1

47.7K 50 1
                                    


Aku Iris. Orang selalu panggil aku dengan panggilan Ris. Aku merupakan seorang remaja yang masih bersekolah. Tahun ini, aku berada di tingkatan lima.

Selama 17 tahun aku hidup, aku tak pernah ada boyfriend. Orang selalu kata, ada boyfriend ni best. Kadangkala, terbit juga rasa nak bercinta.

Aku ni boleh kata cun jugaklah. Kulitku putih melepak. Hidungku mancung. Dan badanku yang ramping. Bukannya tak ada lelaki datang mengorat, tetapi aku selalu menolak.

Memandangkan aku ni jenis suka belajar dan merupakan Top Student di sekolah aku, jadi aku ketepikan niat nak bercinta itu sementara.

_____


"Iris!" panggil Haikal, atau panggilannya Ekal. Sedang aku sibuk membuat kerja sekolah, akhirnya aku menoleh. Ekal datang dengan sebotol air teh Oishi kegemaranku ditangannya.

"Nah." dia letakkan botol diatas mejaku.

"Er...thank you. tapi, untuk apa?" tanya aku.

"untuk kau lah..ambil je" Ekal tersenyum. Dia merupakan seorang yang sangat manis apabila senyum. Mempunyai kulit yang cerah sepertiku.

Sudah lama Ekal menyukai aku. Aku tahu itu daripada rakan-rakannya sendiri. Namun aku mengambil keputusan untuk berdiam diri.

Jika suatu hari nanti Ekal meluahkan perasaannya kepada aku, mungkin aku akan menerimanya.

"em, weh.. nanti aku nak jumpa boleh? petang ni.."

"oh.. boleh je. kat mana?" tanpa ragu-ragu aku bersetuju.

"kat belakang sekolah.. pukul 5. Ekal tunggu kat sana tau."

aku hanya mengangguk bersetuju dengan cadangan Ekal itu.

______

"mana Ekal ni? kata pukul 5 tapi tak nampak bayang pun!" aku berkata dalam hati sambil berjalan kehulu-kehilir di belakang sekolah.

"Ris.." Satu suara menegurku.

Aku berpaling. Ekal sudah sampai.

"Ada apa ni, nak jumpa?" Tanyaku.

"Erm.. Jom masuk dulu? nanti orang nampak kita la pulak kat sini." Ekal menarik tanganku.

Kami masuk ke dalam stor dibelakang sekolah. Pintu stor dikunci olehnya.

Stor ini tersusun rapi dengan meja dan kerusi yang tidak digunakan. Jarang orang nak lalu dikawasan stor ini kerana kedudukannya berada dibangunan belakang sekolah. Kalau ada pun, mungkin guard yang lalu lalang.

Aku duduk di sebuah kerusi. Menunggu Ekal memulakan bicara.

"Em.. kau tahu kan.. aku dah lama suka kat kau.." Ekal merapati aku yang sedang duduk.

Aku terpaku. Ekal merenung kedalam mataku. Tajam.

Aku turut terpesona dengan wajah kacaknya yang begitu rapat dengan mukaku.

Dia mencapai tanganku. Dia mengelus lembut tanganku.

"Aku taktahu apa yang kau rasa pada aku. Tapi aku harap kau rasa benda yang sama."

Aku tersenyum nipis. Aku tak mahu bercinta, tapi aku boleh terima Ekal.

Apa salahnya, kalau orang kacak minat kan?

Ekal membalas senyumku. Dia membawa mukanya ke cuping telingaku.

"Orang kata, kalau diam..
..tanda setuju." Ekal membisik halus.

Terasa geli seidkit telingaku dengan hembusan nafasnya. Buatkan aku ingin merelakan segalanya.

Tanpa sebarang isyarat dan kata-kata, Ekal membenamkan mukanya kedalam leherku.

Sambil berdiri, dia mencium dan menjilat leher jinjangku. Tangan kanannya meramas kuat payudaraku. Kepala dan badanku aku rapatkan ke kerusi. Kepala aku terdongak sambil menikmati setiap sentuhan Ekal.

