Bu hikayede Mehmet isimli bir çocuğun hayallerinin peşinden gittiğini ve yaşadığı zorlukları anlatıyor .
Mehmet 11 yaşında yetim bir çocuktu. Annesi Mehmet ve kardeşleri Elif ,Sümeyye ve Ali'ye tek bakmak zorunda.
Mehmet 5. sınıf öğrencisiydi ve kardeşi Elif 3 yaşinda
Sümeyye 5 yaşinda Ali 1. sınıfa gidiyordu. Mehmet en büyük çocuk olduğu için kardeşlerine sahip çıkması gerekiyordu
evin ihtiyaçlarını o görmek zorundaydı. Mehmet küçük yaşıyla bu kadar işin altında gelmeyi başarıyordu ve Mehmet çok başarılı bir öğrenciydi. Mehmet okulu geldiğinde öğretmeni kızgın bir şekilde bakıyordu:-Öğretmen: Mehmet saat kaç olduğunun farkındamısın ????
-Mehmet: Özürdilerim öğretmenim birdaha olmaz
-Öğretmen: Sadece bugün deyilki herzaman geç kalıyorsun çık dışarı cezalısın !!!!
Mehmet ağlayarak dışarı çıktı. Mehmet annesinden korkduğundan eve gidemedi okul çıkışına kadar dışarda bekledi
ondan sonra annesine hiçbirşey çaktırmadan eve gitti. Mehmet
üşümüş ve karnı acıkmıştı. Eve gittiğinde annesi sofrayı kurmuş
ama sofranın üzerinde sadece bir kase çorba vardı. Mehmet kardeşleri küçük açlığa dayanamazdiye sofradan kalktı. Mehmet kaç gündenberi açtı ve sobalarını yakacak odunlarıda yoktu.
Gece olmuştu Mehmet için yorucu birgündaha bitmişti. Mehmet yatağına yattı ve gellecekte doktor olmak için elinden ne gelirse
yapacağına kendine sözverdi. Sabah olmuştu Mehmet okula gitmekten çok korkuyordu. Mehmet okula gitti öğretmeni mehmete dışarıda konuşmak istediyini söyledi.-Öğretmen: Mehmet sana noldu dersleri dinlemiyosun notların düstü okula hergün geç geliyorsun
-Mehmet: (ağlayarak) öğretmenim babam öldükten sonra annem bize tek başına bakamadığı için kardeşlerime ben bakıyorum evin ihtiyaçlarını ben alıyorum. O kadar çok yoruluyorumki ders çalışacak vaktim kalmıyor. Kaç günlerden beri hiç birşey yemiyorum ve evimizde yakacağımız hiçbir şey kalmadı.
-Öğretmen: Mehmet size yardım edeceğim ama sende derslerine çalışacağına sözver. Bu paraylada kendine yiyecek birşeyler al.
-Mehmet: Çok teşekkür ederim öğretmenim ve derslerimede çok çalışacağım.
Mehmet okul bitti ilk defa eve mutlu bir şekilde gitti. Eve geldiğinde yemekler ve odunlar gelmişti. Ama annse çok sinirliydi mehmete bir tokat attı Mehmetin canı çok yanmıştı.
-Anne: Sen bizi milete acındırıyomusun . Birtek dilencilik yapmadığım kaldı saten git şunrarı ver kimden istediysen !!!
-Mehmet : Tamam anne
Mehmet üzülmüştü ve yiyecek ve odunları öğretmenine geri verdi. Mehmetin son şansı para kazanmak yani çalışmaktı.
Mehmet çalışmak için daha çok küçüktü ama.
İlk bölümümüzde bitti inşallah beğenirsiniz.
Kısa bir bölüm oldu ama ilerki bölümlerde uzun olucaktır.
Acaba Mehmet çalışacakmı ilerki bölümde görücez.
İyi yada kötü yorumlarınızı bekliyorum.