частина перша

59 3 0
                                    


    Почався другий місяць літа і літературна практика у Техьона. І диплом. Йому дали тему і сказали написати до кінця місяця. "Старослов'янські свята. Івана Купала" Тема була дійсно не проста, але в нього не було вибору. Він розумів, що находячись у місті він так нічого не напише. В інтернеті кожен міг списати. Хлопець ж хотів віднестися до своєї роботи більш відповідально. Техьон почав дивитись в інтернеті в яких селах святкують Івана Купала. І він знайшов. Зібрав невелику сумку, викликав таксі та поїхав в це невелике селище. На годиннику була 8 вечора, хлопець сам не знав куди їде. Але час назад не повернеш тому він продовжив їхати.
    Таксист привіз хлопця на місце призначення. Техьон заплатив таксисту і вийшов. Таксі поїхало залишивши його одного. Без задньої думки хлопець рушив в сторону селища. Він йшов поміж будиночків. Його дивувало, що в селищі було так тихо. Він вже думав, що в селі нікого немає. Але його увагу привернула жіночка похилого віку, яка тягла велике і на вигляд важке відро з водою. Техьон підбіг до неї.
-Вибачте, вам допомогти? - спитав хлопець
-Ох, буду вдячна якщо допоможете. - хлопець взяв відро і поніс його. Він ніс відро йдучи за бабусею.
    Донісши відро, хлопець вже хотів йти, але жінка його зупинила та покликала на чай у свій дерев'яний будиночок. Увійшовши в середину хазяйка посадила хлопця за стіл, поставила чайник, і сіла навпроти нього.
– Ну давай розповідай.
– Що розказувати? - здивовано мовив студент.
– Хто ти? До кого приїхав?
– Оу, мене звати Техьон, я студент літературного факультету. Приїхав у ваше селище для того, щоб дізнатись більше про Івана Купала. Мені це потрібно для диплому.
– Так ось воно що. Хочеш подивитись на те як святкують Івана Купала?
– Так, для цього я і приїхав.
– До свята, ще 4 дні. Якщо тобі ніде ночувати, то можеш переночувати у мене.
– Дякую вам велике! Ви мене врятували.
– Техьон, чай будеш?
– Так, дякую. - піднявшись стара підійшла до буфету, взяла баночку трав, насипала у залізні чашки, залила водою та поставила на стіл. Техьон спостерігав за цим і це його надихало? Плавні рухи старої змахували йому на відьомські.
– Обережно гаряче - промовила вона. Дістала з холодильника мед та варення, бабуся поставила на стіл.
– А ви можете, щось розповісти про це свято. Якісь легенди там. Приказки. Можливо міфи.
– Ну… Наприклад кажуть, що тільки на Івана рослини та звірі розмовляють людською мовою. Вода стає срібною та особливо вночі манить до себе, щоб ти покупався. Але в цю ніч строго забороняється купатись незайманим молодим парубкам. Бо виходить вся нечисть, і біля озера здебільшого є русалки і якщо ти не займаний, то вони тебе втоплять або залоскочуть. Русалок можна визначити по одному. Вони весь час співають. Їх ніжний голос буде кликати тебе, але ти не йди. Тікай поки можеш. - стара зробила невеликий ковток чаю. - Якщо ти будеш гуляти біля води й до тебе підпливе вінок то обов'язково підбери. Йди з цим вінком на інший берег і шукай свою суджену. Але якщо ти був не добрим весь рік, то ти можеш сподобатись нечисті. Коли вінок до тебе підпливе і ти його візьмеш до рук, то вінок розсиплеться, і перетвориться у колючу лозу. У ту ж мить з води почнуть випливати русалки та співатимуть. І тоді ти вже нічого не зможеш зробити. - Техьон все записував. - А у такого гарного хлопчика суджена є?- це питання поставило хлопця на декілька секунд у ступор.
– Ні, у мене немає дівчини. Для мене зараз важливіше навчання. - сказавши це він зробив ковток чаю.
– Таких як ти один на сотню.
– А ви можете сказати чому у вас у селищі так пусто? Де всі люди? Ні дітей, ні молодих, ні похилих. Куди всі подівались?
– До свята готуються. У нас прийнято до свята готуватись за тиждень.
– Зрозуміло - хлопець позіхнув
– Ти вже спати хочеш?
– Трохи так. Я змучився за цілий день.
– Ну то йди он у ту кімнату. - Техьону за спину.
– А як же ви?
– А я буду на кухні спати. На цьому ліжку на якому я зараз сиджу
– Ну добре. На добраніч вам. - хлопець пішов туди куди йому показали.
– І тобі спокійної ночі, синок. - Техьон довго не міг заснути. Він весь час  тільки о 1.30 він зміг заснути.

Не ходи до лісу Where stories live. Discover now