6.Bölüm: "Arkadaş"

147 15 39
                                    

"Dostluk gül olmaktır, yaprağı ile de, dikeni ile de."
- Şemsi Tebrizi

🌼


"Yemekler efsaneydu sende de neler varmuş." Gülümsedim "Beğendin mi gerçekten?" Başıyla onayladı "Beğendum beğendum." Okuduğum kitabı kenara bıraktım "Ailen çok güzel çok neşeli." Gülümsedi "Öyledurler hepsi bir ayru, bu evluluk oyun olsada sende bu ailedensin."

Yatağa uzandım "Esma abla çok tatlı." Dedim mayışmış sesimle ve kısılmış gözlerimle Fırat gülümsedi ve saçlarımı okşamaya başladı "Ya Fırat bırak." çok yorulmuştum. Fırat yanıma uzandı "Bugün yanunda uyusam yer rahat değul."

Ağırlaşmış gözlerimi kırpıştırdım "Fırat ama bak yanaşmacaksın bana."

Yatağa girdi ve beni birden göğsüne yatırdı "Niye rahat değul mi?" Başımı kaldırdım "Rahat ama bana ters hayde." Değip döndüm ve gözlerimi kapadım.

2 hafta sonra:

Odaya girip uyuyan Fırata baktım "Fırat Fırat uyan." Değip dürttüm onu. Elimi eline aldı ve uyumaya devam etti "Beş dakikacuk."

Elimi çektim "Hadi ya bugün Loyanın doğum günü hediye bakmaya gitmemiz lazım." Fırat doğruldu kaşlarımı çatarak elimi anlına koydum "Fırat! Yanıyorsun ateşin var." Gözlerini yarım yamalak açtı "Olabilur."

Fıratın tişörtü çok ıslanmıştı dolaba gidip eşya çıkardım "Dün içtin soğuk soğuk suları şimdi bu haldesin."

Yüzünü avuçlarımın arasına alıp bana bakmasını sağladım "Üstünü değiştir tamam mı ben ateş düşürücü getireceğim." Başıyla onayladı gideceğim sıra elimden tuttu "Peri..Kara lahana sarmasi isteyrum." Kıkırdadım "Tamam yapacağım değiştir üstünü yat tamam mı?"

Aşağı inip ateş düşürücüsü aramaya başladım bulunca kenara kaldırıp çorba yapmaya başladım Loya yanıma gelince gülümsedim "Yenge?" Dedi uzatarak "Efendim Bebeğim?"

"Amcam niye beni bu sabah kaldırmadı doğum günlerimde hep o kaldırır beni." Loyayı kucağıma aldım "Çünkü Amcan hasta olmuş birtanem bende şimdi ona çorba yapıyorum iyileşsin diye." Loya şok içinde bana baktı "Benimle pasta yemeyecek mi akşama?" Onu öptüm "Tabii ki yiyecek aşkım şimdi çorbayı içip hemen iyileşir o."

Loya gülümsedi "Sen Perisin ya iyileştireceksin onu değil mi?" Esma abla mutfağa girdi "Kız napaysun burda ben hazırlarum kahvaltıyı."

"Kahvaltı için değil be abla Fırat ateşler içinde yanıyor ona çorba yapıyorum." Esma abla ofladı "Ay Fırata bu aralar var bişeyler hep hasta oluyor." Yutkundum "Yok be abla salgın var zaten."

Çorbayı bitirince Loyayı yere bıraktım ve Çorbayı kaseye koyup ilaç ve su da aldım sonra Loyanın boyuna doğru eğip onu öptüm "Doğum günün kutlu olsun Prensesim." Loya beni öptü "Teşekkür ederim Yengem."

Yukarı çıkıp odamıza girince Fırat üstü çıplak yatıyordu tepsiyi kenara koyup Fırata bakmamaya çalıştım "Ya Fırat tişört giy."

Eline zorla tişörtü alıp giydi yatağın Kenarına oturdum "Hadi Fırat doğrul çorba yiyeceksin."

Zorla doğrulunca Çorbayı ona yedirdim ve ilaçlarını verdim onu tekrar yatırdım.Allahtan bugün izinliydim.

Fıratın saçlarını okşadım "Hadi sen uyu dinlen."

Elimi tuttu "Gitma, gel yat yanuma lütfen." O kadar nazik o kadar istekli çıkmıştı ki sesi onu kıramazdım.Bu iki haftada yakın arkadaş gibi olmuştuk hatta atışmalarımız da azalmıştı yavaş yavaş birbirimize alışıyorduk.

Yanına yattığımda başını boyun girintime koydu ve kollarını belime sardı "Teşekkür ederum."

Bişey demeden sadece gözlerimi kapadım.

Gözlerimi araladığımda başım Fıratın kolunun üstündeydi o da doğrulmuş beni izleyip saçlarımı okşayordu "Hasta olan benum ama sen daha çok uyudun."

