14. Vain huvin vuoksi

76 8 13
                                    

Isla ja Sirius istuivat keskenään oleskeluhuoneessa. Maya ja Lily tekivät läksyjä makuuhuoneessaan, Peter oli Eloisen kanssa, James jälki-istunnossa ja Remus valvojaoppilashommissa.

"Oletko sinä nyt valmis puhumaan Reguluksesta?" Isla kysyi hellävaraisesti. Sirius mulkaisi ja huokaisi:

"Jos se tekee sinun iloiseksi", Sirius suostui. Isla rentoutui huomattavasti.

"Mitä teidän välillänne oikein tapahtui?" Isla kysyi edellään hiukan varpaillaan. Sirius oli osoittanut aiemmin, että hän saattaisi suuttua, kun hänen perheensä oli puheenaiheena.

"Reg uskoi kaiken sen sonnan, jota minun vanhempani syöttivät hänelle Voldemortista ja puhdasveristen paremmuudesta", Sirius selitti. "Minä yritin puhua hänelle, mutta hän oli jo kuolonsyöjien lumoissa."

"Mutta hän pelasti sinut", Isla muistutti. "Hän ei voi olla läpeensä paha."

Sirius tuhahti.

"Koska se tekee hänestä pyhimyksen", Sirius sanoi. "Regulus varmaan käyttäytyi vaistomaisesti."

Islan olisi tehnyt mieli väittää vatsaan, mutta ei uskaltanut. Sen sijaan hän päätyi vain nyökkäämään.

"Sinun ei kannata huolehtia minun perheestäni. Heistä ei ole mitään muuta kuin vaivaa", Sirius totesi. Isla ei vieläkään uskaltanut väittää vastaan.

"Haluatko sinä puhua jostain muuta?" Isla kysyi tuntien olonsa erittäin epämukavaksi. Siriuksen silmät lipsahtivat Islan huulille. Isla tuijotti häntä omituisesti. Sirius tarttui Islasta kiinni ja suuteli häntä huulille. Isla jähmettyi hetkeksi eikä tiennyt mitä tehden. Toivuttuaan hän suuteli Siriusta takaisin, kunnes tajusi missä hän oli ja kenen kanssa hän oli. Isla työnsi Siriuksen pois ja nousi ylös kasvot punaisina. Sirius katsoi häntä loukkaantuneena. Isla ei tiennyt mitä sanoa, joten hän vain juoksi pois kyyneleet silmissä. Hän oli toivonut, että Sirius pitäisi hänestä, mutta tämä tuntui enemmän siltä, että Sirius yritti lohduttaa itseään. Isla antoi kyyneltensä valua valtoimena poskillaan, kun hän juoksi tyttöjen makuusaliin.

***

Maya ja Lily olivat tekemässä läksyjään, kun he kuulivat makuusalin oven avautuvan. Kumpikaan ei ensin huomioinut sitä. Lily nosti katseensa ylös kirjastaan, kun hän kuuli hiljaisen itkun.

"Isla, onko kaikki hyvin?" Lily kysyi ja lähestyi Islaa varovaisesti. Isla makoili sängyllään kasvot tyynyssä ja hytkyi hieman. Mayakin nousi ylös ja katsoi Islaa huolestuneena.

"Isla?" Maya kysyi hiljaa ja taputti Islaa hellästi olkapäälle. Isla nousi istumaan. Lily ja Maya vilkaisivat toisiaan sanomatta sanaakaan. Islan silmät olivat punaiset ja turvonneet. Isla pudisti päätään hitaasti.

"Sirius", Isla vain sanoi. Maya nousi ylös sängyltä hetkessä.

"Minä voin käydä tappamassa hänet, jos haluat", Maya uhkasi. "Sano vain kyllä, ja minä teen sen."

Isla hymyili pienesti. Lily pudisti päätään.

"Me emme tapa ketään", Lily sanoi ja katsoi Mayaa, joka nurisi, merkitsevästi. "Emme ainakaan vielä."

Mayan silmät kirkastuivat.

"Mitä tapahtui?" Lily kysyi Islalta. Isla pyyhki kyyneleensä nopeasti paitansa hihalla.

"Sirius suuteli minua", Isla hikkasi. Lily tuijotti häntä järkyttyneenä. Lily ei ollut osannut odottaa tätä.

"Mitä? Oliko hän huono suutelija?" Maya tokaisi. Lily töytäisi häntä. Maya kohautti olkiaan.

"Ei", Isla nielaisi. "Minä-."

Isla ei lopettanut lausettaan. Lily halasi häntä. Maya taputti Islaa kömpelösti selkään.

Viimeiset II Kelmien tarinaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora