Zjednoczone królestwa

163 7 1
                                    

Przez wiele lat kreowały się cztery królestwa żywiołów. Ognia, wody, ziemi i powietrza. Ludzie tam byli przystosowani do swych klimatów, tradycji i obyczajów. Bronił swej ojczyzny, imperium, cesarstwa. Mieli swoje święta, religie. Każdy z nich ubierał się inaczej, wyglądał inaczej i zachowywał się inaczej. Przez lata wszystkie cztery królestwa były ze sobą zjednoczone dzięki czemu kreowała się harmonia i pokój. Niestety przez jeden konflikt dwóch cesarstw, wszystkie cztery części oddzieliły się i już nigdy nie połączyły się w całość.


Królestwo zachodnie, było królestwem ognia, którego element może symbolizować dobro lub zło. Ogień jest tworzeniem, narodzinami, początkiem, pierwszym światłem i radością: czymś co zawsze było otoczone przez człowieka czcią i zajmowało środkową pozycję we wszechświecie . Pozytywny ogień był sprawcą dobra, bogactwa, potomstwa, zwycięstwa i rytualnej czystości. Lecz ogień potrafił również być siłą destrukcyjną, wrogą, należącą do świata chaosu, palącą wszystko i wszystko obracająca w popiół.

Takie też było królestwo zachodnie. Wyróżniało się wielkim bogactwem u innych królestw. Miało wiele zwycięstw na swym koncie, co było sprawą znakomitego treningu, świetnej taktyki oraz dobrego przywódcy. Ludzie tam byli pozytywni i godni ducha walki. Jednak ciągnęli za sobą destrukcję, chaos i obrót nawet najmniejszego kępka trawy, w popiół. Sojusze z nimi byli mało co osiągalne, a wrodzy troili się i mnożyli, mimo że nie byli nawet bliscy wygranej.


Na południu mogłeś wkroczyć do królestwa wody. Bez wody nie istnieje życie, ziemia nie rodziłaby istot. Pierwsze odczucie związane z tym żywiołem to najpewniej oczyszczenie i czystość. Jest symbolem nieskończoności, nowego życia i odrodzenia. Woda, choć spokojna i cicha, bywa również groźna i niebezpieczna. Woda dawała życie, ale potrafiła je odebrać. Za sobą mogła zburzyć nawet najlepsze konstrukcje, zabierała statki na dno, zabierała nadzieję.

Królestwo południowe mogło się nazwać miejscem nadziei, życia, odrodzenia i zdrowia. Ludzie tam znali się bardzo dobrze na lecznictwie, miejsca w tym królestwie dawały ukojenie, panowała tam akceptacja i harmonia. Mimo, że panował tam spokój, ludziom nie widziało się wchodzić z nimi w interakcje. A na morzu, nikt nie miał z nimi szans.


Królestwo wschodnie inaczej królestwo powietrzne.  Jest to żywioł intelektu i nauki. Opisuje chęć do zdobywania wiedzy, bystrość umysłu i ciekawość świata. Powietrze przynosi nowe pomysły, rozwiązania, inne spojrzenie na świat, komunikatywność. Wiąże się je też z intelektem, wiedzą, obdarza zdolnością analizy i abstrakcyjnego, niezależnego myślenia. Powietrze niesie ze sobą zmianę, więc jeśli rozwiniemy w sobie ten aspekt, możemy zmieniać negatywne rzeczy w pozytywy, przekształcać nienawiść w miłość, zazdrość w otwartość, dumę i egoizm w spokój. Żywioł ten poniesie za sobą wszystko, powodując tym zniszczenie. Huragany, tornada, cyklony.

Królestwo wschodnie wyróżnia się wiedzą, myśleniem, ciekawością. Właśnie tam zostały zapisane najmądrzejsze księgi, cudowne utwory, zdobywanie coraz większej wiedzy. Ludzie tam charakteryzowali się spokojem ducha, pozytywizmem, kreatywnością i mądrością. Mimo, że byli wybitni, ich duma nie raz zamieniła się w pychę, miłość w nienawiść, szczęście w żal. Burzyli i zabierali ze sobą wszystko co stanęło im na drodze do zniszczenia.


Północ. Królestwo ziemi. Ziemia to metafora siły, pewności, skupienia, koncentracji i poczucia bezpieczeństwa. Jest symbolem dobrobytu, płodności oraz stabilności. Charakterystyczne jej cechy to planowanie, celowość w działaniu, umiejętność radzenia sobie z problemami, trudności w zmianie poglądów, koncentracja, spokój . Jeśli ziemia jest w harmonii z innymi żywiołami, staje się solidną podstawą wszystkiego. Brak tego elementu oznacza głowę w chmurach, uczucie zagubienia, rozchwiania, lekkomyślność. 

Zbiór One Shotów - GenzieOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz