Oh God! I am so tired! Even aku tak buat apa pun tadi, tapi aku rasa penat, entahlah. Penat menunggu rasanya. Time nilah plak bilik bersepah. Tapi tak ingat pulak aku yang bantal ni jadi cemni? Aduhai.. penat lah, esoklah aku kemas semua ni.
"Mel, esok Abang Yin nak bawak Mel jumpa your parents. Got something to discuss. " kata Abang Yin sebelum masuk tidur.
Aku anggukkan sahaja. Aku penat nak fikir hari ni.
PAGIku cerah, matahari bersinar. Hurm wait, what. What is going on here? Like seriously? Seriously? There were blood all over my bed. Oh God! What's happening here?
"Rahimi! Abang Yin! Datang sini cepat! Arghhhhhhhhhhhhhhhh!" Jerit aku sekuat hati.
"Ada apa ni Sab?" Balas Rahimi tercungap-cungap.
"Ni, I dunno how can this thing happen. By that, i mean, the Blood! I didn't do anything! Please, trust me!" aku meluahkan apa yang terpendam dengan air mata yang deras mengalir.
"Relax Sab, everything gonna be fine. Just hold on and i will figure it out. I'll wait for Yin. I'll ask him to do some research for this and of course, the blood." Pujuk Rahimi untuk menenangkan aku.
'Knock, knock' ketukan di pintu memecahkan kesunyian antara aku dan Rahimi.
"Hurm, ya? What can i help u guys?" tanya Abang Yin sambil mengeluarkan alat untuk mengutip sampel darah.
"I need to know whose blood is this, is it mine or someone else" rayu aku lembut.
"Okay, leave it to Yin. He knows what to do. Now, relax and get ready cause Yin will send u to ur parents house. See ya" ujar Rahimi lalu berlalu keluar dan menuju ke dalam biliknya.
RAHIMI P.O.V.Aku dah boleh rasa yang tu kerja dia. Tapi apahal dia tak nak mengaku ha? Hipokrit ke apa budak tu? Dah tahu dia yang buat, selamba derk je buat muka innocent bagai. Sebab tu lah aku keluar cepat-cepat dari bilik dia, malas nak bercakap ngan budak hipokrit tuh.
Takpe, tahulah dia bila dia dah keluar nanti, memang aku pasang banyak cameras and hexos kat bilik dia. Ha.. masuk lah kau dalam penjara nanti, ada hati nak jadi orang lain lepas dah tahu diri tu gila, aku hempuk jugak kau kang.
SABRINA P.O.V
Ouh ya right, awkward moment with Abg Yin, basically like we dun have the right topic to be discuss.
"Ouh ya, hurm, parents Mely tahu ke yang kita nak on the way nih?" Ujar aku memecahkan kesunyian di dalam kereta.
"Aaaa, yes, i told them bout it, no worries. " sikit sahaja jawapan yang diberikan Abg Yin.
Okkkk, situasi yang amat amat aku benci bila senyap senyap nih, mmg pelik betullahhh situasi sekarang ni aduhei. Alright, so lantaklah ngan pelik tuh, skang ni aku nak tido jap, bila sampai rumah aku kang, mesti confirm confirm dia kejut. OK daaaaaaaaa
"Mely, wake up." Lembut je Abg Yin kejut aku tapi lembut lembut gak suara tuh, ulang 3,4 kali gak nak kejutkan aku. Maklumlah aku ni kalau tido, memang tido mati. Kalau petir kuat ke, hujan lebat ke, black out ke, aircond tertutup ke, mmg aku takkan sedar. Haaa.. macam tu sekali aku punya tido mati.
"Ouh what? Dah sampai ke? Pehal cepat sangat ni, ahh nevermind and thanks" aku menjawab ringkas dan bergegas keluar dari kereta. Bukan sebab rimas duk dalam kereta tak borak apa-apa tapi sebab aku ni rindu parents aku agaknya, yalah nak dekat seminggu kot tak jumpa pastu duk tinggal kat umah laki pulak tuh! Memang memalukan!
"Assalammualaikum, is there anyone home? Helllooooooo?" Pintu rumah aku ketuk dengan sederhana kuat.
"Lain kali tunggu orang, your parents ada kat belakang. Kalau tunggu kan senang, tak payah nak memekak depan pintu" ujar Abg Yi sedikit dingin.
Eh eh eh mamat ni, nak memarah marah aku pulak. Haaa, aku kalau marah balik kang, habis muka kau aku hamburkan dengan kata-kata manis dan ludahan cinta. Haaaa sebegitu kuatnya penangan Sabrina Melysa kau tahu!
"K" jawapan yang aku berikan pada Abang Yin.
Selalunya yang pandai guna K ni golongan parents dan kawan kita yang kadang-kadang saja je nak cari pasal dan cari lawak. But sometimes memang serious kelakar pun. Huhuuu..
"Mellll!" Tubuh kecil aku terus dipeluk erat oleh ibu dan abah. Haaa yang ni pun aku dah agak dah, mana boleh diaorang nak tinggalkan aku since aku ni anak tunggal and the only one everrrrr.
"Yes, yes im here. At least please let me breath" pelukan parents aku, aku longgarkan sebab macam nak tercungap cungap dah aku dibuatnya.
"We missed u so much dear, how have u been all this while? Are u okay? Did Rahimi and Yin took a good care of u dear? " tanya ibu dengan mata yang penuh dengan kerisauan.Tapi, tapi aku pelik bin ajaib lah, apahal lah ibu aku tahu pasal Rahimi ngan Abang Yin ni, haa ni kalau tak lain tak bukan, Abang Yin lah ni yang dah buka pekung di dada dengan tell mom all the things happened to me. -.-
"Mel, come on, masuk dalam rumah, theres something i wanna show u" pelawa abah sambil menarik tangan ku masuk ke dalam rumah.
Ahhh.. dapat jugak aku jumpa parents aku. Thank u Allah!
And then BAMMMMMMM! LAWAK LAH BILA RAMAI DALAM RUMAH AKU NI, OUH YA PRANK SEBAB BALIK RUMAH SEBAB TU RAMAI REPORTERS NGAN POLIS KAN. OUH YA THANKS MOM AND DAD. I SHOULD EXPECTING THIS FROM U GUYS. HAAA YA, THANKS.
YOU ARE READING
HINGGA KE AKHIRNYA
Mystery / ThrillerAku sendiri buntu dengan kehidupan aku. Hingga ke akhirnya kah akan begini? Terseksa minda dan fikiran. Tanpa arah dan tujuan yang kukuh aku teruskan perjuangan. Aku tahu aku akan jatuh akhirnya. Namun, jatuh aku itu tanda kebangkitan aku. - SABRIN...