1. tekercs: Ördögök az erdőben

39 2 0
                                    


részlet Csoltó feljegyzéseiből


Még réges-rég, a középkor alkonyán, a jobbágy szülők, akik túlságosan félték istent, félték az életüket és saját gyermekeiket, egy rémtörténetet találtak ki. Ez a rémisztő história egy vérengző, emberszabású fenevadról szólt, amely csak az éj közeledtével merészkedett elő az erdő mélyén rejlő, titkos rejtekéről, hogy gyanútlan falusiakat ragadjon magával a sötétségbe. Azt állították, hogy hiábavaló dolog küzdeni ellene, emberfeletti ereje és képességei kijátszhatatlanná és legyőzhetetlenné teszik őt. Akit egyszer magával vitt, többet nem látták.

Faluhelyen egyetlen poronty sem mert elcsatangolni napnyugta után, asszonyok ezrei várták vissza urukat az egész napos munkából rettegéssel telve. Féltek a szentségtelen démonoktól, akiket maga a Sátán nemzett.

Valahányszor eltűnt valaki a rengetegben, az emberek összesúgtak egymás között megborzongva még a gondolattól is: „Biztos egy démon volt! Egy csordásfarkas vitte magával!" – suttogták. Ezt a félelmetes, mitikus lényt sok névvel illették, de a legtöbben csak úgy emlegették, hogy az alkonyati vadász. Gyermekek ezrei hajtották rettegésben álomra a fejüket évszázadokig e szóbeszéd miatt, míg mint a többi babonát, ezt is felőrölte az idő vasfoga.

Talán már csak kevesen emlékeznek rá, talán már senki sem, de én tudom, hogy ezt a legendát egy ősibb félelem teremtette. A bűntudat és az örökös rettegés attól, hogy az elüldözött, régi szövetséges lesújt teremtőire, akik hátat fordítottak neki. Az alkonyati vadász mítosza a szellemhordozók emlékéből született. A hét harcos lény emlékéből, akiket az Első és Álmos teremtett az állat istenségekhez fohászkodva, hogy természetfeletti képességeik segítségével a Kárpát-medence termékeny földjét megkaparintsák és meg is őrizhessék utódjaik számára.

Lehetséges, hogy a régi korokban létezett közülük egy, aki bosszút akart állni keserves sorsáért és embereket mészárolt az éj leple alatt. Sosem tudjuk meg az igazságot. Azt viszont bizonyosan tudjuk, hogy asszonyaikat az erdőket járó füvesasszonyok, vándor életet élő, jóstehetséggel megvert nők közül választották. A boszorkányokat senki sem kérdezte, senki sem hiányolta, de eltűnésük pletykák alapját képezte. Ezt már sosem tudhatjuk meg, mint ahogy az emberek java azt sem sejti, hogy valaha valóban léteztek ezek a teremtmények és mai napig is köztük élnek leszármazottaik. 

Alkonyati vadász (A Táltosok Öröksége 2.)Where stories live. Discover now