Anita
Voorzichtig duw ik de deur open en kijk naar mijn mama die naast een jongen in haar bed ligt. Ik ren en spring met een glimlach op het bed. Mijn moeders zeegroene ogen gaan langzaam open en ik zie een glimlach op haar gezicht verschijnen.
'Mini monster...' ze slaat haar armen om me heen en duwt mijn gezicht in haar blonde vlecht. Ik lach en voel nog een paar armen om me heen. 'Newt...'
'Papa,' kier ik vrolijk en nestel me een beetje tegen de jongen aan. 'Mama sinds wanneer ben je eigenlijk blond?' Ze begint te lachen omme vervolgens los te laten en overeind te gaan zitten op bed. De jongen gaat overeind zitten en ik zie een blik vol liefde in zijn ogen als hij naar mama en mij kijkt. Ik ken die blik mama heeft dezelfde blik in haar ogen als ze naar mij kijkt. En naar die jongen. Ze vertelde me dat de jongen op de foto canvas mijn vader is.
'Ik denk Newt dat jij het één en ander uit mag gaan leggen. Ik ben douchen,' mama glimlacht en stapt uit het bed. Ik spring op haar rug en hoor de jongen lachen. 'Hey papa. Ga je taak eens vervullen.' Zegt ze lachend en zet me weer terug op het bed.
'Anita laat je moeder maar even. Ze wilt douchen,' zegt de jonge met een glimlach en pakt me vast om me vervolgens op zijn schoot te zetten. Ik draai me naar hem om en glimlach.
'Dus jij bent mijn papa. Waarom duurde het zolang voordat je weer bij mama kwam?' vraag ik hem nieuwsgierig en kijk hem onderzoekend aan. Hij lacht.
'Dat is een heel lang en ingewikkeld verhaal. Maar laten we het er op houden dat ik blij ben dat ik weer bij Rue kan zijn. Trouwens vertel eens hoe is het om Rue als moeder te hebben?'
'Geweldig. Ze is zo lief en zorgzaam en heeft me nog nooit laten verhongeren. Ze kan zo goed verhalen vertellen en is echt een geweldige schrijfster...' barst ik los in een eindeloze rivier van woorden. Ik zie dat papa aandacht naar me luister is en schrikt pas op uit zijn trans als mama mij van zijn schoot af tilt. Ik kier van vreugde en trap wilt met mijn benen.
'Volgens mij wachten er vier jongens op jou,' ik zie dat mama glimlacht terwijl ze mij op de grond zet en vervolgens naast papa op bed gaat zitten. Ik klim naast het tweetal op bed en pak hun handen vast. Papa trekt mama dicht tegen zich aan en ik kruip met een glimlach tegen ze aan. 'We kunnen ook met zijn vieren gaan? Ik denk dat Fry, Minho en Tommy haar wel willen zien.' Ik zie dat pappie knikt en klim vrolijk op zijn schouders.
'Hey, nou zijn er twee mensen langer dan jou,' mijn moeder lacht haar mooie witte tanden bloot als ze mij vervolgens van mijn vaders schouders af tilt. 'Ga je nou maar omkleden. Of wilde je in je ondergoed naar buiten gaan?' ik begin te lachen en pak mama's hand vast. 'Jij moet je ook om kleden guppy.' Ze heeft me voordat ik weg kan rennen al opgetild om me vervolgens naar de badkamer te dragen. 'Fris je maar al vast op ik ga even wat kleren voor je halen.' Ik knik naar mijn mama die vervolgens weg loopt naar mijn kamer. Ik trek de badkamer deur dicht en draai hem op slot. Ik ga op het krukje staan en draai de kraan open. Het warme water spoelt over mijn handjes heen als ik het washandje er onderhoud. Een klop op de deur laat me opkijken en ik spring behendig van het krukje af om vervolgens de deur van het slot af te draaien. 'Je kleren.' Mama geeft me een wit jurkje aan met zwarte ballerina's en haalt met een glimlach haar hand door mijn haar heen.
'Ik ga eens kijken of ik je vader vooruit krijg.' Ik lach en knik mijn mama met een glimlach toe. Ze sluit de deur achter zich en ik draai hem met een glimlach weer op slot.
'Is het nog ver?' vraag ik lachend aan papa terwijl ik boven op zijn schouders zit.
'Jij hoeft nog niet eens te lopen en je bent al aan het klagen,' reageert hij lachend en ik zie dat mama even in zijn hand knijpt. Ik heb een mama en papa die van elkaar houden en dat maakt me blij maar ergens ben ik eenzaam. Ik wil zo graag een broertje of zusje maar mama zei altijd dat ze dat alleen voor me wilde kopen als ze papa terug had gevonden.
'Mama, wanneer ga je nou een broertje of zusje voor me kopen?' ik zie een glimlach op haar gezicht verschijnen maar het duurt nog een tijdje voordat ze me antwoord geeft.
'Papa en ik zullen er over praten,' ze wisselen even een blik waarna we niet veel later stil staan voor een gesloten deur. 'Bel je Tommy of heb je je sleutels bij je?'
'Hier. Bel jij anders Tommy ik heb een smurfje op mijn schouders zitten,' hij geeft mama zijn telefoon die ze zonder moeite weet te ontgrendelen. Ze doet het één en ander wat ik niet kan zien terwijl ze nog altijd papa's hand vast houdt. Ze zegt iets tegen iemand als vervolgens de deur wordt open gedaan door een jongen die mama gelijk een knuffel geeft.
'Deze gup is zeker Anita?' ik knik met een glimlach als papa me op de grond voor de jongen neer zet de gehurkt voor me gaat zitten. 'Hey ik ben Thomas. Maar je ouders noemen me altijd Tommy.' Ik lach en pak zijn hand aan. 'Kom op ik ken nog wel twee mensen die jou willen ontmoeten.' Ik glimlach en volg de brunet naar binnen toe. Ik word weer gevolgd door mijn ouders die nog altijd elkaars hand vast houden. Ik heb mijn moeder in de zes jaar dat ik leef nog nooit zo gelukkig gezien. Ze verdient het om gelukkig te zijn. En papa is heel aardig.
'Rue, Newt. En jij moet dan Anita zijn,' een jongen die er Aziatisch uit ziet glimlacht en gaat op zijn hurken voor me zitten nadat hij mijn moeder een knuffel heeft gegeven.