37: Shelley
❤️51.3m 💬2.2m
tsundokubookshop "Kalbimin beni göğe yükselten bir tutkuyla kor kesildiğini hissediyorum; çünkü zihin için sağlam bir hedef, ruhun akli bakışını sabitleyeceği bir nokta kadar huzur verici şey yoktur."
- Frankestein, Mary Shelly
Selamlar güzel insanlar, umarım hepiniz iyisinizdir. Hesabımızı yaklaşık 60 milyon insan takip ediyor ve bu inanılmaz, gerçekten, bu kadar büyüyebileceğimizi düşünmemiştim, eminim beni en başından beri takip edenler de aynı şekilde şaşkındırlar. Hepinize sonsuz teşekkürler, aynı amaç ve doğrultuda devam edeceğiz sonuna kadar, umarım hep birlikte oluruz.
O zaman kitabımıza geçelim bakalım. Keşifler yapmak amacıyla denize açılmış bir kaşif olan R. Wilton ve mürettebatı kutuplarda kötü durumda olan bir yabancıyla karşılaşır. Yabancının öyküsü hem sorgulatan hem de ürperten türdendir.Victor Frankestein peşindeki canavarın varoluş hikayesi ve aynı zamanda kendi yok oluş hikayesini anlatır. Frankestein, onu mest eden bir merakın peşinden giderek sonuçlarını asla tahmin edemeyeceği bir canlının varlığına sebep olur. Yarattığı canavarla karşılaştığı an ne yaptığını fark eder. Bundan sonra yaşanacaklar canavarın insan olma çabası ve insanlarla kurmak istediği ilişki yüzünden yaratıcısına derin bir nefret beslemesinin sonuçlarıdır. Fakat aynı zamanda bundan hoşnut değildir. Frankestein ile yapacağı bir anlaşma onun için çoğu şeyi düzeltecektir ancak bu anlaşmanın gerçekleşmemesi Frankestein ve sevdiklerinin sonunu meydana getirir. Olay örgüsünün birleşme biçimi ve anlatımı epey beğendim. Hem karakterlerin kendi içindeki düşünceleri hem de olayların dıştan görünümünün net bir şekilde anlatılması bir yönüyle olaya gizem katarken diğer yönüyle gizemi çözer nitelikte olmasını sağlıyor. Okurken sıkılmayacağınıza, keyifleneceğinize eminim.
Okuyacaklara iyi okumalar diliyorum, esen kalın.
- Vincent
...
h of yine harika bi öneri
l abi vincent çok acayip taste sahibi
f Mary Shelly'nin henüz gençken yazdığı bu şaheseri korku hikayesi olarak kabul ediliyor olsa da karakterlerin bakış açıları ve olayların yansıtılma biçimi sayesinde daha felsefik bir görünüm kazanıyor.
m çok korkunç ya düşünsenize birini yarattığınızı
p o em ci
z manga önerisi de gelir mi...
a stafen zwaig gelsin
↪ n önce adını doğru yaz aw
↪ u manyak
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bookshop×Taekook ✓
FanfictionJeongguk, itinayla takip ettiği kitapçı hesabını İngiltere'de bulmuştu. By Amethyst 📚