Rüya

2 2 3
                                    

"Noluyor?" Etraf bembeyaz. Ne olduğunu anlayamıyor Afife. Nerde? Neden burada? Burası neresi? Dümdüz yürüyor ama nereye doğru o da bilmiyorum.

Kendini sürekli olarak sakin ol diye telkin ediyor ama kalbi deli gibi atıyor. Kendi kendine konuşurken bir anda kafasını kaldırıyor ve karşısında onu izleyen bir kadın olduğunu yeni fark ediyor.

Siyah saçlı, siyah gözlü ve bembeyaz tenli bir kadın. Kadın tanıdık geliyor.

Yavaşça yaklaşıyor aynaya. Aynada ki kadın gülümsüyor Eftalya ona yaklaştıkça.  Afife korkuyor.  Kafası karışıyor cümleleri bırakın nefes almayı unutacak hale geliyor.

Ağzını açıyor. Kapatıyor. Açıyor. Kapatıyor.

Tam söze gireceği zaman aynada bulunan kadın, hoş bir melodiye benzeyen sesiyle konuşmaya başlıyor.

"Merhaba Afife."

Afife'nin gözleri doluyor, korkuyor. Nasıl olabilir nasıl ayna konuşabilir? Boğazındaki yumru yutkunmasını engelliyor.

Aynada bulunan siyah saçlı siyah gözlü kadının dudakları kıvrılıyor çok hafif.

"Korkma Afife."

"Hadi ama konuşmayacak mısın benimle? Dilini mi yuttun küçük prenses?"

Afife rüyada olduğunu umut ederek uyanmayı bekliyor. Arkasını dönüyor aynaya ve hızlıca koşmaya başlıyor.

Kadın gülüyor.

"Benden kaçabileceğini mi sanıyorsun sevgili prenses?"

Tekrar kahkaha atıyor.

"Ben her yerdeyim Afife."

"Her zaman bir adım arkanda olacağım sevgili prenses. Bekle ve iyi dinlenmeyi unutma."

Son hız koşuyor Afife. Sesler susmuyor. Delirdiğini hissediyor sahi gerçekten delirdi mi acaba?

"Görüşürüz prenses."

Daha yüksek bir kahkaha

Ve

Afife uyanıyor. Derin derin nefesler alıyor kan ter içinde kalmış. Eli titriyor yatağının yanındaki suyu tek nefeste içiyor. Elleri bir saniye durmuyor sürekli ama sürekli titriyor.

"Afife iyi misin?"

Seslerden etkilenen ev arkadaşı giriyor odaya. Deniz, Afife'nin liseden arkadaşı lise bitince aynı eve taşınmış birlikte üniversite okuyorlar.

"İyiyim." Boğazındaki yumru hâlâ yerli yerinde duruyor. Bu rüyalarda neyin nesi? Kafasını ne zaman yastığa koysa aynı rüya.

"Yine mi rüya gördün?" Diye mırıldanıyor Deniz. Her gün Afife'nin çığlıklarıyla uyanmayı normal karşılıyor artık. Arkadaşının bu durumuna ne yazık ki almışmış.

Afife sadece kafasını sallamakla yetiniyor.

"Sana diyorum Afife git şu psikoloğa. Geçmiş hayatında prenses falan mıydın acaba?"

"Saçmalama Deniz. Aptal bir rüya sadece."

"Yanında yatmamı ister misin?"

Afife kenara kayıyor arkadaşı için. Afife gözünü kapatıyor ve 100 e kadar sayamay başlıyor sakinleşmeli elleri hâlâ titriyor.

———

Selammm

Afife ismini kullandım çünkü ben bir Afife Jale hayranıyım. Bir tiyatrocu olarak
rol modelimdir kendisi. Devrimci isyankar bir kadındır Üstat Afife :)

Bilmeyenler için Afife Jale ilk müslüman kadın tiyatro oyuncusudur. O zamanlar yasaktı müslüman kadınların sahneye çıkması... Afife direndi sahneye çıktı polisler zorla sahneden indirdi malesef ki o zamanlar Afife'nin başı felaket ağrıyordu ve en sonunda morfin kullanmaya başladı çok üzücü ama morfinmen oldu.

———-
Aaa aman aman nereye geldik

400 kelime bölümler yavaş yavaş uzayacak yazım yanlışlarım noktalama işaretlerinde hatalarım olabilir kusuruma bakmayım gecenin bilmem kaçında yazıyorum (bir de küçükken Türkçe derslerinde uyurdum o da var)

Yeni birşeyler denemek istedik umarım beğenirsiniz

Sormak istediğiniz soruları buraya yazabilirsiniz.

Başlama tarihinizi buraya alayim

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 17, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

AynaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin