1

393 19 3
                                    

Yavaşça oturdu minik kız mezarın başına. Önce toprağı avuçladı sonra mezar taşına dokundu. 'Anne' diye fısıldadı titrek sesiyle. Göz yaşları toprağa karışırken,minicik ellerinde tuttuğu çiçekleri baş köşesine koydu mezarın. Toprağı severken akan göz yaşları ile yavaşca anlatmaya başladı. Bu gün ölümünün 1.ayı anne. 1 ay önce gittin. Hani anneler evlatlarını bırakmazdı anne? Nasıl gittin anne?. Fotoğrafını her gördüğümde nefesim boğazıma tıkanıyor,bir şeyler anlatmak istiyorum dügümleriyor sesim. Anlatamıyorum anne,yapamıyorum. Seni gözlerimin önünde karanlığa,toprağa gömdüler anne. Kimse anlamadı beni,kimse anlamadı ne hissettiğimi. Sadece acıdılar bana ,geçicek dediler. Geçmiyecek demi anne? Geçmesin. Sen benden hiç geçme kalbimdeki o acıdan hiç gitme anne. Çıkıp gelsen dokunsan omzuma 'Burdayım kızım,hadi gidelim.' desen . Bir yerim acıdığında öpeyim de geçsin diye avutsan yine oynasan saçlarımla,yine kızsan bana,ben yine ağlasam kucağında...
Gel anne ben göremesemde gel olur mu? Dokun yine öp saçlarımdan uyu benimle. Evdeki kokun geçiyor anne huzur veren kokunda yok oluyor,sen gibi. Özlüyorum ben anne gülüşünü,ķızışını,kokunu her şeyini,her zerreni özlüyorum senin. Gözümü kapattığımda hep sen geliyorsun,kalbim boğazım da atıyor sonra. Dokunmaya elini tutmaya çalışıyorum ama yetişemiyorum anne. Sen yine karanlığa düşüyorsun,sen yine yok oluyorsun. Toprak seni içine aldığı için mi bu kadar güzel kokuyor? Toprağa bile kokun sinmiş anne. Seni birdaha göremiyecek olmam kötü yine sana sarılamıyacak,yine seni öpemiyecek,yine huzur veren kokunu içime çekemiyecek olmam çok kötü anne. Üşüyormusun hiç anne? Havalar çok soğuk şu toprak ısıtabiliyor mu seni? Her gece ettiğim dualardaki seni duyabiliyor musun peki? Benim arkadaşım ilaydayı tanıyorsun. Geçenlerde annesiyle kavga etmiş bağırmış çağırmış. Hem annesi ağlamış hem de ilayda,bize geldi anlattı. Geri gönderdim. İnsan hiç annesini ağlatırmı? Anneleri hayatta olan herkes çok şanslı. Onu öpebiliyor,kokluyor,sarılıyorlar. Ben ise fotoğraflarını öpüp toprağını kokluyorum sadece. Geliceksin değil mi anne bu gecede rüyama? Güliceksin bir kez daha dimi bana? Gitme anne rüyalarımdan sakın gitme diyerek mezar taşını sarstı minik kız. Göz yaşları toprağı ıslatırken nazikçe okşadı annesinin toprağını. Son birkez sarıldı annesinin toprağına, alçak bir ses tonuyla fısıldadı mezar taşına 'Seni çok seviyorum annecim' diye.

Gitme AnneHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin