#الفصل 23#
وصل مراد الي الشركة ودخل متسللا حتي لايراه أباه الذي كان يقف أمام مكتبه في الاعلي.
كان حازم يقف مع احدي الموظفين يمضي بعد الأوراق وفجأة لمح مراد يختبئ منه فأعطي الأوراق للموظف.
ذهب الموظف ثم وقف حازم يشاهد ماذا يفعل ابنه حتي ضحك ثم نادي عليه قائلا/تعالي تعالي..شايفك تعالي.
ابتسم مراد ابتسامة غبية ثم هز رأسه،ثم صعد الي والده ومن ثَّم قال له/صباح الخير يابابا.
حازم/صباح الخير ايه بعد الضهر.
مراد/هو احنا بعد الضهر.
حازم(بسخرية)/لا بعد الفجر....انتي مش شايف الساعة كام،اتأخرت كده ليه.
مراد/ماهو الحق عليك،انت اللي ماصحتنيش.
غضب حازم ولكن تمالك اعصابه ثم قال/انا مش عارف أعمل معاك ايه....احسن حل اني أركب كاميرات في أوضتك علشان تشوف بعينك أنا أد ايه بعاني وأنا بصحيك.
مراد/كاميرات ايه بس يابابا بطل هزار.
حازم/انا مش بهزر انا بتكلم بجد....مش بس هاركبلك في أوضتك لا هاركب كمان في مكتبك،علشان أراقبك وأشوف بتشتغل ولا بتعمل ايه.
ابتسم مراد ثم قال/واضح انك متعصب يابابا دلوقتي فامش عارف بتقول ايه.
حازم/لاعارف بأقول ايه....وهنفذ اللي في دماغي،ودلوقتي على شغلك ومش عايز أعرف إنك طلعت من مكتبك من غير إذني.
مراد/هو ايه ده بقي،ده كله علشان جيت متأخر.
حازم/لا مش علشان جيت متأخر بس،علشان كمان ضغطي اللي علي بسببك....ويلا امشي وروح علي مكتبك.
سكت مراد قليلا ثم قال(بغضب)/ماشي هروح.
ثم بدأ بالمشي وهو يصرخ قائلا/يارب.
سمعه حازم فقال/يارب صبرني عليك.
🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳
كان قاسم يجلس في مكتبه يراجع بعد الملفات وفجأة دخل مراد عليه وجلس علي كرسي.تفاجأ قاسم ثم قال/شكلك يدل إن عمي عاقبك.
مراد/وايه اللي عرفك.
قاسم/شئ طبيعي انه يعاقبك بعد تأخيرك.
مراد/وهو ليه انتوا مكبرين الموضوع كده،هو انا أول واحد يتأخر في الدنيا...،وبعدين قولي بقي مش أنا مدير زي زيكم هنا.
قاسم/آه.
مراد/طب ليه بابا بيعاملني بالطريقة دي،ده بيعامل الموظفين كلهم احسن مني.
قاسم/لانه في النهاية أبوك ومن حقه يعاملك بالطريقة اللي هو عايزها.
مراد/ياسلام....،هو ده ذنبي علشان بشتغل معاه في نفس المكان.
أنت تقرأ
ماضي الإخوة (جاري تعديل السرد)
Genel Kurguنشاؤا معاً،وعاشوا في المنزل ذاته،ولكن رغم تقارب المسافات بين الأجساد كانت هناك مئات الكيلومترات بين القلوب... إلا أن حدث شيئ جعل أجسادهم تبتعد كما قلوبهم تماماً... وعندما يعود الزمن ليجمعهم ثانية كانت قد ماتت مشاعرهما تجاه بعضهما،وأصبح البرود هو الس...