Bibirnya beralih dari leher ke bibir aku. Mata kami bertemu seketika. Dia tersenyum sinis lalu bibirnya laju bersatu dengan bibirku. Tangan kirinya pula mencengkam kuat rahangku. Dia memperdalamkan ciuman.

"Mmmmhhh.." Ekal mendesah. Sial! Desahan Ekal merangsang aku.

Aku tidak menolak sama sekali. Inilah benda yang paling aku nak rasai selama ini. Tapi tak pernah tercapai.

Kami bermain lidah seketika. Ala-ala french kiss. Aku merasakan seperti akulah gadis paling bahagia saat ini. Ciuman pertama yang sangat memuaskan bagi aku.

"Mmmhhh..." Desahan lunak aku lepaskan. Tak mampu tertahan lagi.

Ekal menggigit kuat bibirku. "Aahhh....Ekal!" aku menjerit kecil. Ekal main kasar nampaknya.

Kedua tanganku aku letakkan dikepalanya. Rambutnya aku ramas lembut. Kadangkala aku mencengkam rambutnya. Lama kami bermain lidah.

Sambil kami bercium, aku bangun. Aku dan Ekal bertukar posisi. Aku tolak dia untuk duduk dan aku pula berdiri. Ciuman kami terlerai. Dia menanti apa yang aku akan buat seterusnya. Perlahan, aku mengangkat kain sekolahku hingga keparas peha.

Jelas menampakkan peha mulusku yang putih dan gebu. Aku duduk menghadapnya diatas peha Ekal.

Kini, aku pula yang mencium dan menggigit lehernya. Ekal memejam rapat matanya dan hanya menikmati layanan aku. Kedua tanganku aku ramaskan pada dada bidangnya. Permainan ini agak lama.

"Aahh...." Desahan yang dikeluarkan Ekal semakin merangsang aku.

Dalam aku ralit mencium sekitar lehernya, tangan Ekal nakal masuk kedalam baju kurungku. Tangannya mengusap dan meraba perutku. Geli! Aku ketawa kecil kerana terasa seperti aku digeletek pula.

Tangannya perlahan turun kearah kainku. Saat dia ingin memasukkan tangannya kedalam kainku, tangan aku pantas mencengkam tangannya. Aku memandangnya dan menggeleng sambil jari telunjuk aku gerakkan tanda aku menolaknya.

Tangannya dikeluarkan semula. Ekal menjuih bibir. "Fine." dia berkata dan mengangguk tanda faham.

Aku bingkas bangun dari duduk atas pehanya. Baju kurungku sedikit berkedut, aku kemaskan semula. Rambutku yang agak tak terurus aku ikat semula. Ekal pula membetulkan tali leher dan kemejanya. Rambutnya dia sisir rapi semula setelah aku merosakkan rambutnya sebentar tadi.

Setelah siap, kami keluar dari stor itu. Kami pandang kiri dan kanan. Sunyi. Jam telah menunjukkan hampir pukul 6 petang.

"Pandai ya kau tease aku. Aku ingatkan budak pandai tak reti apa. Kecil-kecil cili padi betul!" Ekal mencuit hidungku. Aku tergelak. Kami berjalan seiringan kearah depan sekolah untuk pulang.

"Dahla kau! aku nak balik!" Aku bergurau. "Eh eh! kejap.. aku nak cakap ni." Ekal menarik tangan aku.

"Erm.. Thank you tau Ris.. Aku memang betul betul tak sangka.. Aku harap lepasni kita boleh jadi makin rapat la ya."

Aku melepaskan pegangannya. Aku mengangguk dan tersenyum.

"Aku tak terkejut pun tadi. Aku tahu je kau suka aku. Sebab tu aku tak tolak. Tapi awal sangat la kalau kau nak lebih-lebih! Memang tak laa"

Aku taktahu nak cakap apa lagi tapi aku bahagia. Tanpa berkata apa-apa aku terus berjalan meninggalkan Ekal menuju pulang keasrama yang terletak tidak jauh dari perkarangan sekolah.

TBC

gadis 🔞Where stories live. Discover now