.
.
.Pagi yang mendung tapi tidak dengan jennie yang dari tadi hanya tersenyum. Lim pelik dengan sang kekasihnya.
"Hm Lim aku ada sesuatu ingin katakan apa setelah habis waktu sekolah"jelas jennie.
"Apa seperti penting banget sih? Kenape tidak sekarang?"tanya Lim lalu memeluk jennie.
Jennie dengan pantas melonggarkan pelukkan Lim.
"Hmm Lim aku ingin ke toilet sebentar."ujar jennie lalu berlari ke arah toilet.
Jennie mencari sosok Sean kerana Sean nampak saat Lim cuba memeluknya . Jennie taknak Sean salah faham. Seperti jennie sudah gila rela menjaga hati selingkuhnya.
"Seann"panggil jennie saat nampak sean masuk lorong belakang sekolahnya.
Sean yang berdiri terkejut kerana merasa ada sepasang tangan memeluknya dari belakang.
"Jennie jangan nanti ada yang lihat"ucap sean lalu melepas lembut pelukkan jennie.
"Sean aku akan putuskan Lim setelah habis waktu sekolah. Selepas ini kita akan bebas untuk bersama"ucap jennie dengan semangat tapi tidak dengan Sean tampak rasa bersalah
"Apa perasaanmu ke aku tulus jennie?"tanya Sean sedikit takut jika jennie akan pergi meninggalkannya.
"Aku sangat mencintaimu sean. maaf aku baru percaya sekarang. Apa aku seperti perempuan murahan?"ujar jennie sedikit takut jika sean menganggap ia seperti itu.
"Tidak. Aku hanya takut jika perasaanmu berubah jika bertemu dengan orang lain. Cinta aku tertinggi buatmu jennie."jujur sean menarik jennie kedalam pelukkannya.
"Aku mau kau fikir secara matang. Aku taknak kau tersalah jalan jennie"ujar sean.
Sunggu Sean sangat takut jika kalau jennie pergi meninggalkan dengannya demi lelaki lain.
.
.
.Krinnngggg
Para pelajar semua sudah tergesa2 keluar dari sekolah. Perasaan jennie semakin gugup kerana ia sudah permainkan perasaan lelaki yang sangat baik tapi jennie taknak kehilangan Sean pada waktu yang sama.
"Hi sayang apa yang ingin kau katakan, dari tadi perasaanku tidak enak."jujur Lim.
"Sebenarnyaa Lim aku ingin kita pu"
Ting
"Kejap jennie"ucapan jennie terpotong kerana dia mendapat mesej
"Tidak hiks tidak hiks"tiba2 saja Lim menangis terisak.
"Kenape ni Lim"tanya jennie kerana terkejut melihat Lim begitu
"Ayahku jennie hiks dia kemalangan lalu meninggal ditempat kejadian"jennie menarik lim kedalam pelukkannya.
"Sabar lim aku akan menemanimu"ucap jennie
"Apa keputusanku sekarang?"gumam jennie.
🫠
So? Siapa yang jennie akan pilih 🥹
YOU ARE READING
Fate of Love (CHAENNIE)
RomanceLelaki dan Perempuan tidak bersahabat baik? Kenape ? Sebab salah orang dari mereka akan memendam satu perasaan yang iaitu CINTA. "Aku senang jika kau jugak senang "Sean Park. "Aku senang mempunyai sahabat dan kekasih yang selalu memahamiku"Jennie. "...