Ma is gyászos hangulatban rakott ki anyu a sulinál, mint egy hete minden nap. Amióta Cortez és Viki együtt jönnek és mennek az iskolából. Amióta megtudtam, hogy Cortez...
-Ne felejts el pakolni, amint hazaérsz, mert visszaköltözünk Budapestre! - köszönt el anyu.
-Tényleg?- kérdeztem közönyös hangon. Már az álmok is kifakultak, eltűntek. Nem maradt miért boldognak lennem. Miért megyünk vissza? Valami változni fog?
-Igen. Szóval pakold össze a cuccaidat, mert hamarosan költözünk!
Nem akartam. Mostanra barátkoztam meg a történtekkel, eddig hazavágytam a régi házunkba. A szobámba, ahol kiposztereztem a falakat. A szobámba, ahol oly sokszor álomba zokogtam magam. Ahol Virággal annyiszor filmeztünk és beszéltük ki a fiúkat. Ahol Cortezt korrepetáltam.
Cortez... még mindig szeretem. Most, hogy Amerikába utazik, rájöttem, sosem fogom tudni nem szeretni. Hiába nem tudunk együtt boldogok lenni, még mindig az ő örömét tartom szem előtt. Ha Vikivel jól érzi magát, legyen vele. Csakhogy nem boldog.
Anya hangja riasztott fel a gondolataimból.
-Megjöttünk! Nem mész?
Kiszálltam a kocsiból, és
megláttam Cortezéket, Vikikével együtt. Esküszöm, hogy mégegy ilyen nagy ri... nocészoszt nem hordott a hátán a föld. Cortez a lány derekán tartotta a kezét, aki átölelte a vállát. Tökéletes párnak néztek ki, kár, hogy Cortez nem volt boldog.Tekintetem a padlóra szegezve sétáltam át a reggel még ürességtől kongó aulán. Máday a gondolataiba merülve nézett a plafonra, ám amikor elmentem mellette, rámköszönt. Eddigi két és fél évem alatt ezt egyszer sem tette meg, rendesen rámijesztett.
- Jó reggelt, Rentai.
- Jó reggelt, tanárnő. - bátortalan hangom feltűnt neki.
- Bármennyire is úgy tűnik, nem eszek gimnazistákat - sóhajtott. Egy fáradt ember sóhaja volt, aki már belefáradt a sok körülötte zajló eseménybe és az irányításra tett próbálkozásokba. - Csak próbálom nevelni az ifjúságot, ne ott kössenek ki, mint én. Megkeseredve, elfáradva, többiek utálatának tárgyaként.
- Nem mindenki utálja - próbáltam őszintén mondani és... felvidítani? Megnyugtatni?
- Tényleg? Itt van ez a nagy iskola, csak egy diákot mondjon.
Nem tudtam, Máday keserű, ám boldog mosollyal nézett rám.
- Tudom, hogy nem szeretnek a diákok. De nem bánom. Ha az ember utálatban él, megtanul táplálkozni belőle, várat épít és fegyvert is kovácsol.
- És megéri? Megéri az utálat, hogy ne legyünk olyanok, mint maga? Megéri mindazt, amit kap, hogy másoknak nem jut abból, ami magának? - suttogtam csak, de a néma aulában hangos volt.
- Nem teljesen. De erről maga is tudna beszélni, nem? Hogy mi mennyit ér meg... mindenkinek más. Mennyit áldozna fel, hogy valaki, számára fontos ember boldog legyen?
- Mindent. Szinte mindent.
Máday meglepett. Ki gondolná a suli diktátoráról, hogy jót akar? Senki. És mégis.. mennyi mindent nem tudunk róla, mennyi mindent kell elviselnie...
A teremben Dorgony várt, szokásához híven a padon ülve. A torkomban gombóc keletkezett, féltem attól, amit mondanom kellett.
- Hogy vagy? - kérdeztem halkan.
- Jól. Jól leszek.
Erre nem tudtam mit mondani. Leültem mellé, átkaroltam, mire ömleni kezdtek belőle a szavak.
KAMU SEDANG MEMBACA
Felejtsük el.... [SzJG f.f.]
Fiksi PenggemarMi lenne ha Reni a 11.-es karácsonyi baki után Corteznek azt mondta volna, "felejtsük el!" És habár nem felejtenék el, tiszta lappal indulnának. De. Mindig van egy "de", ami megnehezíti a dolgokat. És a Szent Johanna Gimi sem kivétel, mert mi van, h...