Chapter 4~ Take the risk

73 4 11
                                    

Mark en ik zitten in de Lekke Ketel. Mijn nieuwe uil heb ik Artemis genoemd. Ze slaapt nu in haar kooi. Mark vertelt me over verschillende dingen die ik zou moeten weten over de tovenaarswereld. Hij vertelt nu over ene Harry Potter die dertien jaar geleden als enige de doodsvloek heeft overleven. Een duistere tovenaar wou hem als kleine baby vermoorden, maar dat werd zijn eigen nederlaag.

'Maar hoe kan het dat een baby zo'n machtige tovenaar heeft verslagen?' vraag ik.

'Dat weet niemand. En niemand weet wat er nu met Jeweetwel is gebeurd' zegt Mark. Jeweetwel is wat de meeste mensen zeggen tegen die duistere tovenaar. Ik snap niet waarom iedereen zo bang is om zijn naam te zeggen. Ik bedoel, zo erg kan het toch ook niet zijn.

'Mark, waarom wil je de naam van die duistere tovenaar niet zeggen?' vraag ik nieuwsgierig.

'Vroeger werd gezegd dat als je zijn naam zei, zijn volgers je vonden en jou en je familie gingen vermoorden. Bijna iedereen is daar nog steeds bang voor. Zoals ik al zei, niemand weet of Jeweetwel nog leeft' zegt Mark.

'Kan je niet één keer zijn naam zeggen, dan weet ik tenminste wie het is als ik die naam hoor' zeg ik bijna smekend.

'Al goed. Maar ik zeg het maar één keer en als je het niet gehoord hebt, herhaal ik het niet meer. Voldemort' zegt Mark. Dat laatste woord fluistert hij en zodra hij het gezegd heeft gaat er een rilling door hem heen, alsof er opeens een koude windvlaag waait.

'Ik zeg je, spreek die naam nooit uit. Tenzij je een doodswens hebt' waarschuwt Mark.

'Ik beloof dat ik die naam niet ga uitspreken' zeg ik. Mark knikt goedkeurend.

'Binnen een paar weken wordt het wereldkampioenschap Zwerkbal gehouden. Als je wil kan je meegaan, normaal ging ik met mijn neef gaan, maar mijn neef gaat nu met zijn vriendin, dus ik heb een kaartje over' zegt Mark.

'Wat is Zwerkbal?' vraag ik.

'Dat is de meest bekende sport bij tovenaars. Het wordt gespeeld op bezems, in de lucht dus. Er zijn twee teams van elk zeven spelers. Er zijn drie Jagers die de Slurk proberen door één van de drie ringen te gooien. Als dat lukt maken ze een doelpunt dat iedere keer tien punten waard is. De Wachter van het team probeert de Slurk tegen te houden. De twee Drijvers proberen de tegenspelers van hun bezems te gooien door met een knuppel tegen een Beuker te slaan. En dan heb je nog de Zoeker. Die probeert de Snaai te zoeken en die voor de andere Zoeker te grijpen. Het team dat de snaai heeft gevangen krijgt honderdvijftig punten en wint daarom ook meestal de wedstrijd' legt Mark uit.

'Dat lijkt me ingewikkeld' zeg ik.

'Dat valt nog wel mee. Vanaf dat je een wedstrijd hebt gezien snap je het meestal wel' zegt Mark.

'Dus, wil je mee?' vervolgt hij.

'Dat zou ik leuk vinden' zeg ik. Nu maar hopen dat er echt een wereldkampioenschap is en hij me niet ontvoerd en vermoord.

'Waar ga je de komende weken verblijven? Dan weet ik waar ik je moet komen ophalen' zegt Mark.

'Ik ging eigenlijk gewoon hier verblijven' zeg ik.

'Als je wil kan je gerust bij mij thuis slapen. Ik heb een logeerkamer die bijna nooit gebruikt wordt. Je kan daar overnachten. Natuurlijk alleen maar als je dat zelf wilt' zegt Mark. Vertrouw ik hem genoeg om met hem mee te gaan?

'Je hoeft niet als je niet wilt, maar om hier meer dan een maand te overnachten, kan best wel duur zijn' zegt Mark na een korte stilte. Ik zeg nog steeds niets, ik kan dit niet zomaar beslissen in een minuutje. En daarbij, ik ken hem maar een halve dag. Maar daarnaast gezien ga ik wel met hem mee naar het wereldkampioenschap Zwerkbal.

He's Mine~Draco Malfoy Fanfic [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu