Bunyi tapak kasut kedengaran pantas seorang lelaki mula kelihatan takut.
"Bu-bunuh jela aku. Jangan seksa dah." Ujar lelaki itu dengan lemah.
"Ouh tahu sakit? Habis kau ingat hati aku ni tak sakit kau serang aku?" Ujar lelaki itu dengan sinis.
"El." Yusof memanggil Eldian. Pantas Eldian memusing tubuh.
"Berapa lama lagi nak simpan makhluk ni? Busuk tahu tak darah dia ni." Rungut Yusof. Eldian berdecit.
"Panggil Vexx." Kata Eldian.
"Woyy Vexx woyy! Bapak pekak anak buah kau ni. NURUL VEXX SAKINAH ALJEMAH!" Jerkah Yusof. Pantas muncul seorang lelaki.
"Yes sir." Jawab lelaki bernama Vexx.
"Dipanggil tak nyaut kau buat apa?" Tanya Yusof.
"Masak maggie sir." Jawab Vexx.
"Ada masak kan untuk aku?" Tanya Yusof. Vexx mengerut dahi.
"Er tak ada." Jawab Vexx.
"Bodoh!" Kepala Vexx dipukul.
"Dahh aku takde masa nak dengar. Vexx come here." Ujar Eldian. Vexx berjalan melepasi Yusof.
"Kita belum settle bossku." Kata Yusof. Vexx menelan air liur.
"Tak payah fikir budak tu. Dia bukan membunuh." Kata Eldian. Yusof menjeling.
"Yela tak bunuh paling-paling masuk icu." Kata Yusof. Vexx diam.
"Whatever. Now Vexx listen. Aku nak kau korek tanah dalam-dalam lepas tu campak manusia sial ni. Aku nak dia ditanam hidup-hidup. Faham?" Jelas Eldian.
"Yes master." Jawab Vexx.
"Good." Kata Eldian lalu menepuk bahu Vexx dan melangkah keluar.
"Bagus sekarang kau mari sini. Aku nak lunyai kan." Usik Yusof. Pantas Vexx berlari keluar juga.
"Takde telur ke lari? Baru acah mak enon." Kata Yusof.
.
.
.
Dhia melihat penampilannya dicermin sungguh dia berpuas hati.Berkemeja putih, seluar slack hitam dan rambut diikat pony tail.
Dhia duduk dimeja solek pula lalu mencalit sedikit sunscreen, melukis eyeliner dan mencalit lipstick berwarna coklat.
"Santik lah kawan kiter." Isabella berdiri dihadapan pintu sambil memeluk tubuh.
"Of course ni Nur Dhia Zafira of course cantik." Ujar Dhia dengan bangga.
"Dhia." Isabella melangkah masuk lalu memegang erat tangan Dhia.
"Walau apa pun jadi, aku tetap ada dengan kau okeyy. Aku tetap akan support kau tauu." Kata Isabella.
"Dah kau tak payah nak jiwang pagi-pagi buta ni. Kang cair eyeliner aku ni." Kata Dhia. Isabella memeluk tubuh Dhia.
"Syayang kawan kiter nii." Kata Isabella.
"Sudah." Kata Dhia.
"Aku pergi dulu." Kata Dhia. Isabella mengangguk.
"Take care Dhia." Ucap Isabella. Dhia mengangguk.
Dhia melangkah keluar rumah lalu terlihat Yusof diluar rumah bersandar pada kereta.
"Buat apa kat sini?" Tanya dia seusai berdiri dihadapan Yusof.
"You bukan ada kenderaan pun nak pergi kerja. So sebagai majikan yang baik i akan bawa you pergi kerja." Kata Yusof. Dhia mengerut dahi.
"Tak susah kan awak ke?" Tanya Dhia. Yusof menggeleng kepala.
"Dah jom nanti lambat bising bapak singa tuu." Sempat Yusof mengata Eldian. Dhia mengangguk.
YOU ARE READING
HIS PAST:ELDIAN AMIR(COMPLETE)
Random[C O M P L E T E] "you're my first love and you always win in my heart." Eldian Amir, seorang jejaka dingin, tidak melayani wanita. Bekerja keras dalam syarikatnya sendiri. Nur Dhia Zafira, gadis yang dulunya playgirl dan mampu mematahkan hati Eldi...