Esnedim "Loyaya hediye bakmadık." Fırat önüme gelen saçları çekti "Ben aldum." Doğruldum "Ne aldın?"

"Loya açunca görürsün." Ofladım "Ya ama Fırat ben merak ederim." Fırat burnumu sıktı "Kusura bakma pericum bekleyeceksun."

Elimi Fıratın anlına koyup gülümsedim "Ay düşmüş ateşin."

"Sayende."  Gülümsedim "Hadi kahvaltıya." Fırat saate baktı "Onlar bizi beklememiştur biz dışarda yapalum kahvaltıyı." Ayaklandım "İyi tamam." Aşağı indiğimizde Ferit elimi tuttu. Buna da alışmıştım aile yanında falan el ele kol kolaydık "Biz dişarda edeceğuz kahvaltumizi hem gezeruz." Firuz annem Fıratın yanaklarını sıktı "Tamam canum benum."

Arabaya binince Fırat şarkı açıp eşlik etmeye başladı bende güldüm sabah halsiz olan adam şimdi çok iyiydi.

"Dağlarun arasina bazen da eser dalaş
Sevda çiçek gibidur,Kök salar yavaş yavaş." Elimi eline aldı "Ela gözli sevduğum, gel edelum sevdaluk. Bu sevdaluğun soni heralde karakolluk."

Güldüğümde gülüşümü izledi ve sonra yanağımı sıktı "Çok tatlusun." Gözlerimi kaçırıp yola odaklandım.

Kahvaltı etmeye geldiğimizde Muhlamayı iyice uzattım Fırat Çatalını alıp bana yardım edince Muhlamayı ona yedirdim Parmağımı ısırınca elimi hemen çektim "Ay!"

Fırat güldü "Acıdumi?" Değip elimi eline alıp öptü "Ya Fırat sevmiyorum şöyle şakaları kaç kere diyeceğim."

Çarşıda gezerken Fırat ile pastaneye girdik "Abi benum pasta hazur mi?"

"Hazır Fıratcım hazır al bakalım." Gülümsedim "Ay Loyaya pasta mı yaptırdın?" Başıyla onayladı "Her sene yaptirayrum çok seviniyor hep."

Gülümsemem genişledi "Çok iyi bir Amcasın." pastayı ödedi ve kolunu omuzuma attı ve yürümeye başladık telefonum çalınca durdum tanımadığım bir numaraydı.

"Alo?" Fırat çatık kaşlarla bekliyordu "Merhaba Peri ben Hakan. Numaranı köydekilerden buldum ne dersin bir kahve içmek ister misin." Şaşkınca Fırata baktım "Şey Hakan merhaba bugün olmaz Fırat ile geziyoruz akşama da Loyanın doğum günü var başka zaman bakarız olur mu?"

"Tabii tabii nasıl istersen görüşürüz o zaman öptüm." Kaşlarım çatıldı "Tamam bende öptüm?"

Telefonu kapatınca Fırat hızlıca gitmeye başladı bende ona yetişmeye çalışıyordum ama çok hızlıydı "Fırat dur lütfen."

"Niye seni arıyor?" Diye döndüğünde birbirimize çok yakındık.

Yutkundum ve Fıratın gözlerine bakmaya çalıştım "Bilmiyorum numaramı köyden bulmuş kahve içmek istiyor." Fırat hissterik bir şekilde güldü "Kahve? Kahve istiyor? Ula evli olduğunu biliyor hala yürüyor sağa allahum."

Fırat elimi tuttu ve arabaya gitmeye başladık Arabaya binince bana doğru döndü "Gitmiyorsun kahve içmeye." Kaşlarım çatıldı "Sana soracak değilim Fırat hem zaten gitmecektim."

Bana kısa bir süre baktı "İstesende gidemezdun." Kaşlarım çatıldı "Bak Fırat inatlaşma benimle basma damarıma inadına giderim görürsün."

Fırat derin bir nefes verdi "Tamam tamam sinirlendum.Peri." Değip bana dönünce ona baktım "Sen benum karumsun elun adamiyla olmani istemeyrum."

"Fırat biz ciddi ciddi evli değiliz ama seni anlıyorum yinede hem ben gitmem zaten sonra biri görecek laf çıkacak."

****

Eve gelince Loya Fırata sarıldı "Amca!" Fırat Loyayı öptü "Oy benum balum balum."

"Bak pasta aldum sağa." Loya gülümseyip Fıratı öptü sonra masaya geçtik ve yemek yedik ondan sonrada Loya pastayı üfledi Fırat Loyaya hediyesini verince Loya hızla açıp şok oldu "Amca bu bebekler sadece Amerikada var nasıl buldun."

"Senun için her şeyi bulurum ben canum." Loya Fıratı öptü "Teşekkür ederim." Sonra bana dönüp beni de öptü "Sana da teşekkür ederim yenge." Bende onu öptüm "Ay yerim seni."

🌼

Yiaaaa

PalamutHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin