Rozchod

272 38 3
                                    

„Co se stalo?" zeptala se vystrašeně Liliana zírajíc na její ruce. Štefan tohle nikdy neviděl.

„Vypadáš jako vodní nymfa." Usmál se. Vstal, kapala z něj voda. Lily se zachechtala, ale znělo to spíš jako šplouchání vody.

„To je velice krásné, ale já jsem z vody." Štefan na ni užasle zíral. Podrážděně mu luskla před obličejem. „Co mám dělat?"

„Promiň, nymfy mají jednu nemilou vlastnost. Nevím, co máš dělat. Zkus vyjít z vody. Nemusí to vyjít." A dál se na ni koukal. Lily nevěřícně zavrtěla hlavou a položila nohu na břeh. Nic se nestalo. Spokojeně se usmála, když ucítila pod nohama rozbahněnou hlínu. Třeba je jen v bezvědomí a tohle se jí zdá. Jakmile zvedla i druhou nohu, spadla jako sloup vody na zem a vlila se zpět do říčky.

„Tak tohle je v prde-" zašeptala. „háji." Dopověděla, když si všimla vyčítavého pohledu dvou šedivých očí. „Kruci, nekoukej tak na mě!" zatřásl s hlavou, aby se pořádně probral.

„Hrozně se omlouvám, ale to kouzlo je hrozně silný. Kdybych tam stál já, ty slintáš." Ukázal na ni prstem. Nevěřícně zavrtěla hlavou.

„Neslintala bych. Viděl jsi mě někdy slintat nad někým?" složila si ruce na prsou. Štefan se zamyslel.

„Nade mnou, Christianem, Danielem, klidně bych se vsadil že i nad Juliusem." Nasadil triumfální výraz. Protočila oči. „Takže jo?" vypískl, ale Lily zavrtěla hlavou a sedla si.

„Místo toho, abychom řešili, jak se odsud mám dostat, řešíme, nad kým slintám. Yes, no problem." Oba se zasmáli. Štefan uslyšel dusot nohou, otočil se a uviděl několik učitelů. Jedna z nich byla Kateřina.

„Co se tady stalo? Proč tady hořelo?" doběhla až k nim. Štefan ve všech učitelích poznal, že ovládají oheň.

„Lily zřejmě uvolnila moc energie a spálila svoje tělo, ale její duše se přemístila do vody, což je její živel." Liliana vyvalila oči.

„A tohle jsi mi chtěl říct kdy?" zeptala se kousavě. Vrhl na ni otrávený pohled.

„Přestaňte. Chci vědět přesně, co se stalo." Lily přešlápla z nohy na nohu.

„Dnes mám narozeniny a Štefan mi sem přišel dát dárek, ale přišel i Christian-" Kateřina ji hned přerušila se zdviženým obočím.

„Neříkali jste, že je Christian mrtvý? My už zavolali-" dnes všichni všem skáčou do řeči. Pomyslela si Lily.

„Mysleli jsme si to také, ale není mrtvý. Je ještě silnější a jde po Lily. Proto přišel." Kateřina byla zmatená.

„No dobře a co se tedy stalo dál?" vybídla je dál Kateřina.

„No, trochu jsme se hádali, on zaútočil a já si vzpomněl. Na všechno. A Lily dostala takovou radost, že moje vílí krev a její duše Prvního to prostě nějak zkratovalo. Vznikl výboj, který zapálil les a ji vlastně zabil." Vysvětlil Štefan a všichni mlčeli. „Myslím, že jsi mě předběhla." Zasmál se kluk s promočenými kalhotami. Rukou si prohrábl vlasy, takže mu kapky kapaly i z vlasů po nose.

„Předběhla, ale to bylo jasné." Zasmál se Lily známý hlas. Daniel se opíral o kmen stromu. Nikdo ho neslyšel přicházet, jako kdyby se zhmotnil ze vzduchu, nebo vyšel z vody. Nebyl mokrý, čímž se voda vylučovala.

„Jak to myslíš?" zamračila se, dávala si pozor, kdyby zaútočil, na příkaz třeba Christiana nebo Adriana.

„Od Štefana nikdo nečeká, že zemře. Po tomto incidentu je to jasné." Odhrnul si z očí svoje vlasy. „Je ze tří čtvrtin nesmrtelný a víla je dominantní, je docela pravděpodobné, že přežije. Ale ty Lily..." pokrčil rameny, ale na tváři mu hrál spíše pobavený než smutný výraz. Zaťala pěsti, čehož si všiml a začal se smát.

„Co tady děláš? Danieli, vysvětli to." Rozkázala Kateřina. Daniel k nim udělal pár kroků, nakonec uzavřel menší kroužek čtyř čarodějů.

„Co jste nepochopila? Štefan je nesmrtelný a Liliana mrtvá. Takhle to mělo být a takhle to bude." Zvýšil hlas a koukal na Štefana. Zavrtěl hlavou.

„Kdo jsi?" Daniel se usmál. Byl to zvláštní úšklebek. Nikdo z nich nechápal. Přišlo jim to jako nějaká hra. Nevěřili Viktorovi, který jim pomohl, věřili i Christianovi a teď Danielovi. A všechno se najednou podělalo? Proč? Co se stalo? Kdo za to může?

„Do toho ti nic není. Poslali mě sem, abych dohlížel na Lilianu a tebe, abyste neudělali nějakou kravinu, kterou jste už udělali."

„Kdo tě poslal? Sám ses nerozhodl na nás dohlížet." Daniel přikývl.

„Všechno se dozvíš, kamaráde." Dočista zmizel.



„Lariso?" ozval se nesmělý hlas chlapce za dívčinými zády. Zavrtěla hlavou, že s ním nechce mluvit. Poklepal jí jemně na rameno a otočil ji čelem k sobě. Koukala se jinam. Hlavně aby nemusela čelit jeho pohledu. „Prosím, nech mě to vysvětlit."

„Já nevím, co chceš vysvětlovat, Tadeáši." Vyštěkla na něj. Smutně se usmál. Chytil ji za ramena a vedl ji někam hlouběji do města. Zase si dali sraz v parku. Bylo to jejich domluvené místo. Larisa sice nechtěla přijít, ale Michaela ji i s Lilianou přemluvily.

„Co se stalo, to chci vysvětlit." Jako kdyby to nebylo jasné. Protočil oči.

„Ale já to nechci vysvětlit. Myslíš si, že to nechápu? Blondýna s modrýma očima, kterej kluk by neodolal, že? Ještě k tomu člověku. Já to všechno chápu." Tadeáš vrtěl hlavou. Jak na tohle přišla? Larisa zrychlila krok. Nechtěla s ním už dál mluvit. Je to děvkař a s tím nechce mít nic společného.

„Lariso, to byla spolužačka. Nic s ní nemám." Bránil se. Larisa ho rukou umlčela.

„Já nechci nic slyšet." Okřikla ho. Tadeáš si vjel do vlasů rukou. Sakra, co mám dělat? Ptal se sám sebe. Znovu se za ní mnohem rychleji rozběhl, chytil ji za ramena a políbil ji. Chvíli byla překvapená. Ucítil štípání na tváři.

„To se mi snad zdá! Už se ke mně nepřibližuj." rozkřičela se na něj a rozběhl se pryč. Nechal ji utíkat. Jen šel stejnou cestou jako ona. Všiml si zmačkaného papíru, na kterém bylo jeho jméno. Rozbalil ho a zalapal po dechu.

Všechno nejlepší k narozeninám. Nevím, co ti dát jako dárek. Tak mi řekni, co chceš, můžeš skoro cokoliv.  

Přeje: Larisa

Ke jménu přidala ještě srdíčko. Zatvářil se ztrápeně. Tohle opravdu nechtěl. Proč se to takhle podělalo? Copak za to mohl, že ho ta blbá Klára objala? Prostě dělali projekt, který měli společně. Jenže ona byla typ dívky, co si řekne, že dnes dostane tohohle kluka a většinou to dokáže. Jenže teď je on v háji, Larisa smutná a Klára nejspíš dostane za pět, protože to vypracuje sám. 

Kdo myslíte, že poslal Daniela?

Omlouvám se za chyby :-(

Magie PrvníchKde žijí příběhy. Začni objevovat