•bab 10•

27 3 3
                                    

Aryssa p.o.v

Aku memegang kepala aku yang terasa sakit.makin lama makin menjadi-jadi sakitnya.Segelintir memori ku terbayang di mata.aku rasa ingatan aku dah kembali.Rasa sakit kepala ku dah hilang apabila aku mengingati semua benda.

Aku dah ingat apa punca aku hilang ingatan.Auntie Nia yang tolak aku.Anxiety aku dah menyerang apabila aku menyedari tanganku bergetar.

"Calm down Aryssa calm down.You can face it.Remember she will not come into you.She at hospital mental Aryssa.stop worry about this Aryssa"kata aku sambil memujuk diri sendiri.makin lama aku rasa macam makin tenang.

"Tak guna punya Auntie Nia.Disebabkan kau lah aku menjadi trauma.aku benci kau.Kau dah bunuh adik aku.satu satunya adik aku.kau adalah penyebab umi keguguran dulu.dan kau jugak yang hasut papa untuk tinggalkan umi aku dan kahwin dengan kau.Kau memang sampah masyarakat tak guna.Dasar pembawa malang"kutuk aku terhadap auntie Nia.

"Aku akan pastikan kau menyesal sebab buat aku terseksa.Kau kejam.Kau manusia tak berhati perut.Aku akan balas dendam atas kematian adik aku"kata aku penuh dendam.

"Kau dengan anak kau sama tak guna"kata aku lagi.

"Niara,Alaina dan Aizat,bersiap sedialah untuk mati.aku akan pastikan dendam aku terbalas"tekad hati aku.

"I'm gonna make sure that you'll suffer after you make me suffer"kata aku dengan penuh dendam.

"Ary apa yang kau cakap?aku tak dengar lah"tanya Qai.aku terkejut beruk bila minah tu menyergah aku.

"Oh mak kau terbalik"latah aku.Aku mengusap dada kiri yang dimana terletaknya jantung yang sedang berdegup kencang.

"Astaghfirullah kau ni kenapa?Dah lah datang tak bagi salam pastu main sergah aku macam tu je.nasib aku takde penyakit jantung kalau tak mahunya aku terkojol mati tak bernyawa dan tak sempat nak mengucap"Marah aku kepada Qai.

"Lek lek ah Ary"kata Qai selamba.

"Kau nak aku mati awal ke setan"maki aku.

"Ehh tak tak.sorry"kata Qai memohon maaf.

"By the way kau cakap pasal apa tadi aku tak berapa dengar lah"tanya Qai.aku hanya beriak tenang dan selamba supaya Qai tak dapat nak baca fikiran aku.

"Tak de pape.aku just rindu arwah grandparents aku je.nothing serious"dalih aku.harap harap minah ni percaya aku.

"Ouhh kalau kau rindu diorang kau sedekah AL Fatihah buat arwah grandparents kau"nasihat Qai.Nasib baik dia tak syak apa apa.

"Thanks for the advice Qaisara.Aku nak turun pergi DM.kau nak ikut tak?"tanya aku kepada Qai.

"Erm boleh jugak"balas Qai.Kami berdua berjalan ke dewan makan untuk mengambil makanan.setelah selesai makan aku berjalan ke arah meja Haiyan dengan Hayden.

"Hayden aku nak cakap dengan kau sikit"kata aku kepada kembarku itu.

"Dekat padang.hanya kita dua"kata aku lagi.Aku berjalan ke arah padang selepas itu.Hayden datang ke padang dan duduk disebelah aku.

"Apa yang kau nak cakapkan Hazel"tanya Hayden,curiga.aku memandang ke arah kembarku sebelum mengeluh.

"Aku nak tanya kenapa kau sorokkan daripada aku yang aku pernah hilang ingatan dan umi pernah gugur disebabkan oleh auntie Nia"tanya aku.Hayden nampak terkejut.Dia diam seketika sebelum mengeluh.

"Macam mana kau tahu?"tanya Hayden.Aku rasa macam dia nak avoid soalan aku.

"Answer me Hayden.I remember everything now.don't you dare to lying on my face Hayden"kata aku tegas.Hayden mengeluh kali kedua sebelum menjawab soalan aku .

"Aku rahsiakan sebab tak nak kau ingat semua benda ni.aku tak nak trauma kau datang balik.Kalau boleh aku nak kau hilang ingatan sampai bila bila sebab aku tak sanggup tengok kau terseksa dengan penyakit kau"kata Hayden sambil menahan air mata nya.

"Dan aku terpaksa menyembunyikan perangai sebenar aku sebab perangai tu akan membuat kau ingat semua benda.Aku mengaku yang perangai aku sama macam perangai Haiyan sekarang.Aku jadi periang dan suka mengusik hanya sebab kau Hazel.Walaupun tu bukan perangai aku yang sebenar.Tapi kau perasan perangai aku sebenar aku bila aku marah.Sebab tu aku jarang marah sebab tak nak kau ingat.aku sabarkan diri aku untuk tak marah orang.Aku tak sanggup tengok kau menderita dan terseksa Hazel.masa kau koma dulu aku macam orang gila .Aku menangis siang malam.Sampai aku hampir toreh tangan aku apabila tengok kau terbaring kaku di atas katil hospital.Keadaan kau terkaku tak sedarkan diri membuatkan aku berdendam dengan orang yang buat kau terbaring tak sedarkan diri.Aku pernah bersumpah bahawa aku takkan lepaskan dia dan seluruh keturunan dia bahagia atas penderitaan adik aku"kata Hayden dengan penuh dendam.

"Dan dia jugak penyebab kandungan umi gugur"kata Hayden lagi.Muka dia merah padam.Matanya penuh dengan kemarahan dan dendam.

"Aku akan tolong kau balas dendam.aku nak dia terseksa atas penderitaan aku dan kematian adik bongsu aku"kata aku dengan tekad dihati.

To be continue...

**************************
Haiyok geng Aryssa dengan Ariff dah marah.By the way bab8,9 dan 10 adalah untuk keluarga si kembar ni.kira macam flashback lah.Mesti korang tak sangka yang Aryssa pernah hilang ingatan.Now Aryssa dan Ariff nak balas dendam.so kalau nak tahu lebih lanjut korang kena baca sampai habis...

Vote tau jangan tak vote
Vote comment and share....

The Kapla's SweetheartWhere stories live. Discover now