2

319 39 16
                                    


-2-
"Eğer dikkatli dinlersen sessizlik güzeldir."
-1984, George Orwell

İlkbaharın gelmesiyle çiçekler açmış her tarafı mis gibi kokular sarmıştı. Arılar polen topluyor ve kelebekler rengârenk çiçeklerin etrafında uçuşuyordu. Bu güzel ilkbahar manzarası eşliğinde Gorg Krallığı yavaş yavaş uykusundan uyanıyordu.

Krallığın bu huzurlu manzarasına nazaran sarayda bir koşuşturma başlamıştı. Hizmetliler kahvaltı sofrasının muntazam bir şekilde hazırlanması için ellerinden geleni yapıyorlardı. Kral ve kraliçe uyanmış yemek salonuna inmişlerdi ama henüz prensesler uyanmamıştı. Krallıkta sadece yeni günün başlamasının telaşı yoktu aynı zamanda baharın gelişini kutlamak için yapılacak olan Bahar Festivali'nin hazırlıkları da başlamıştı.

Bu yıl için oldukça büyük eğlenceler hazırlamak isteyen görevliler, çiçeklerin açıldığı ilk günden beri kralın sarayını arşınlıyor, her gün yeni fikirlerle ve yeni isteklerle geliyorlardı. Her yıl yapılan bu etkinlik Gorg Krallığının en büyük eğlencelerinden biriydi. Herkes krallıkta yapılan Büyük Balo'ya katılamasa da ülkenin her tarafının rengârenk ışıklarla donatılması, havai fişeklerin patlaması ve sokaklara panayırlar kurulması halkın da bu kutlamada eğlenmesini sağlıyordu.

Onlara göre ilkbaharın gelişi her şeyin başlangıcıydı. Çiçeklerin açıldığı ilk günden itibaren ülkede bir sevinç tufanı başlar, insanlar yeşillenmeye başlayan ilkbahar toprağı gibi tüm üzüntülerinden ve sıkıntılarından kurtulur adeta yeniden doğardı. Çiçekler sadece toprakta değil insanların yüreklerinde de açar ve rengârenk mis gibi kokularıyla insanı rahatlatırdı. Doğada olan her olay gibi bu olay da insanların üzerinde derin izler bırakır, doğa ananın giydiği çiçekli elbisesi tüm insanlığın içine umut aşılardı.

Sabah olduğunda penceresini açan halk gördüğü rengârenk çiçekler, ağaçlar, kuşlar karşısında kendini mutlu hissetmekten alıkoyamaz, insanların üzerine bir iyilik havası hâkim olurdu. Alacaklı borcunu alacağı kişiye daha insaflı davranır, küsler barıştırılır, evlerden kavga gürültü sesleri kesilir, kadınlar kocalarına naz yapar, babalar çocuklarının başını okşar, ayrılan ve bir daha asla barışmam diyen sevgililerde nedense hep bu zamanlarda barışırdı. Dünya böyle rengârenk ve güzel olduğunda insanın şikâyet edecek çokta bir şeyi kalmıyordu. Baharın heyecanı insanların ruh hallerini değiştirmişti, kışın soğuk yüzünden insanlar daha içe kapanık, daha sessiz olurken; baharda ise insanlar cana yakın ve sevecen olurlardı.

Kral Harold, halkını bu denli mutlu eden ilkbaharın gelişini büyük bir kutlama ile müjdelemek istiyor ve bu mutluluğu tüm krallıkla birlikte paylaşmaktan büyük bir zevk duyuyordu. Her yıl baharın gelişinin kutlandığı bu gösteriler çok büyük bir ihtişamla hazırlanır, her şey en ufak ayrıntısına kadar özenle düşünülür, saray içinde de dışında da insanların mutlu ve huzurlu bir şekilde eğlenebilmeleri için kral hazırlıklarla bizzat ilgilenirdi.

Hatta birkaç yıl önce sadece bu kutlama için bir özel bir heyet oluşturuldu. Bu heyet kutlamalar bittiği günden bir sonraki sene yapılacak olan kutlamaya kadar görevlerini sürdürürdü. Sarayın içinde ve dışında bu yıl kutlamada ne istenildiğine dair halkın nabzını yoklar ve kapı kapı dolaşıp fikir alırlardı. Aynı zamanda diğer krallıklardan getirtilecek boyalar, havai fişekler, elbiseler ve mücevherlerle de onlar ilgilenirdi. Kutlama sabahı krallığın eski kulesinden bir "gong" sesi duyulur, çok fazla savaşın yapılmadığı krallıkta da zaten daha çok özel törenlerde bu sesin duyulduğu aşikârdı.

Kutlama heyeti, Büyük Meydan'da kralın fermanını ve bu yıl ki törende yapılacakları büyük bir özenle okurdu. Bu kutlamalar sadece çocukların değil, büyüklerin de içlerinde bastırmış oldukları o çocuksu yanlarını hatırlattığı için bütün bir yıl boyunca kutlamanın gelmesi beklenirdi. Kutlamanın ilk hazırlıkları olarak evler rengârenk boyanmaya başlar, çiçek tarlaları o yıl seçilen çiçeklerle -bu yıl için laleler seçilmişti- donanır, en güzel papağanlara şarkılar öğretilir ve meydanda panayırlar kurulurdu.

KRALIN KIZLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin