.

Kahvaltı sessiz geçiyordu. Arada Umay bana telefonundan kıyafetler gösteriyordu ve öneri istiyordu. Onun dışında çıt çıkmıyordu.

Masadaki sessizliği Alphan abinin çalan telefonu bozdu.

Masadan kalktı ve salona doğru geçti. Birkaç dakika sonra da mutfağa geri döndü.

"İşe gidiyorum ben, Arında benimle geliyor." dedi hızlıca.

"Arın ne alaka ya?" dedi Umay.

"Ben evleri gezdireceğim Arında dükkanda duracak."

"Ne işi ya?" diye sordum Alphan abi mutfaktan çıkarken.

"Babamın emlak dükkanına haftanın dört günü abim bakıyor. Oraya bakıcaksın abim yokken sanırım." dedi Umay yemeğine devam ederken.

"Arın üzerini değiştir kapıya gel, bekliyorum seni!" diye bağırdı içeriden Alphan abi.

Umay'ın odasına girip dün buraya gelirken giydiğim kıyafetleri geçirdim üzerime. Ben ne alakaydım da bakıyordum dükkana?

Umay'a veda edip apartmandan çıktım ve Alphan abinin yanına ilerledim. Arabasına yaslanmış beni izliyordu. Ardından hızlıca sürücü koltuğuna oturdu. Bende hemen ön yolcu koltuğuna yanına oturdum.

"Neden ben? Yani başka birisi yok muydu bakabilecek?" diye sordum.

"Bilmem. İlk aklıma sen geldin."  diye yanıtladı Alphan abi. Anladım der gibi kafamı salladım ve camdan dışarıyı izlemeye başladım.

On dakika da gelmiştik zaten emlak dükkanına.

Alphan abi anahtarı bana verip birkaç şey söyledi ve iki üç saate geleceğini belirip gitti.

Dükkanda oturuyor başka bir şey yapmıyordum. Gidip gelen kimsede yoktu. Boşuna dikmişti Alphan abi beni buraya.

Derken içeriye uzun boylu sarı saçlı bir kadın girdi.

"Alphan burada mı?" diye sordu camdan olan kapıyı arkasından kapatırken.

Önce kısa bir bakış attım ve ardından sorusunu yanıtladım. "İki saattir yok, ne zaman gelir bilmiyorum. Bir şey söyleyecekseniz bana söyleyin iletirim kendisine."

"Gerek yok. Gelir birazdan herhalde, bekleyeceğim." dedi masanın karşısındaki tek kişilik deri koltuğa otururken.

O sırada telefonuma mesaj geldi.

05** *** ** **
Alphan ben.
İşim çıktı gelmeyeceğim. Sana verdiğim anahtarla kilitle kapıyı evine git. Alırım senden anahtarı.

Umay'ın arkadaşı
Tamam da sarışın bir tane kadın geldi seni sordu yok burda dedim beklerim dedi.
Ne yapayım?

'05** *** ** ** kişisi 'Alphan abi' olarak değiştirildi.'

Alphan abi
Kov/
Söyle gitsin işte oğlum.
Ararım ben onu sonra.
(Görüldü)

"Alphan abi gelmeyecekmiş. Sizi sonra arayacağını söyledi." dedim gözlerimi telefondan çekip karşımda oturan kadına çevirirken.

"Ay kesin arar. Neyse, iyi günler sana ufaklık." dedi ve dışarıya çıktı.

'Ufaklık' nedir ablacım?

Alphan abinin dediği gibi kapıyı kilitleyip eve geçmiştim. Koskoca 2 saatimi orada dikilerek geçirmiştim. Kimsede gelmemişti ki!

Umay
Abim eve geldi, evde ki saksıdan tut parkelere kadar saydırdı.
Heyheyleri üzerinde annem sağ olsun. (18.43)

Arıncık
Ne oldu ki?

Umay
Annem bir kadınla evlendirmeye çalışıyor, kızı da bugün konuşması için defalarca yaptığı gibi bizim emlakçıya yollamış.
Abim istemiyor ama, babam ve bende istemiyoruz. Kızı sevmiyor ki zaten.

Arıncık
Ne alaka ev/
Abin haklı sevmiyorsa niye evlensin ki?
Annende zorlamamalı bence, abin birisini bulur kendi başına.

Umay
Evet işte. Abim delirmezse babamla ben deliricem o derece.
Kadını da bir görsen, ablalık taslıyor herkese.

Arıncık
Gördüm bugün işte emlakçıda.
'Ufaklık' dedi bana be, ne alaka?

°
°
°
Alphan'ın annesinin Alphan'la evlendirmeye çalıştığı kadının adı Sude Aksoy (26) sonradan karışıklık olmasın.

💛

SENSEDİM (bxb)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin