3

235 30 13
                                    

-3-
"Biliyorsun çünkü yumuşak sertten güçlüdür, su kayadan güçlü, sevgi zorbalıktan güçlüdür."

-Siddhartha, Hermann Hesse

Kahvaltı masasında Kral Harold, Aragonlar'ın planlarını düşünürken Kraliçe Fiona da Alberta'nın evliliğini düşünüyordu. Festivalden sonra yapılacak balo onun tüm planlarının temel atma töreni olacaktı. Ronald'ı önce kocasına sonra da kızına beğendirmesi gerekiyordu. Kocası neyse de Alberta'ya beğendirmesinin imkânsız olduğunu biliyordu ancak yine de şansını denemekten zarar gelmezdi.

Kahvaltı bittikten sonra Balo için kıyafet ve dans provası yapılacaktı. Kraliçe Fiona, biricik kızlarını da alıp önceden hazırlanan salona gittiler. Onlar gelmeden zaten bütün hazırlıklar neredeyse tamamlanmıştı, birbirinden güzel renk renk elbiseler, ayakkabılar ve takılar hazırlanmıştı. Prenseslerin sadece içlerinden birini seçmesi gerekiyordu. Kızlar içinde, elbiselere ve güzelliğe en meraklı olanı Emilia olduğu için elbiseleri ve mücevherleri görür görmez gözleri zevkle ışıldadı. Ancak elbiselerin hepsi o kadar güzel ve ihtişamlıydı ki içlerinden sadece birini seçmek onun için bu hayattaki en zor şeylerden biriydi. Alberta ve Diana da elbiselerin güzelliği karşısında hayranlıkla bakıyor ve bir an önce elbiseleri denemek için sabırsızlanıyorlardı. Artemis'te ise ablalarının bu ilgi ve merakının zerresi dahi bulunmuyordu.

Kraliçenin isteğiyle elbiselerle özel olarak dadıları Bayan Daphe ilgilenmişti. Bayan Daphe, altmışlarında ama hâlâ dinç görünen, esmer bir kadındı. Bunun yanında yüzündeki ciddi ifadesi asla değişmez ve en mutlu zamanlarda bile güldüğü nadiren görünürdü. Aslında Fiona'nın da dadısıydı, genç yaşında ona ve kardeşlerine dadılık yapmıştı. Kardeşler arasında en çokta Fiona'yı sever, onu kendine yakın görürdü çünkü Fiona, onun sözünden asla dışarı çıkmazdı. Annesini kaybettikten sonra Bayan Daphe ona hem anne hem öğretmen hem de arkadaş olmuştu bu yüzden aralarında kendilerinin bile fark etmediği bir yakınlık oluşmuştu.

Fiona'da düğün için Gorg Krallığına gelirken dadısını yanında gelmeye ikna etmişti ve ona olan gönül borcunu ödeyemeyeceğini düşünüyordu. Aynı zamanda kendisini büyüten kadına çocuklarını da emanet edip onların yetişmeleriyle ilgili en ufak bir endişesi dahi kalmayacağını düşünüyordu. Bayan Daphe onları bir prensese yakışır şekilde yetiştirmişti, tabii Artemis'te biraz zorlanmıştı ama bunu da yaşlanmasına bağlıyor, artık eskisi kadar dikkatli olamadığından yakınıyordu. Kızlar arasında tıpkı Fiona gibi, onun sözünü dinleyen ve ona sevgi besleyen kişi Diana'ydı. Bayan Daphe, Diana'yı Fiona'nın gençliğine benzetir, Thanos Krallığında geçirdiği zamanları hatırlayıp geçmişini yâd ederdi.

Prensesler anneleriyle birlikte onlar için hazırlanmış koltuklara oturdu. Bayan Daphe, hizmetçi kızlara başıyla işaret verdi ve kıyafet provası başlamış oldu. Hizmetçiler elbiseleri getirip prenseslerin ve kraliçenin önünde tutuyor, eviriyor, çeviriyor, kuyruğunu, taşlarını ve kumaşını gösterip prenseslerden biri ilgilenmeyi bırakana kadar ayakta duruyordu.

Ancak dört prensesin de tarzı birbirinden farklı olduğu için seçmeleri veya beğenmeleri çok zordu. Onlarca elbise gelmesine rağmen henüz hiçbirinin dudağından "Şu elbise olabilir sanki." dökülmemişti. Hizmetçi kızlar da her seferinde daha güzel ve daha ihtişamlı bir elbise getiriyor ancak güzelim elbiseler gerisin geri götürülüyordu.

Prensesler içinde elbiseleri bu kadar detaylı inceleyen ve hizmetçileri canından bezdiren kişi Emilia'dan başkası değildi. Hem en güzel hem de en ihtişamlı elbiseyi seçmesi onun için bir zafer mücadelesiydi ancak sadece balodaki diğer kızlar değil kendi kardeşlerini de rakip olarak görüyordu. Aslında Emilia çocukluğundan beri prenses oldukları için göz önünde olmayı ve her zaman beğenilmeyi severdi. Ancak büyüdükçe bu ilgi ihtiyacı artık çocuksu değil genç bir kadının ilgi ve beğenilme ihtiyacına dönüşmüştü. Her ne kadar diğer prenseslerden daha farklı bir güzelliğe, hafif turuncu saçlara ve yeşil gözlere sahip olsa da yine de her zaman elindekiyle yetinmiyor daha iyisini istiyordu.

KRALIN KIZLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin