29: Nietzsche
❤️47,1m 💬754,6k
tsundokubookshop "Yükselmek istiyorsanız, kullanacaklarınız kendi bacaklarınızı olmalı! Taşıtmayın kendinizi; yabancıların sırtına, kafasına yabancıların binmeyiniz!Ata mi bindin? Gidiyor musun ereğine dörtnala? Peki, dostum! Fakat topal ayağın da at üstünde!Vardığında ereğine, indiğinde azından: tam kendi yüksekliğindeyken, ey yüksek insan, o zaman işte sendeleyeceksin sen!"
- Böyle Söyledi Zerdüşt, Friedrich Nietzsche
Selamlar güzel insanlar, umarım hepinizin keyfi yerindedir. Bugün size Alman bir filozof ile geldim. Friedrich Wilhelm Nietzsche, Alman filolog, filozof, kültür eleştirmeni, şair ve bestecidir. Din, ahlâk, modern kültür, felsefe ve bilim üzerine metafor, ironi ve aforizma dolu bir üslupla eleştirel yazılar yazmıştır. Zerdüştlük, Budizm gibi felsefi yönü de ön plana çıkan inançlar arasında yer alır. Zerdüştlüğün temelinde iyilik ve kötülüğün savaşı yatar.Bu eserde, insan sadece varlığı açısından değil, varlık olmasının beraberinde getirdiği gereksinimler de konu edilmiş, bu yönüyle okuyucuların salt bir okuyucu rolünden çıkıp sorgulamasını amaçlıyor ve şiir dilindeki akışıyla keyifli bir okuma sunuyor. Edebiyat ve felsefenin iç içe geçtiği, benzersiz üslubuyla bir üstinsan manifestosu...İnsanın kendi kaderini zamanın hakikatlerinden bağımsız bir şekilde değiştirebileceğini ve bunun için öncelikle kendini aşması ve üstinsana ulaşması gerektiğini söyleyen Nietzsche'nin bu eseri okuyucuyu her satırında düşündürecek, bitirdikten sonra bile zihninden çıkmayacak bir eser.
Okuyacaklara iyi okumalar diliyorum, esen kalın.
- Vincent
...
ı Vinceeeentt, lütfen yorumumu beğeeen.
y kitap çook güzel
e dükkan kaç gündür kapalı, ne zaman geleceksin geri vincennt
o seni göresim var, lütfen geri gel artık
h başlayacağım özleminize, saçma sapan yorumlar hep, kitaptan bahsetsenize bir kere de ya.
↪ j Sen şu an kitaptan bahsediyorsun zaten şekerim, değil mi?
g Jeongguk ile sevgili olmak nasıl bir duygu acaba ya...
...
Çiçek 🌸
Bir daha senin aklına uymayacağım.
Opia 💜
Ama aşkım ya.
Ne oldu sanki?
Ne güzel tanıştın ailemle.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bookshop×Taekook ✓
FanfictionJeongguk, itinayla takip ettiği kitapçı hesabını İngiltere'de bulmuştu. By Amethyst 📚